infa.lt

Elektromobiliai paliks be darbo 75 000 vokiečių darbininkų

08 birželio
01:05 2018

elektromobilis

Kol JAV darbuotojai kovoja su robotizacija antplūdžiu, vokiečių profesinės sąjungos daro elektromobilių įdiegimo rizikos vertinimus. Automobilių pramonė vadina didžiulį vaidmenį Vokietijos ekonomikoje, ir bet kokie pasikeitimai gamyboje neišvengiamai atsilieps darbo rinkai. Išankstiniais vertinimais, be darbo gali likti daugiau nei 70 000 darbininkų – ir tai tik pirmame etape.

Automobilių industrijoje Vokietijoje dirba apie 840 000 žmonių, iš jų 210 000 darbo vietų susijusios su galios agregatų gamyba ir sumontavimu vietose. Kai tik automobilių gamyklos persiorientuos į elektromobilių gamybą, darbo vietų skaičius tradicinėje automobilių pramonėje sumažės. Grėsmė kyla mažiausiai 75 000 darbo vietų, susijusių su variklių ir greičių dėžių montavimu.

Prie tokių išvadų priėjo stambiausios šalies profesinės sąjungos IG Metall atstovai. Paskačiavimais organizacijos prašymu užsiėmė Fraunhoferio vardo pramoninės inžinerijos institutas. Duomenis tyrėjams pateikė Vokietijos automobilių pramonės gigantai: Daimler, BMW ir Volkswagen, o taip pat komplektuojančių detalių gamintojai Bosch, ZF ir Schaeffler.

Darydami paskaičiavimus ekspertai turėjo omenyje, jog link 2030 metų, 25% naujų automobilių sudarys elektromobiliai, dar 15% – hibridiniai, o 60% – automobiliai su benzininiais ir dyzeliniais varikliais.

Link 2030-ųjų metų perėjimas prie elektromobilių tiesiogiai ar netiesiogiai palies kas antrą darbininką jėgos agregatų lengviesiems automobiliams sferoje“, – cituoja Reuters profsąjungos atstovus.

Profesinė sąjunga neneigia, jog elektromobilių rinka kuria naujas darbo vietas. Pirmoje eilėje bus reikalingi elektronikos ir akumuliatorių montavimo specialistai. Tačiau IG Metall atstovai mano, jog prarastų darbo vietų vis tiek bus gerokai daugiau. Tai paaiškinama skirtingu surinkimo sudėtingumo lygiu. Vidaus degimo variklių agregatų gamyboje naudojama 6x daugiau detalių, nei surenkant elektros variklius. Procesas reikalauja 30% daugiau laiko, o reiškia ir daugiau darbo jėgos.

Profsąjunga siūlo vyriausybei ir automobilių gamintojams imtis priemonių, kol dar netapo per vėlu. Gamyklose laikas įdiegti programas specialistų perprofiliavimui, o politikams vertėtų pasirūpinti naujais įstatymais ginančiais darbininkus.

Pagrindinės Hyunday darbuotojų profsąjungos atstovai elektromobilių antplūdžiu susirūpinę dar labiau. Jie automobilius su elektriniais varikliais vadina blogio įsikūnijimu ir potencialia grėsme krizei, kurios pasekoje už borto liks iki 70% darbininkų.

Elektromobilių atėjimas rekordiniais tempais atsilieps ne tik darbo rinkai, bet ir naftos-dujų ir anglies pramonei. Pasak Aurora Energy Research analitikų prognozių, iki 2040 metų naftos kainos nukris dvigubai. Iki tada, atsinaujinantys energijos šaltiniai ir elektromobiliai sumažins bendras pajamas iš iškastinio kuro 21 trilijonų dolerių.

PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 104

Žymos:

0 Atsiliepimų

Rašyti Atsiliepimą


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt 1,2 proc GPM

Apklausa

Už ką balsuotumėte prezidento rinkimuose, jei vyktų šiandien?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...

Pamatysime ir juoduku su Rusijos vėliava. Rusai naudos artilerija aviacines bombas FAB 3T ir viršgarsines...

Rrr

Pirmą kartą įspėjimas, o toliau vėl baudos? Juridiniams asmenims - baudos iškart - kodėl? Kuo...

Rrr

Atrodytų mūsų tai neliečia, tai kažkokios virtualios valiutos, pinigų pervedimus vykdančios įmonės, bet iš tiesų...

Dabar į pasaulį žvelgiama per išangę, ne per akį...

Tai jei derėsis dėl skolų grąžinimo - Europoje turėsim dar vieną Ameriką, nes ukrainiečiai turės...

Taikliai.aciu....

Briuselio politikos veidmainystė akivaizdi....