infa.lt

Nuo lapkričio 1-osios – svarbios permainos Lietuvos pasienyje

26 spalio
01:30 2017

Kroviniai

Ilgomis eilėmis garsėjančiuose Lietuvos-Baltarusijos pasieniuose padėtis netrukus pasikeis.

Nuo lapkričio 1-osios krovinių vežėjams bus privalomas naujas dokumentas Elektroninis transporto manifestas, trumpiau vadinamas e-Manifestu. Jis pakeis eksporto deklaracijas, dėl kurių eksporto procedūros užbaigimas muitinėje išsitęsdavo net iki kelių valandų.

E-Manifestas nuo atskirų eksporto deklaracijų skiriasi tuo, kad į vieną dokumentą bus registruojami visi dalinių krovinių duomenys, todėl gerokai sutrumpės patikros procedūra pasienyje.

Taupomas laikas pasienyje

Kaip aiškino muitinės tarpininko UAB „Bunasta“ direktorius Jurgis Adomavičius, naujoji tvarka bus ypač naudinga vežėjams, į vieną sunkvežimį kraunantiems daugybei skirtingų gavėjų skirtus krovinius.

Anksčiau visos eksporto deklaracijos buvo tikrinamos muitinėje. Muitininkui reikėdavo ne tik uždaryti kiekvieną eksporto procedūrą, bet ir fiziškai patikrinti, ar vežamas krovinys atitinka tai, kas nurodyta dokumentuose.

Tačiau viename automobilyje gali būti net 100-150 skirtingų krovinių, kiekvienas su atskira eksporto deklaracija. Toks patikrinimas užimdavo labai daug laiko. Žinau atvejų, kai vienas sunkvežimis muitinėje praleisdavo net iki 9 valandų.

Per e-Manifestą visos šios deklaracijos bus sujungiamos į vieną dokumentą, todėl eksporto procedūros užbaigimas muitinėje sutrumpės daugybe kartų“, – tvirtino J.Adomavičius.

E-Manifestas taip pat leidžia išsaugoti vieną iš esminių nepriklausomos krovinio garantijos privalumų prieš TIR tranzitą – lankstumą. Kroviniui kirtus Lietuvos-Baltarusijos sieną vairuotojas galės laisvai važiuoti į iškrovimo vietas vežėjui parankia tvarka, jam nereikia laikytis griežto maršruto ir nuolat būti po muitinės priežiūra, kaip TIR atveju.

E-Manifestą vežėjams galės užpildyti muitinės tarpininkai.

Ką pakeis e-Manifestas?

Lietuvoje logistikos verslas orientuotas į krovinių, atvykstančių iš kitų ES valstybių su jau pradėtomis eksporto procedūromis, sutvarkymą išgabenimui į Rytus.

Muitinės departamento Muitinės procedūrų skyriaus vyriausioji inspektorė Nida Ruseckienė užtikrino, kad e-Manifestas padės pagerinti pervežimo kokybę dėl trijų priežasčių:

1. Sujungus informaciją apie atskiras eksporto deklaracijas į e-Manifestą, paspartėja muitinės išvežimo formalumų atlikimo laikas, nes išvežimo iš ES muitinės įstaigos pareigūnui reikia dirbti tik su vienu elektroniniu dokumentu (o ne su 20-30 atskirų eksporto deklaracijų);

2. Atitinkamos eksporto procedūros užbaigiamos automatiškai ir eksportuotojai iš Lietuvos bei kitų ES šalių nedelsiant gauna eksporto fakto patvirtinimą;

3. Verslui registruojant prekių pateikimą (tai pirmas žingsnis prieš pateikiant e-Manifestą), prekių pergrupavimo/perkrovimo vietose išsprendžiamos visos problemos, galinčios kilti pasienyje. Taip taupomas vežėjų atstovų laikas.

Ji taip pat atkreipė dėmesį į keletą problemų, su kuriomis gali susidurti vežėjai.

Gali paaiškėti, kad nors ir turimas Eksporto lydimasis dokumentas, prekės kitoje valstybėje narėje neišleistos eksportui. Tuomet reikalingas papildomas komunikavimas su eksportuotojo atstovu.

Arba dėl kokių nors techninių priežasčių nėra galimybės gauti ar išsiųsti eksporto deklaracijų duomenis, arba eksporto duomenys išsiųsti ir apdorojami kitos valstybės narės deklaracijų apdorojimo sistemoje, bet nepateikti europinei Eksporto kontrolės sistemai. Todėl Lietuvos muitinė negalės užbaigti tokių procedūrų sistemoje ir atitinkamai eksportuotojai negalės gauti eksporto fakto patvirtinimo elektroniniu būdu“, – aiškino N. Ruseckienė.

Sistema jau veikia

Tačiau vežėjams nereikia baimintis dėl naujosios tvarkos, nes kilę neaiškumai pagal naująją sistemą bus sprendžiami dar nepasiekus muitinės posto.

J.Adomavičius patvirtino, kad „Bunasta“ muitinės tarpininkai jau išbandė e-Manifesto sistemą ir kroviniai su jų pildytais dokumentais buvo sėkmingai išgabenti į Rytus.

Mes darysime viską, kad kroviniai kuo greičiau kirstų sieną. Naujasis e-Manifestas yra fantastiškas daiktas – muitinės procedūra sutrumpėja tiek kartų, kiek juo apjungiama dokumentų“, – sakė muitinės procedūrų ekspertas.

Nuo lapkričio 1 d. vežėjas privalės pateikti e-Manifestą Lietuvos pasienyje jei:

krovinys buvo perkrautas;

sunkvežimyje yra daugiau nei dvi eksporto deklaracijos (keli gavėjai ar siuntėjai);

eksporto deklaracijoje nenurodyta transporto priemonė.

E-Manifestui reikalingus dokumentus vairuotojas turės galimybę pateikti atvykęs į muitinės tarpininko aptarnavimo centrą, atsiųsti elektroniniu paštu arba pateikti per „Bunasta“ mobiliąją programėlę.

PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 369

Žymos:

Atsiliepimų 2

  1. standartiniai kroviniai    -  2019-11-18, 16:55

    Technologiju diegimas ir ju pritaikymas ivairiose srityse labai padeda. Ne isimtis ir logistika, muitines darbas. Juk tam tehnlogijos ir kuriamos, kad viskas vyktu sklandziau ir operatyviau

    Atsakyti į šį komentarą
  2. Paslaugos    -  2020-06-29, 13:52

    Labai gerai, kad ieskoma budu kaip sutrumpinti logistikos grandineje tai, kas nuo vezejo nepriklauso

    Atsakyti į šį komentarą

Rašyti Atsiliepimą

Atšaukti atsakymą.


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt 1,2 proc GPM

Apklausa

Ar pritariate, kad opozicijos kandidatai mestų burtus, katras vienas iš jų liks prezidento rinkimuose?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...

Man tai absurdo viršūnė, kuomet naujas mokestis reklamuojamas per komercinę radijo stotį. Ir, aišku, reklamos...

Kažką praleidau : Iki šiol maniau, kad jankiai visur gauna malkų ir gėdingai sprunka. Vien...

Kokia mamytė, toks ir sūnelis....

Žygizmundai Ukraina uber alles. Ar ne laikas tamstai Maldeikienei ir dar keletui proto žaibu psichiatrinėje...

psichas jabanas...

Čia ne prekybininkų naudai.....čia dar viena "priežastis" neatsiskaityti grynaisiais, o pereiti prie elektroninių mokėjimų. Kai...

Aplinkosaugininkai turi saugoti miškus bei gyvūnus, o ne bausti vairuotojus, kurie neišgali įsigyti naujo automobilio...