infa.lt

Liberalai vėl gražina nedidelio kanapių kiekio dekriminalizavimo projektą svarstymui Seime

16 gruodžio
01:10 2017
Aušrinė Armonaitė stumia kanapes

infa.lt nuotr.

Seimo narė Aušrinė Armonaitė vėl grąžina nedidelio kanapių ir kitų psichoaktyvių medžiagų dekriminalizavimo įstatymo projektą į Seimo salę. Surinkusi pakankamą kiekį Seimo narių parašų ji pasiekė, kad įstatymo projektas būtų privalomai į Seimo darbotvarkę įtrauktas klausimas. Liberalės siūlomi įstatymo pakeitimai apima bausmių švelninimą už disponavimą psichotropinėmis medžiagomis nedideliais kiekiais neturint tikslo platinti.

„Aiškiai atskyrus administracinę ir baudžiamąją atsakomybę, subalansavus ir diferencijavus sankcijas, bus galima eiti ne jaunų žmonių gyvenimų ir jų karjeros žlugdymo keliu, o siekti palengvinti atverti kelią taikyti švietimo, medicinos priemones ir realią valstybės pagalbą tiems žmonėms, kurie serga priklausomybėmis“, – komentuoja A. Armonaitė.

Parlamentarė siūlo, kad už disponavimą nedideliais kiekiais psichotropinių medžiagų be tikslo jas platinti būtų taikoma administracinė, o ne baudžiamoji atsakomybė. Taip pat, kad atsitiktinis platinimas nedideliais kiekiais neturint savanaudiškų paskatų būtų traktuojamas kaip nesunkus nusikaltimas ir paskyrus laisvės atėmimo bausmę, teismas galėtų jos vykdymą atidėti.

Koalicijos „Galiu gyventi“ vadovė Jurgita Poškevičiūtė akcentuoja, kad pažangios pasaulio šalys jau senokai suprato, kad psichotropinių medžiagų vartojimas yra ne teisinė problema, todėl ir sprendžiama turi būti ne teisinėmis, o socialinėmis, psichologinėmis ir sveikatos intervencijomis keičiant asmens elgesį.

„Mokslas, o juo remdamosi Pasaulio sveikatos organizacija ir Jungtinės Tautos teigia, kad baudimai, susiję su narkotikų disponavimu be tikslo platinti, ypač kriminalizavimas, žmogui ir visuomenei atneša tik papildomų neigiamų pasekmių ir minėtą veiksmingą pagalbą tik dar labiau atitolina. Todėl šalys narės oficialiai raginamos kriminalizavimo atsisakyti. Kriminalizuojamas žmogus slepiasi, socialinė atskirtis didėja, teistumas apsunkina galimybę dirbti ir socializuotis, o kalėjimas apskritai žaloja. Veiksmingos pagalbos kalėjime praktiškai nėra“, – sako koalicijos direktorė.

Seimo narė A. Armonaitė taip pat siūlo diferencijuoti atsakomybę už neteisėtą narkotinių ar psichotropinių medžiagų platinimą, kai yra savanaudiškumo aspektas ar platinamas didelis jų kiekis. Jei psichotropinės medžiagos gaminamos, perdirbamos, įgyjamos, laikomos, gabenamos ar siunčiamos nors ir nedideliais kiekiais, tačiau turint tikslą parduoti ar kitaip platinti siekiant naudos, tai jau būtų laikoma apysunkiu nusikaltimu. O jei šie veiksmai atliekami su dideliu kiekiu medžiagų, padaryta veika būtų traktuojama kaip sunkus nusikaltimas ir už ją grėstų reali laisvės atėmimo bausmė.

Koalicijos „Galiu gyventi“ vadovė vardija geruosius Europos pavyzdžius. Vienas labiausiai išanalizuotų – Portugalijos, kuri dar 2001 metais įgyvendino psichotropinių medžiagų turėjimo savo reikmėms dekriminalizavimą, kuris vyko lygiagrečiai su reikšmingu pagalbos sistemos išplėtimu. Ji taip pat primena ir Čekijos, kuri ėjo sudėtingesniu keliu, istoriją.

„Portugalijos rezultatai: narkomanija nepadidėjo, o neigiamos vartojimo pasekmės reikšmingai sumažėjo. Smarkiai sugriežtinusi bausmes per porą metų Čekija pamatė, kad tai niekaip nesumažino problemų ir netgi jas eskalavo, o kriminalinis persekiojimas valstybei kainavo daug lėšų. Išanalizavusi pasekmes šalis žengė logišką žingsnį – dekriminalizavo disponavimą savo reikmės dar 2010 metais ir investavo į narkotikų žalos mažinimą“, – pasakoja J. Poškevičiūtė.

Jos teigimu, Čekijos rezultatai – stulbinamai geri: daugybė žmonių gauna pagalbą, psichotropinių medžiagų vartojimas nedidėjo.

Primename, kad Estija baigia sukurti ir 2018 metais ketina išmėginti nukreipimo nuo bausmės į pagalbą modelį.
LRS

infa.lt komentaras:

liberalai teigia, jog „kriminalizuojamas žmogus slepiasi, atskirtis didėja.. […]”  – tai gal nekriminalizuokime jokių nusikaltimų? Bandykime auklėt žmones, kad nedidėtų socialinė atskirtis, sunkius nusikaltimus pervadinkime apysunkiais ar net nesunkiais. Įstatymą taikykime taip, kaip tą mato liberalai, o kadangi kalėjimai žmonių netaiso – tai panaikinkime juos visai. Tiesa, A. Armonaitė nesako ką daryti tiems, kurie per tokį laisvą požiūrį būna įtraukti į narkomanijos liūną, pasinaudoję, kad ir nedideliu narkotikų kiekiu, kuris jo pardavėjui net nekelia grėsmės atsidurti kalėjime? Ką daryti šeimoms, kurios per tokį laisvą požiūrį kenčia nuo vaiko narkomanijos? Kas atlygins joms už sugriautą gyvenimą, ramybę, pasitikėjimą šeimos nariu? Liberalai prarado pasitikėjimą visuomenėje, todėl bando susigrąžinti, tikėtina, bent dalį elektorato suteikdami galimybę tam elektoratui lengviau įbristi į narkotikų liūną, nebijant už tai bausmės.

P.S. Psichotropinių medžiagų turėjimas savo reikmėms – sąvoka stumianti į nusikaltimą, nes lygiai taip pat galima pasakyti – „šaunamojo ginklo turėjimas savo reikmėms (gal užsimanysiu nusišaut)”, juk visas klausimas tame – kokios tos reikmės. Ir niekas jų iš anksto nežino.

PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 453

Žymos:

Atsiliepimų 21

  1. Erikas    -  2017-12-17, 10:21

    Pritariu Aušrinei. Kalbama apie Kanapes, atsimerkti žmonės. Švietimas atsako į visus klausimus. Ir pagaliau nustokite vadinti kanapes ir heroiną tuo pačiu vardu. Pasidomėkit, pasiskaitykit plačiau, pagyventi ta užsienyje ir pamatysit, kad kanapės jokia blogybė. O perdėtas baudžiamas Lietuvoje, na kam jis reikalingas. Kas čia tokio blogo, kad jaunas žmogus per vakarėlį parūkyt, pasijuokt, muzikos paklausysiu. Nes tokiu blogybių, ką aukohlis daro, Europoje niekur nemačiau. O jis tai visai legalus, net skatinamas, dabartinės sistemos.

    Atsakyti į šį komentarą
  2. egis    -  2017-12-17, 11:11

    Erikui ->

    Nenustebinot, nes visi liberalai ir priklausomi nuo narkotikų ar alkoholio žmonės jai pritaria, mat ji gina jų teisę gert, vartot ir platint narkotikus, ir kad jiems už tai nieko nebūtų. Bet čia kalbama, kad žmonės galėtų-sugebėtų linksmintis be papildomų kvaišinimosi priemonių ir sveikai džiaugtis gyvenimu. Jūs jau aiškiai į tai įjunkęs, todėl ginsite savo teisę vartoti iki mirties, kuri ateis greičiau, nei jūsų nevartojantiems bendraamžiams. Manote tai dar labai toli? – Labai klystate, – nepastebėsite kai tai ateis ir su siaubu pamatysite, jog dar nė negyvenote… Praregėjimas baisus būna.

    Atsakyti į šį komentarą
  3. Erikas    -  2017-12-17, 12:08

    Baubais svaidaisi, ne tavo reikalas kas ką rūko, su kuo miega ir kaip gyvena, ir kur gyvena, kol tai nepakenkia aplinkiniams. Žmonės yra protingi ir patys sugeba apsispręsti ir nereikia čia mūsų gąsdinti. Man yra svarbu, kad žmogaus teisė spręsti liktų laisva.

    Atsakyti į šį komentarą
  4. egis    -  2017-12-17, 14:08

    Tikrai ne mano, jei tu rūkytum pas save rūsyje užlindęs pats sau vienas. Bet juk tu to nenori – tau reikia kompanijos, draugų, iš kurių dalis po to tampa tikraisiais narkomanais ir tame tarpe gali atsidurti mano vaikai. Pagauni mintį? Ir štai šioje vietoje tai jau pats tikriausias ir tiesioginis mano reikalas, kad tu mano vaikui nepasiūlytum ir neparduotum savo šlamšto, kuriuo jau aiškiai nuodijiesi pats. Nori nudvėst anksčiau laiko – prašau. Bet tik būk geras – vienas pats. Pas save namuose arba kaip šuo patvoryje. Už tai tavęs niekas nebaus ir į kalėjimą nesodins. O apie narkomano protą tu geriau jau neaiškink. Matėme. Ir ne kartą. Tuos protingus. Pakanka tave paskaityt ir viskas tampa aišku. Beje, apie kokią narkomano laisvę tu čia kalbi, kai jis pats, savo noru lenda į priklausomybę? Smegenys jau nedirba?

    Atsakyti į šį komentarą
  5. Erikas    -  2017-12-18, 11:10

    Egi, esi sausas, neišsilavinęs, jei nei tu ir nei tavo vaikai proto neturi ir patvoriais trinasi, niekas nei tavęs nei tavo vaiku neapsaugos. Net kalėjimas 😀 Kalba eina kad, to nebūtų. Man labai aišku, kas jūs per žmogus esate. Vadini čia mene visaip, nei pardavinėju nei perku aš iš tavęs. Pats aš net nerukau. NIEKO ! alko irgi nevartoju visai. Net Lietuvoje negyvenu ilgai, ir dabar ateina metas apsispręsti, grįžti ar visai nebegrįžti. Akivaizdu, kad niekas nenori gyventi tarp debilų. Dėl savo problemų, nesugebėjimo gyventi esi linkęs kaltinti visus tik ne save. Tu pats esi savo didžiausia problema, esi pavydus žmonėms jų laisvės, nes pats ja džiaugtis nemoki. Taigi gali susikišti savo galva pas bauba, gal saugesnis pasijusi.

    Atsakyti į šį komentarą
  6. egis    -  2017-12-18, 12:03

    >>Erikai – >

    Eik tu savo tokia narkotikų vartojimo laisve žinai kur?
    Aš tik džiaugsiuosi, jei tokie kaip tu ir pasiliks ten, kur jie dabar yra, niekada negrįždami į Lietuvą. Sėkmės uostant ir rūkant – blaivininke, trokštanti narko-laisvės.

    Atsakyti į šį komentarą
  7. Ale    -  2017-12-18, 15:37

    Daugelyje šalių įvairiausios ligos kartu su kitais medikamentais gydomos medicinemis kanapėmis, kas tapatina su narkotikais tiesiog tingi pasidomėti

    Atsakyti į šį komentarą
  8. egis    -  2017-12-18, 18:33

    Čia neina kalba apie mediciną – čia kalba eina tik apie rūkymą ir kriminalą. Rūkymas dar niekam, niekada naudos nedavė ir nieko neišgydė. Nes mažiausia ką daro – tai užteršia plaučius. Jau nekalbant apie kvaišinimąsi.

    Atsakyti į šį komentarą
  9. Algirdas    -  2017-12-18, 23:30

    Tiek rūkymui tiek medicinai naudojami tie patys kanapių pumpurai. Gal kas nori pasakyti, kad vienu atveju jie kenkia, o kitu gydo? :))) Tiesiog, žmogui neturinčiam bėdų su smegenimis, t.y. nesergančiam alzhaimerio, parkinsono ir panašiomis ligomis, rūkyti kanapių nebūtina, o jeigu žmogelis jas vis dėl to rūko tai tas rūkymas niekam nepadės, tačiau ir nepakenks nebent į kanapes būtų primaišyta kokio nors cheminio šlamšto. Beje, aukščiau minėtos ligos-jokios ne ligos, tokių ligų gamtoje nėra, tai yra tik smegenų uždegimo požymiai ir jos negali būti gydomos cheminiu šlamštu kurį išrašinėja 99,99% visų nuodytojų. Kanapių aliejus gamintas iš aukštą THC kiekį turinčių kanapių puikiausiai susitvarkytų su smegenų uždegimu ir ligos požymiai išnyktų. Dabar prašymas visiems abejojantiems-nurodykite, prašyčiau, bent vieną atvejį buvusį bet kur pasaulyje bet kada istorijoje kai žmogaus mirties priežastis buvo kanapių vartojimas. Laukiu netrivodamas.
    Cannabis Ruderalis arba Šiukšlyninė Kanapė mūsų šalyje, gamtoje puikiausiai augantis vaistas. Puikiai prisitaikiusi, atlaikanti didžiausius speigus kanapė. Naudokitės į sveikatą ir spjaukit į valdžiažmogių draudimus ar leidimus, tie balvonai net negali legalizuoti to ko uždrausti neturėjo teisės. Kanapės auga ir augs ir joms visiškai nerūpi jokie draudimai ar leidimai. Lai pamėgina uždrausti žemės drebėjimą, juk tikrai geras dalykas, juk niekam nepatinka kai žemė dreba, ar ne? Tik ar nuo to žemė nustos drebėjusi?

    Atsakyti į šį komentarą
  10. Aurelija    -  2017-12-20, 04:20

    Atsakymas Algirdui:

    Esu turėjusi didžiulę nelaimę – brolį narkomaną, kuris 17 metų terorizavo visą šeimą. Jis vartojo heroiną ir iš namų išnešė viską, ką tik galėjo pasiekti. Namuose viskas buvo rakinama po keliomis spynomis, jis daugybę kartų gydėsi Vilniaus narkologiniame skyriuje, dabar 5 metus jau gyvena „švariai”, kaip sako pats. Ir žinote ką? Jis ir dauguma jo draugų, nė vienas nepradėjo iškart nuo heroino – bijojo, – pradėjo nuo lengvų ir „nepavojingų”, o jūsų nuomone „net naudingų” kanapių rūkymo, kurios neišmanančiam atrodo visai nepavojingos. O jų pavojus būtent ir slypi tokių „žinovų” aiškinimuose, kad jos nepavojingos, nes prie jų pripratus būsimieji narkomanai užsimano jau stipresnių pojūčių, kuriuos, dažniausiai, suteikia heroinas ar kokainas ar dar kas nors iš naujesnių cheminių preparatų. JUms Algirdai reikėtų praktiškai susipažint su tuo, kiek to kanapės „nepavojingos” bent kartą apsilankius Vilniaus narkologiniame skyriuje ir pakalbėjus su socialiniais darbuotojais, kurie jums papasakotų, kaip šiais laikais tampama narkomanu ir nelaime šeimai bei visuomenei. Nes pasiskaitęs apie kanapių „naudą” – jūs nematote jų daromos žalos. O ji visiškai akivaizdi, kaip laiptelis į aukštesnį narkomanijos lygmenį. Tuo įsitikinau pragyvenusi su narkomanu 17 metų. Susipažinusi su jų tapimo narkomanais technika iš vidaus ir praktiškai. Todėl manęs niekas ir niekada neįtikins, kad nekontroliuojamas kanapių vartojimas gali būti nepavojingas visuomenei. Jis labai pavojingas būtent iliuziniu savo „nepavojingumu”. Paradoksas? – Ne – tai gyvenimo realybė.

    Atsakyti į šį komentarą
  11. Algirdas    -  2017-12-20, 12:43

    >Aurelija Šimtai milijonų žmonių visame pasaulyje, vienokiu ar kitokiu būdu, vartoja kanapes ir niekaip netampa narkomanais, atvirkščiai-vartodami kanapes atsikrato priklausomybės narkotikams, alkoholiui, nikotinui, opiatams bei kitam brudui. Ar nekyla klausimas kodėl? Vien tik todėl, kad kanapės yra naudingos ir nesukeliančios jokios priklausomybės, narkotikų prekeiviai ir duoda jų naiviems jaunuoliams, tie parūko ir, aiškus dalykas, jokio blogo poveikio nejaučia. Štai tada „mirties prekeiviai” ir įmaišo į kanapes visokio cheminio brudo. Niekuo dėtos kanapės sumaišytos su purvais. Aurelija, kiekvienas žmogus, įskaitant Jus, savyje turi kanabidiolio-kanapės veikliosios medžiagos. Tai yra priežastis to kodėl kanapės taip teigiamai veikia žmogų ir dėl to visiškai nenuostabu kodėl kanapė vadinama vienu seniausių augalų žemėje augančiu, praktiškai, beveik bet kurioje planetos vietoje. Jeigu kanapės būtų tokios blogos Jūs, ko gero net nebūtumėt gimusi nes Jūsų protėviai kaip ir visa žmonija būtų jau kadaise pakvaišusi nuo jų vartojimo. O vienok, žmonės kanapes vartojo ir tebevartoja visame pasaulyje ir džiaugiasi bei atsisakyti neketina. Kanapės draudžiamos dar vos tik apie 100 metelių, o nuo jų draudimo pradžios žmonija nukvako kur kas labiau nei per dešimtis tūkstančių metų kol kanapes vartojo kas tik norėjo ir kada norėjo.

    Atsakyti į šį komentarą
  12. Aurelija    -  2017-12-20, 14:38

    Algirdui:

    Kiek tokių žmonių, pagijusių nuo priklausomybės narkotikams rūkant kanapes jūs matėte pats asmeniškai? Aš galiu atsakyti visiškai atsakingai – nė vieno. Jūs tik kažkur tą skaitėte

    O štai tapusių narkomanais po kanapių (žolytės) rūkymo – aš asmeniškai mačiau šimtus, lankydama brolį narkologiniame per 17 metų. Tai gal ir nepradėkime dabar sekt pasakėlių prieš miegą apie kanapių gėrį – gerai?

    Atsakyti į šį komentarą

Rašyti Atsiliepimą

Atšaukti atsakymą.


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt 1,2 proc GPM

Apklausa

Ar pritariate, kad opozicijos kandidatai mestų burtus, katras vienas iš jų liks prezidento rinkimuose?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...

Sunku jums vasarai...!...

Nereikia jokiu mokesčių, reikia tik paprasto sprendimo. Pirmiausia tokiai mažai valstybei reikalinga turėti karo instruktorių...

Man tai absurdo viršūnė, kuomet naujas mokestis reklamuojamas per komercinę radijo stotį. Ir, aišku, reklamos...

Kažką praleidau : Iki šiol maniau, kad jankiai visur gauna malkų ir gėdingai sprunka. Vien...