infa.lt

Poodiniai kaklo raumenys – jauno ir sveiko kaklo paslaptis

Poodiniai kaklo raumenys – jauno ir sveiko kaklo paslaptis

lapkričio 22
01:01 2016

Gražus kaklas

Aprašysime vieną nuostabų mūsų kūno raumenį – poodinį kaklo raumenį (platysmą). Jis gerokai skiriasi nuo įprastų kūno raumenų, amžius jį keičia ir pažeidžia. Nuo jo būklės labai priklauso kiek graži ar atvirkščiai, negraži bus jūsų kaklo oda.

Poodinis kaklo raumuo mums įdomus tuo, kad jis įtakoja kaklo ir dalinai smakro išvaizdą. O kaklas, kaip žinia, yra svarbus amžiaus rodiklis. Šiame straipsnyje papasakojama apie platysmą ir ką daryti, norint sustiprinti šį raumenį bei išsaugoti gražų ir išdidų kaklą iki pat senatvės.

Poodinio kaklo raumens anatomija

Poodinis kaklo raumuo (platysma) yra siauras, plokščias, randasi tiesiai po oda. Prasideda krūtinės srityje žemiau raktikaulio – paviršutinėje krūtinės fascijos plokštėje, eina aukštyn ir medialiai, užimdamas visą priekinę kaklo dalį. Lieka nedidelis trikampio formos plotelis, nepadengtas raumeniu, esantis virš krūtinkaulio išpjovos.

Poodinio kaklo raumens pluoštai kyla virš apatinio žandikaulio į veido sritį ir susipina su kramtomąja fascija. Dalis poodinio raumens pluoštų prisijungia prie apatinės lūpos raumenų ir juoko raumenų, taip įsiliedami į burnos kampus.

Prie apatinio žandikaulio krašto medialiniai raumens pluoštai persipina su priešingos kaklo pusės raumenimis ir prisitvirtina prie apatinio žandikaulio krašto; raumens pluoštai lateraliai pereina į veidą, kurs susipina su paausio liaukos ir kramtomąja fascijomis ir siekia burnos kraštus.

Poodinis kaklo raumuo (platysma) nesijungia su kaulų struktūra ir yra linkęs prarasti elastingumą. Jis taipogi turi labai siaurą riebalų audinį ir mažiau riebalinių liaukų, nei veidas. Dėl riebalinių liaukų trūkumo ši kūno vieta linkusi sausėti ir raukšlėtis.

Individualios ypatybės. Šis, kai kurių žmonių raumuo yra toks plonas, jog išsiskirsto į atskirus siaurus audinius. Maždaug ketvirtis moterų apskritai neturi daugelio platysmos pluoštų, todėl kaklo oda laikosi vien tik savo tamprumo dėka. Ir nepadeda jokie raumens treniravimo pratimai, todėl, kad negalima ištreniruoti to, ko nėra.

Platysmos funkcijos

Poodinis kaklo raumuo – ploniausias ir plačiausias iš visų mimikos raumenų. Šis raumuo dengia kaklą priekyje ir šonuose, laiko ir pakelia kaklo odą, ir formuoja priekinės kaklo dalies išvaizdą.

Nedalyvauja įprastuose kaklo ir galvos judesiuose; įsitempia tik ypatingų fizinių pastangų dėka bei jaučiant nerimą, siaubą, labai didelį skausmą. Prilaikydamas kaklo odą raumuo saugo poodines venas nuo užspaudimo; be to, jis gali tempti burnos kampus žemyn, o tai svarbu mimikai.

Poodinis raumuo prilaiko kaklo odą, apsaugo poodines venas nuo užspaudimo ir taip palengvina poodinę kaklo srities kraujotaką. Įsiliedamas į burnos kampus, raumuo kartu su trikampiu „nepasitenkinimo raumenimi“ juos tempia žemyn, todėl dalyvauja (deja, ne itin naudingai) mimikoje.

Platysma nedalyvauja įprastuose kaklo ir galvos judesiuose. Ji įsitempia tik ypatingų fizinių pastangų dėka bei jaučiant nerimą, siaubą, labai didelį skausmą.

Tuo metu raumuo tempia apatinės veido dalies odą į šoną ir žemyn. Pamatyti raumenį galima jam susitraukus, iš jų ant kaklo susidaro horizontalios klostės ir raukšlės.

Platysmos ir kaklo odos kitimas senstant

Kaklas – ne mažiau pažeidžiama kūno dalis ir kosmetikoje. Plona oda ir neryškus poodinis riebalų sluoksnis sąlygoja greitą dehidrataciją. Dėl tankaus kraujagyslių tinklo nebuvimo ir sulėtintos kraujo mikrocirkuliacijos, mažas priekinių kaklo raumenų aktyvumas lemia jų tonuso mažėjimą ir audinių atrofiją, ankstyvą odos ptozę, raukšlių formavimąsi, strijų bei klosčių susidarymą.

Raiščiai, jungiantys odą ir platysmos raumenis yra labai tankūs, todėl nėra galimybės matyti jokio judėjimo tarp šių audinių. Ir tikrai, platysmos raumuo yra tos pačio embriologinės kilmės, kaip ir oda. Jie senėjimo procesą pradeda kartu, todėl palaikomas jų glaudus ryšys.

Ant priekinės kaklo dalies palaipsniui atsiranda gilios skersinės klostės, raukšlės, apatinės veido dalies ir smakro oda netenka tonuso, išsitempia ir nukąra.

platysma

Už šios srities išvaizdą atsako poodinis kaklo raumuo – platysma. Senstant jis netenka elastingumo, raumens kraštai gali atsiskirti ir ant kaklo susidaryti ištisos juostos („kalakuto kaklas“), taipogi padidėja kaklo ir smakro kampas.

Jauno žmogaus poodinis kaklo raumuo sudaro savotišką raumens mentę ir formuoja beveik statų kampa su horizontaliąja dalimi, jis laikosi rizorijaus lygyje ir beveik užpildo visą erdvę žemiau raktikaulio.

Senstant priekiniai visų platysmos raumenų kraštai pasislenka į priekį prie poodinio kaklo raumens, o jų susijungimą ties vidurine linija jau ištyrė Konelas ir Gaolas. Būtina atminti, jog šie jaunų žmonių kaklo raumenys yra priekyje ir jų būklė priklauso nuo platysmos raiščių, kurie gali būti daugiau ar mažiau matomi, priklausomai nuo kampo tarp kaklo ir smakro.

Senstant oda netenka elastino ir kolageno, ji tampa ne taip tampri, o tai lemia „gravitacinę ptozę“ – minkštieji audiniai, veikiami traukos jėgos, nukamba.

Degeneraciniai raumenų audinio pokyčiai dėl amžiaus pirmiausia pasižymi poodinio kaklo raumens silpnumu. Tačiau tie pokyčiai dažniausia lemia ne antro pagurklio atsiradimą, o „kalakuto kaklo“ tipo nukabimą.

Tiems, kurie nori konkrečių požymiu, prašom. Jauno kaklo požymiai:

1. Aiškus apatinio žandikaulio kontūras.

2. Įduba srityje po liežuviu.

3. Aiškus Adomo obuolio kontūras (priklausomai nuo lyties).

4. Matomas sukamojo galvos raumens kontūras.

5. SM – SM kampas 90 laipsnių (kampas tarp pasmakrės linijos (SubMental line) ir sukamojo galvos raumens (Sternocleidomastoid border).

6. Kampas tarp kaklo ir smakro (cervicomental angle) – nuo 105 iki 120 laipsnių.

Platysmos srities riebalinė deformacija

Kaklo odoje kraujas cirkuliuoja lėčiau nei veido srityje. Poodinis riebalų sluoksnis yra labai plonas. Netgi nedidelis riebalinių audinių perteklius čia pasiskirsto netolygiai.

Smakro ir kaklo sritis priskiriama prie „riebalų gaudyklių“. Jos sandaros ypatumas tas, kad riebalai kaupiasi pirmiausia joje, o netenkant svorio – ją palieka paskiausiai. Žinoma, viršsvoris ir riebalai – svarbūs faktoriai, lemiantis dvigubo pagurklio atsiradimą, tačiau jis gali formuotis ir nesant problemų su viršsvoriu.

Senstant riebaliniai audiniai kaupiasi apatinėse skruostų dalyse ir pasmakrėje. Viduriniai (medialiniai) poodinio kaklo raumens (platysmos) kraštai reflektiškai kompensuoja pokyčius, atsiradusius dėl senėjimo ir, daugeliu atveju sustorėja, o jo šonai lieka atsipalaidavę. Dėl to išsiskiria medialiniai raumenų kraštai, kurių ilgumu palei pluoštą ant kaklo atsiranda įtampos.

Veneros žiedai ir Kleopatros kaklas

Kaklo raumens susidvigubinimas labiausiai pastebimas ant liesų žmonių kaklų tuomet, kai kaklo raumenys yra įtempti ir galva pasukta į šoną. Skersą vagelę ant moterų kaklo galantiškieji prancūzai pavadino Veneros žiedu. (Nemaišykite su Veneros vėriniu – dėmėmis, sifilio požymiu).

Galimas ir paveldimo žieduoto kaklo variantas, jis dar vadinamas Kleopatros kaklu, o odos ir riebalų klostės liaudyje gavo ne mažiau romantišką pavadinimą „Veneros žiedai“.

Šiuo atveju jie su amžiumi nepraeina, o lieka visam gyvenimui, nors ir pasikeičia išoriškai, lyginant su vaikiška „šarpėjaus kojine“. Tokios klostės greičiau panašios į nedidelius žiedus. Sprendžiant iš mumijų, Ptolemėjų dinastijos moterys buvo 1,5 m. ūgio ir tikrai ne lieknos.

Kleopatros monetos ir biustai demonstruoja riebalų sluoksnį aplink kaklą – jį, pavaizduotą ant statulų, vadina Veneros žiedais. Galbūt menininkai jais pabrėžė sotų savo modelių gyvenimą, tačiau, kaip mano daugelis specialistų, šiuo atveju tai nėra tik simbolika. Panašu, jog karalienės kaklas buvo storas. Kai kuriuose atvaizduose į akis krenta ilga kuprota nosis, aštrus atsikišęs smakras.

Ką daryti? Laikysena, mimika (emocijos), hormonai

Ir tik po to – pratimai. Be laikysenos korekcijos daryti pratimus nėra jokios prasmės, taipogi nėra prasmės daryti pratimus turint genetiškai silpną platysmą (apie kosmetines operacijas aš nekalbu).

Septyniasdešimties sulaukusi amerikiečių kino žvaigždė Ketrin Hepbern be jokios plastikos atrodanti kaip keturiasdešimtmetė, pataria: kad ant kaklo nesusidarytų klostės, dažniau žiūrėkite į žvaigždes! Kuomet jūs užverčiate galvą, įsitempia plonas ir platus poodinis raumuo (platysma), kuris eina nuo raktikaulio iki apatinio žandikaulio. Tai puikus pratimas jam!

Įprotis kūprintis, vaikščioti panarinus galvą lemia kraujo apytakos pablogėjimą kaklo srityje, riebalų kaupimąsi pasmakrėje. Be to, taip dar labiau matosi antras pagurklis.

Pirmiausia, raukšlių atsiradimą sąlygoja per didelis poodinio kaklo raumens silpnumas, tačiau viena iš pagrindinių kaklo odos kokybės blogėjimo priežasčių – neteisinga laikysena. Kadangi gyvenime mes dažniau žiūrime sau po kojomis, o ne į dangų, darbo platysma beveik negauna. O iš nieko neveikimo ji silpsta, tampa suglebusi, nukamba ir nebeprilaiko odos.

Nesveika mimika (emocinis statusas)

Burnos kraštai – jūsų požiūris į gyvenimą. Įprastos emocijos bėgant metams sustingsta veide. Nuolat reiškiant negatyvą, pasibjaurėjimą (nuleisti burnos kraštai), ši išraiška sustingsta veide ir įtakoja platysmos būklės blogėjimą.

nuleisti lūpų kraštai

Raumens, nuleidžiančio burnos kraštą, atpalaidavimas, minimaliai dozuojant duoda efektyvų rezultatą: pasikelia lūpų krašteliai ir veido išraiška keičiasi į pozityvesnę. O poodinio kaklo raumens – platysmos – korekcija geba perskirstyti raumenų aktyvumą ir apimtis, o tai pakels ne tik apatinį veido trečdalį, bet ir vidurinį.

Diegiant šią korekciją reikia nepamiršti, jog efektas pasiekiamas ne tik atpalaiduojant depresyvius raumenis, tačiau ir aktyvuojant antagonistinius (priešingo poveikio) raumenis – veido vidurinio trečdalio levatoriai.

Netraumuokite poodinio kaklo raumens!

Venkite pertempti platysmą sporto salėje! Kai keliate svarmenis ar darote pratimus, kurie įtempia šiuos raumenis, tai jie savo ruožtu verčia nusileisti ir odą.

Kai matote, jog taip atsitinka, atkreipkite dėmesį į tai, ką tuo metu darote ir ką galite pakeisti, kad pasikeistų raumenų padėtis. Geriausias būdas išvengti poodinių kaklo raumenų įsitempimui yra žinoti apie jų būklę treniruotės metu.

Darykite pratimus priešais veidrodį ir kaskart, kai matote, kad kaklo raumenys persitempę ar įtempti, sustokite. Atpalaiduokite raumenis. Tada tęskite pratimą, bet neleiskite kaklui įsitempti taip, kaip prieš tai.

Nemasažuokite poodinio kaklo raumens! Tai tas pats, kas tampyti odą. Tik poodinio raumens treniruotė gali smarkiai pagerinti kaklo odos kokybę jos netampant ir leis atsikratyti raukšlių ant kaklo. Treniruotė kaklo odą padarys stangresnę, lygesnę, pagerins kraujo apytaką apatiniuose jos sluoksniuose, jos maitinimą ir kvėpavimą. Stipresnis taps ir pats poodinis raumuo.

Hormoninis disbalansas

Pirmiausia – problemos su skydliauke. Hormoniniai pažeidimai, hormoninio fono pasikeitimas klimakso metu pagreitina riebalinio sluoksnio formavimąsi kaklo srityje.

Esant hipotireozei, žemas skydliaukės hormonų koncentracijos lygis lemia dvigubo pagurklio formavimąsi. Susirgimai, dėl kurių padidėja skydliaukė, vizualiai padidina priekinę kaklo dalį.

Pratimai poodiniam kaklo raumeniui

Pratimas 1

(laukite tęsinio)

Parengė: Darius Dimbelis

Gerbiami skaitytojai, jeigu pageidaujate, – jūs galite paremti infa.lt tinklapį Jums patogiu būdu.

1 Atsiliepimas

  1. Storos    -  2019-07-17, 16:30

    Ar paputlintos lūpos neturi įtakos šiam kaklo raumeniui? Mano jos visiskai tiesios ir siauros, noriu siek tiek gyvesniu, nes net negaliu pasidazyti lupdaziu, kadangi atrodau keistai

    Atsakyti į šį komentarą

Rašyti Atsiliepimą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.


Taip pat skaitykite:

Naujienų Prenumerata

-

Gauti naujienlaiškį el-paštu

Įrašykite savo pašto adresą:

Paslauga nuo Google FeedBurner

Apklausa

Ar palaikote išlaidų gynybai didinimą iki 2.5% BVP?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...
Domenai ir hostingas

Pasidalinkite su savo draugais

Sveiki, verta dėmesio: *Poodiniai kaklo raumenys - jauno ir sveiko kaklo paslaptis* - nuoroda: https://infa.lt/10007/poodiniai-kaklo-raumenys-jauno-ir-sveiko-kaklo-paslaptis/