infa.lt

Insaideris: Vagystės iš vairuotojų ir Valstybės schema

21 sausio
01:10 2018

krovininis automobilisinfa.lt Redakcija gavo skaitytojo, dėl daugeliui suprantamų priežasčių panorusio išlikti nežinomu, laišką, kuriame aprašoma situacija tolimųjų krovinių pervežimų sektoriuje. Laišką pateikiame netaisytą, toks, koks yra:

Pradėkime nuo darbo sutarties

Visur vairuotojai priimami vairuotojais – ekspeditoriais (prof. kodas 832204), o ne tarptautinių pervežimų vairuotojais (prof. kodas 833209), nors dirbs jie būtent tarptautiniuose reisuose. O juk tai – skirtingos pareigybės, atsakomybė,apmokėjimas, darbo laiko apskaita ir tt. Iš čia ir DS, kuriose terodoma 40 val darbo savaitė!

Vairuotojams taikoma suminė darbo laiko apskaita neleidžia dirbti daugiau 12 val. per parą, o ilsėtis – mažiau 11. Atitinkamai numato 48 darbo val. per savaitę ir ne mažiau 35 val. savaitgalio poilsį. Tačiau vairuotojai verčiami dirbti maksimalų EEB reglamento leistą darbo laiką po 13 ir 15 val.,kas sudaro 84 darbo val. per savaitę ir minimaliai ilsėtis 3 naktis tik po 9 val. ir tik 24 val. vieną, o 45 – jau sekantį savaitgalį. Be to, EEB reglamentas juk leidžia dirbti ilgiau esant būtinybei jų vairuotojui grįžti penktadienį į garažą,kad savaitgalį ilsėtųsi namie. O mūsiškiai – verčiami 6 savaites kasdien pažeisti LR DK ir DS nuostatas! Jokio papildomo apmokėjimo už tai jie negauna! Kaip ir negauna už naktinį ir šventinį darbą. Nes atlyginimo ir atostoginių jie negauna iš viso!

Koks gi įteisintas atlyginimas?

Įmonės „rodo” oficialioje buhalterijoje, kad vairuotojui mokama 1,3 MMA + 1 euras / mėn. brutto. Nes, jei mažiau – įmonei būtų apmokestinamas 15% komandiruočių dienpinigių fondas. Iki 2018.01.01 tai sudarė 495 eurus brutto arba 414,07 po mokesčių. Dalis įmonių sumoka tik įmoką Sodrai, to atlyginimo neišmokėdamos. Kita dalis įmoką Sodrai sumoka tik komandiruotės laikotarpiu, o po 4 ar 6 savaičių darbo, per beveik 2 arba beveik 3 savaičių buvimą namie formina „nemokamas” atostogas, taip pavogdamos ne tik atlyginimą, bet ir darbo stažą. Atostoginiai „dingsta” visose įmonėse. Nesunku pasiskaičiuoti, kiek įmonės „sutaupo” per mėnesį, metus, žinant jų vairuotojų skaičių. Ir tikrai neparodysite niekam kitos tokios šalies, kur tarptautininkas vairuotojas uždirbtų vos 1,3 MMA, dar prarasdamas ir trečdalį darbo stažo!!! Nėra tokios!

Realiai gi egzistuoja dvi „žodžiu sutartos” mokėjimo formos: už nuvažiuotus kilometrus arba dirbtas dienas. Ir štai čia – prasideda žaidimas su komandiruočių dienpinigiais. Kaip žinia, paeiliui būdami finansų ministrais, ponai D.Grybauskaitė ir A.Butkevičius parengė vyriausybės dokumentą dėl komandiruočių dienpinigių mažinimo iki 50%. Panelė V.Blinkevičiūtė jį pasirašė, paleisdama vogimo mechanizmą… Netrukus po to, per krizę prasidėjęs masinis ukrainiečių ir baltarusių įdarbinimas, išmėtant į gatvę vietinius, rodo, kad minėtas įstatymas tyčia rengtas atlyginimų ir dienpinigių vogimui! Ir, kad jo autoriai puikiai žinojo, jog įmonės iš žmonių vogs pajamas, o per dvigubas buhalterijas, rodydamos, kad „išmoka viską 100%” – didins nesamas sąnaudas, mažins pelnus ir vogs biudžeto mokesčius!

Juk niekas nesukontroliuos realių užsieniečio pajamų! Mažėjant laisvų darbo vietų, su ta pačia schema buvo priversti sutikti ir vietiniai darbuotojai. Deja, godumas beribis! Kartu su dalimi dienpinigių pradėjo „dingti” ir atlyginimas! O tam „pateisinti” buvo įvesta visokių neoficialių, niekur nereglamentuotų „atskaitymų”.

Renkamas „užstatas” galimai „žalai padengti” – tik maža to dalis. Tokios įmonės, kaip UAB „Kamida”, „Jontransa” – įsigudrino darbinantis pateikti pasirašyti neprotestuotinus vekselius įmonės savininko naudai! Pirmoji duodavo 20 tūkst litų (iki euro) sumai, antroji buvo pakliuvusi į TV laidas dėl tų vekselių, bet sumų aš nežinau. Tokiose, atsiprašant, įmonėse, vogė iš vairuotojo kiek leidžia fantazija, o jei jis norėdavo išeiti – paleisdavo eigą vekseliui!

Draudimas

Draudimų franšizės. Neįsivaizduoju idioto, kuris draustųsi su tūkstantinių dydžių franšize! Vežėjams gi – tai nuolatinė praktika… Nes galima atskaičiuoti iš kvailoko vairuotojo. Būta praktikoje, kada įmonė gaudavo draudimo išmoką ir dar antra tiek iš vairuotojo. Realiai juk niekas nežino kokia ta sutartis ir franšizė iš tikrųjų! Niekas to vairuotojui nepademonstruos. Iš čia sekanti gudrybė, kai atskaičiuojama už įbrėžimus siauruose keliuose, kuriais verčia važiuoti dėl jų pigumo, sudaužytus veidrodžius ir tt. Dažniausiai įbrėžimai ir įlenkimai už kuriuos jau sumokėjo vairuotojas, nėra taisomi ir vėliau dar už juos sumoka ir kiti! Užtenka persikabinti puspriekabę ar pasikeisti vilkikais naktį ar jų neplovus, kad nepastebėtum esamo defekto. Ir jis – „tavo”!

Mašinos komplektuojamos įrankių komplektu. Besikaitaliojant iš rankų į rankas, atliekant parkinguose smulkų remontą, dalis jų sulūžta, pametama. Jei grįžus į garažą pridavinėji mašiną ir kažko nėra – atskaito. Kaip savotišką atskaitymą galima traktuoti tai, jog įmonės neaprūpina vairuotojų GPS prietaisais, darbo telefonais, darbo drabužiais ir apsaugine avalyne. Nors tai privalu pagal DS, dažniausiai vairuotojai tai turi savo. Tačiau tai neatleidžia nuo SIM kortelės asmeniniame ragelyje „pokalbių limito”, kai už darbo pokalbius dar ir atskaičiuojama, nes „viršijai”! Ar „neoperatyviai” vairuodamas atrašei sms…

Įdomus dalykas vyksta su įmonių komerciniais mokėjimais ir baudomis! Jei reiso metu reikia naudotis perkėla traukiniu, autoserviso paslaugomis, jei gaunamos baudos už perkrovas, kabotažą ir pan. – įmonė sumas jų apmokėjimui perveda į … asmeninę vairuotojo banko sąskaitą!!! Kad jis apmokėtų tai savo banko kortele! Kaip taisyklė, pervedimo paskirtis rašoma kaip atlyginimo ar dienpinigių avansas! Ir dar tvirtesnė taisyklė, kad grįžus vairuotojui siūloma „pasidalinti išlaidas
per pusę” arba jis siunčiamas „ant trijų raidžių”! Net turėdamas kvitus neįrodysi, kad tų pinigų sau tu nepasisavinai! Jokių instancijų tai nedomina!

Darbo jėgos nuoma

Didžiule darbuotojų bėda virto vadinamoji „darbuotojų nuoma”, kai lietuviška įmonė vairuotoją „išnuomoja” užsienio įmonei. Kur dingsta atlyginimų skirtumas – spėlioti nereikia… Tokiais atvejais savo pinigų dar tenka gerokai palaukti, nes lietuvaičiai meluoja, kad neatsiskaitė užsieniečiai, o pastarieji tvirtina,kad pinigai pervesti tavo šefui. Kažkada gausi, jei iš viso nedings…

Net jei esi sutaręs įkainį už dieną ir įmonė pasitaikė ne akiplėšiškai vagianti,visos sumos vis tiek nemokės! Nes už kelionę iki vilkiko kur nors Prancūzijoje ar iš jo į namus – nėra mokama! Vairuoji mikroautobusą už dyka! O tai – 3 darbo dienos komandiruotėje ir nei atlyginimo, nei dienpinigių! Negana to! Jos dar skaičiuojamos į namie būtą, tų 2 ar 3 savaičių laiką! Jei dirbama 4 savaites, komandiruotė trunka 31 dieną, moka – už 28. Jei 6 savaites – 45 dienos už 42.

Taip vairuotojai prievartaujami dirbti kuo ilgiau, kad būtų sumažintas „praturistautas už dyka” dienų skaičius metuose. Beje, jei vadyba nesugeba ar nenori surinkti vilkikų, kurių vairuotojai keisis, į krūvą – tokių dienų skaičius gali gerokai viršyti 3. Gaunasi visa ekskursija po Europą, paromis sėdint be miego ir net padoraus valgio.

Sunaudotas kuro perviršis

Na ir pats ekstremaliausias iš atskaitymų – „už pereikvotą kurą”. Čia būtina paminėti, kad jokių „degalų sąnaudų normų” oficialiai neegzistuoja! Jų nėra nustatę nei gamintojai, nei dileriai, nei specializuoti servisai! Jas išgalvojo mūsų vežėjai. Išgalvojo tokias, kad vairuotojai priversti pirkti trūkstamus degalus iš kolegų, kurie sutaupė. Kitaip – bus atskaičiuota brangiausiu europiniu tarifu, nors dažnai tie degalai … būna rusiški! Į vilkikų bakus negalima talpinti daugiau 1500 litrų. Taigi, bakai montuojami artimo tam dydžio. Su tokiu kiekiu degalų vilkikas gali nuvažiuoti iki 4500 km ir tai užims daugiau nei savaitę laiko! Pagaliau, net jei tie degalai iš ES šalių, įmonė juk susigrąžina už juos PVM ir net akcizus! O štai vairuotoją – nubuožina didžiausia mažmenine kaina…

Apart šių neteisėtų „atskaičiavimų”, egzistuoja ir begalė vairuotojui primetamų nepriklausančių jam neapmokamų darbų. Jis privalo vesti ne tik degalų, ridos, piniginių lėšų apskaitą, bet ir pildyti kelionės lapus, ataskaitą, CMR važtaraščius, neretai pats krauti prekes, tvirtinti krovinius, saugoti nuo ES masiškai išplitusių vagysčių TP, krovinį ir degalus, atlikti smulkų remontą, pasikeisti pradurtą ar sprogusią padangą. Už kurią, beje – dar ir atskaičiuos! Dokumentų pildymas, skaičiavimai, adresų paieška, sargyba – atliekami savo poilsio laiku! Juk nepadarysi to vairuodamas ar kraudamasis. Čia primenu : dažnai visam poilsiui lieka vos 9 val per parą, iš jų miegui – puiku, jei lieka 6. Be to, toks dalykas, kaip važtaraščių rašymas pačiam, vairuotojui gresia atsakomybe!

Yra toks terminas „neutralūs važtaraščiai”, kada vežama … kontrabanda. Vėlgi, bandymas naktį nuvyti vagis, ne vienam baigėsi karstu ir kolosaliomis parsigabenimo išlaidomis artimiesiems, nes įmonės įprastai nuo to „nusiplauna”. O ir kraunant bei tvirtinant krovinį, ką įstatymiškai privalėtų daryti siuntėjas – dažnos traumos. Keista, kai tiek pareigų telpa į 1,3 negaunamo MMA…

Galima paminėti tokius netiesioginius nuskaičiavimus, kada vairuotojui „nubraukoma” dalis jo nuvažiuotų kilometrų, „matuojant liniuote žemėlapyje” atstumus tarp paskirties taškų. Ne tik nesumokama už juos, bet ir atskaičiuojamas „pereikvotas kuras”. Arba varymą važiuoti nemokamais „briedkeliais”, kur dažniausiai tranzitas draudžiamas, o baudas – moka vairuotojas. Jei ir negaus baudos, tai juk per dieną nenuvažiuosi tiek, kiek autostrada! Taip prarasi dalį apmokėjimo
už kilometrus, o ir degalų tokie keliai pareikalauja daugiau. Betgi už degalus atskaičiuos iš jo, o kelių mokesčio – nėra nuo ko atskaičiuoti! Ir jau ciniškiausia apgavystės forma – vairuotojo sveikatos ir gyvybės draudimas, naudos gavėju įrašant įmonės vadovą! Nors, reta įmonė apdraudžia iš viso…

O dar įdomiau, kai įmonės apgaudinėja ES kontrolės institucijas, rašydamos raštus, kad vairuotojui moka už šį visą cirką 10 eurų valandai! Žinant, kad EEB reglamentas tik oficialiai vairuotojui leidžia dirbti 336 val. per mėnesį – iš vilkikų kabinų pasipiltų milijonieriai! Įdomu, jei paprastas žmogelis taip klastotų faktus ir dokumentus – kiek jam reikėtų sėdėti!? Deja, vežėjas – nesėdės! Jei sakykime, tūla „Girteka”, nesumokėtų savo 8300 vergų tik į rankas priklausančio
414,07 euro / mėn. atlyginimo, ji per mėnesį „sutaupytu” 3 436 781 „juodą” eurą!!! Tik per 1 mėnesį! Čia prezidentus su valstybėmis gali nusipirkti, o nebe įstatymus, teismus, partijas ir kontroles…

Vietiniai apvagiami mažiau, nei užsieniečiai vairuotojai

Beje, bet kas iš vairuotojų patvirtins, kad ukrainiečiai apvagiami daug labiau, nei vietiniai. Būtent tuo paaiškinama, kad „nuolat katastrofiškai trūkstant vairuotojų” į darbą nepriimami vietiniai! Vieni nuo 40 metų „per seni”, kiti,už maždaug 5000 eurų ką tik išsilaikę kvalifikacijas – „neturi patirties”! O štai 45 metų Ukrainos atsargos praporščikai su pirktomis teisėmis – pats tas! Jiems net 95 kodo pažymėjimus įmonės nuperka be jokių kursų…

O juk dar yra vairuotojai, dirbantys po Baltijos valstybes ar vietiniais reisais Lietuvoje. Savivarčių, miškavežių, benzinvežių vergai, vasarą važiuojantys po 18 valandų „non stop”, su dešrigaliu tepaluotoje saujoje, už 8 cnt / km… Remontuojantys visiškus laužus už dyka purve, perkantys net darbo pirštines ar druską savivarčių kėbulams laistyti, kad neprišaltų… Žiemą „einantys nemokamų”, be socialinių garantijų ir stažo…

Polišinelio paslaptis

Galima lažintis iš „rusiškos ruletės”, kad šitai puikiai žinoma visiems iki šiol seimams, prezidentams, vyriausybėms, LR europarlamentarams, STT, FNTT, VMI, VDI, medijoms ir kitoms institucijoms. Ir kaip sakė garsus politikas : „kas galėtų paneigti!?”… Juk į tokius postus nepakliūna kvailiai. Vadinasi, lieka viena priežastis – visiems … žlugdyti Valstybės ekonomiką naudinga materialiai!

Šią situaciją tikrai galėjo pagerinti ES struktūrų kontrolė! Deja, užuot pradėjus kontroliuoti, kiek įmonės perveda uždarbio į vairuotojo banko sąskaitą, buvo nueita poilsio viešbučiuose keliu, kas dar labiau apsunkino vairuotojų padėtį. Vadinasi, ES „rūpestis vairuotojais” – tėra mitas, kuriuo pridengtas skatinimas juos emigruoti pas Vakarų išnaudotojus! Pigių vergų, o ne sąžiningos konkurencijos ieško ir Vakarų „gelbėtojai”.

Linkiu visokeriopos sėkmės!
Pagarbiai
Antanas

PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 16 829

Žymos:

Atsiliepimų 35

  1. darka    -  2018-01-24, 02:25

    Kaip matau dar nevisi suprana kas dedasi lt. Pagrinde itariu jaunimas,gerai gaunu,biški atskaito,bet man gerai. O kad jis dirba už mma susimastys iškilus problemom. Tendecija aškėja,visi buve vairai atsikando tos europos,nori europietiskos algos,bet kaip šefsas nuskriaus save. Balarusis ar ukrainietis pigiau dirbs. Va kažin linavos gudruciai sita straipsni ar perkaite,ale jau labai gina darbdavius. Tik nemato arba nenori matyt kas istikro viksta tansporto sektoriui

    Atsakyti į šį komentarą
  2. Nesakyk ne tiesos arba pasakyk viską    -  2018-01-24, 02:49

    Nuskriaustieji :)) nebejuokinkite voverių. Važiuoja jie į komandiruotę ir už tai jiems mat nemoka 🙂 taip ir aiškinkite, jog kelionės į/iš komandiruotę(ės) metu dažniausiai būna pavargę tik tie, kurie negeria, nes visi kiti sėdi apsim*žę. Įmonės perka naujus mikroautobusus, kad tik šiems lopams, kurių dažnas vairuotojo pažymėjimą nusipirko dar gūdžiais 80-aisiais arba CE kategorijas gavo nemokamai kai B kat laikė, o šie vykdami į komandiruotę myža ten kur sėdi, automobilyje rūko, o kancarus gesina kur papuola, o tiems kurie negeria grasina snukį išmalti nes jie ko gero „stukačiai”. Tiesa visi gasdinimai dažniausiai pasibaigia tik ištysusia seile ir šlapiomis kelnėmis. Parodykite bent vieną darbovietę, kurioje gausite pinigų už tai kad jus vežioja po europą, o jūs sėdite ir geriate, nemanau kad rasite tokių kvailių. O kaip dėl to, kad užsienyje prageriate vair. pažymėjimus o grįžę Lietuvėlėn regitros prašote, kad išduotų naują, nes neva senasis pamestas? Kuris iš jūsų „vėdarų” paskutinį kartą prisiėmėte atsakokybę kai po savaitgalinių buhankių pametėte vilkiko raktus, ar tiesiog buvote apvogti „kolegos”. Siūlau mielieji elgtis taip, kaip norite kad elgtūsi su jumis. Mokesčius moka ne įmonė, o Jūs ir jei pageidaujate nuo komandiruotpinigių susimokėti GPM, nemanau kad bent viena iš įmonių tam paprieštaraus.

    Atsakyti į šį komentarą
  3. Skiedalai    -  2018-01-24, 02:59

    Už tai kad tu iš Lietuvos tau niekas už tai daugiau nemoka. Norite dirbti europoje už europoetišką atlyginimą? Prašau, belgijos įmonės moką vairuotojams 2600€ per mėnesį, įskaičius dienpinigius, tai reiškia kad tu tiek ir gauni. Tačiau per metus laiko sukaupi apie 20 darbo dienų atostogų, o tai reiškia kad kas 6 savaites su draugeliais lietuvoje nepagersi. Gyveni europietiškomis kainomis, už nuomą taip pat europieriškai moki, ne problema. Jei atsiras susidomėjusių ir norinčių kad susimokėjus už būsto nuomą ir pan. Mėnesiui liktų apie 1 tūkst. EUR, be to dirbsite kaip visi mirtingieji turėdami tiek atostogų kiek priklauso ir ne daugiau, praneškite. Be to nepamirškite, kad vietinę kalbą mokėti privalėsite 🙂

    Atsakyti į šį komentarą
  4. Fahrer    -  2018-01-24, 07:19

    Labai teisingas straipsnis, manyčiau kad jam turėtų pritarti ir profesinės sąjungos, bei straipsnį išsiųsti visom čia isvardintom institucijom, pridedant reikalavimų sąrašą

    Atsakyti į šį komentarą
  5. Požiūris    -  2018-01-24, 11:50

    To skiedalui replika. Kai tu sumokėsi tuos 2600 balų pinigų vairui į rankas tai ir maivikis , kad ten kažko dar reikia, to ko ten reikia jau ne tavo galvos skausmas.

    Atsakyti į šį komentarą
  6. Pasakau viska!    -  2018-01-24, 12:50

    Kaip melagi – turiu teise tave pavadinty ***! Galiu pakartoti garsiai prie visu! Zmones pasikeisdami vairuoja – tai turbut girti!? Be to,jie komandiruoteje nuo pat LR /PL sienos ir jau sede i busa turi gauti atlyginima ir dienpinigius! Iki pat,kol is jo islips grize i LT. Del uzsienio,tai „Boom Transport”,Venray,NL – dirbama tas pacias 6 ir 3 savaites,atlyginimas su virsvalandziais ir maistpinigiais per menesi iki 3400,kelione namo ir atgal apmoka po 200 euru. Pagrindine 2200 – eina ir bunant namie! Flamandu kalbos nieks nereikalauja,uztenka vokieciu ar anglu. Taigi – esi melagis ir smeizikas! Ir nezinai arba samoningai pazeidi LR istatymus.

    Atsakyti į šį komentarą
  7. Cia nesakyk netiesos    -  2018-01-24, 21:03

    „Nesakyk netiesos”Matyt sefas susinervino neduok dieve daugiau reiks
    moket…..Jei jau tie vairuotojai tokie blogi ir girti vazinejas.Tai kam jos isvis emi.Gink lauk!!!Jei gerai moki manau eile pas tave uz duru stovi.

    Atsakyti į šį komentarą
  8. besiseilejantiems    -  2018-01-26, 11:21

    nenori, nepatinka – nedirbk

    Atsakyti į šį komentarą
  9. >Cia nesakyk netiesos    -  2018-01-26, 11:23

    net su dabartiniu darbo kodeksu nera taip paprasta isginti lauk, o be to tai butu net nuostolis pinigine prasme

    Atsakyti į šį komentarą
  10. Aleksandras    -  2018-01-26, 16:38

    Pasiemiau i rankas telefona tam kad pakuomentuoti si straipsni, bet ai tingiu. Visi cia viska zino ir jau pries 10 metu zinoja. Kam nepatinka emigruokite, tegu lietuvoje dirba bulbasai ir Ukrainieciai. As emigravau pries 6 metus i anglis. Lietuvoje pries tai dirbau ant furos 3 metus o angluose iskart kaip atvaziavau taip atsisedau ant furos. Galiu pasakyti su lietuviska vergove skyriasi kaip diena ir naktis, nezadu ten net gryzti. Beje kuro cia nereikia vogti nes niekas uz jokias sugalvotas nornas nenuraso. Lietuvoje dirbes turedavau po 200 litru parduoti nes gryzes ar pardaves ar nepardaves po 150euru askaiciuodavo, tai teko galvoti kaip kitaip atsiimti savo pagrobtus pinigus. Dar noretusi tam turbut vadybininkui atsakytu kurys komentavo kad pragere primiza futoje. Taip tokiu kaimieciu pilna, tai kaip priimate tokius, nematote kad pijokas? Prisiima beleko nes normalus dirbti i sabaskina kontora neeina. Kazkaip taio. Norejosi nedaug parasyti bet nesigavo 🙂

    Atsakyti į šį komentarą
  11. Palyginimui    -  2018-02-01, 13:17

    Truputi paredaguotas tas pats rasinys L Ryte : verslas.lrytas.lt/izvalgos-ir-nuomones/2018/01/31/news/vilkiko-vairuotojas-atskleide-schema-stai-kaip-vagiama-is-vairuotoju-ir-valstybes–4474318/

    Atsakyti į šį komentarą
  12. Romas    -  2018-05-14, 20:23

    Tam Nesakyk tiesos ir Skiedalai.
    Suskiedėte tiek,kad suprantančiam ir žinančiam kaip yra net juokas ima. Kur jūs mus taip jau vežate? Mūsų važiuoja į vakarus mažuma! Raktus ,mašinas,alkoholį laisto gasterbaiteriai,ukraina ir visokie lietuvių vairų pakaitalai. Jūs mus nemokamai vežiojate?! Didesnio skiedalo neišgalvosi! Tik klausimas,jeigu taip blogai,kodėl jūs mus kaip karalaičius į tuis vakarus veltui tampote ?Tai jei tiek mažai belgai moka kodėl jūs į vakarus tempiate mus? Skiedalai ir melagiai Jūs mielieji! Nebėra,nebeturite ką pasakyti. Apvaginėjate,apgaudinėjate,sukčiaujate lygioje vietoje ir čia stengiatės savo brudą išpilstyti ant savo juodadadarbių!

    Atsakyti į šį komentarą

Rašyti Atsiliepimą

Atšaukti atsakymą.


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt 1,2 proc GPM

Apklausa

Ar pritariate, kad opozicijos kandidatai mestų burtus, katras vienas iš jų liks prezidento rinkimuose?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...

Pirmiausia išmok rašyti be klaidų, chunveibine....

US subyrėjimo laukiam nuo 1947 m. nu niekaip nesulaukiam....

tik neap siš ik iš laimės....

kokiam uriupinske ar žopinske gyveni?...

Kodėl tiek mažai?...

Specialiai pasitikrinau - tik vakar paskelbta info apie Pugačiovą, neknisk proto troli. Ir dar net...

Čia Jums ne Okeanidės bučinys Antanui......