infa.lt

Kodėl kelyje vairuotojams privalo būti „nulio promilių“ reikalavimas?

Kodėl kelyje vairuotojams privalo būti „nulio promilių“ reikalavimas?

rugpjūčio 16
01:012018
automobilio greitis ir vairuotojo reakcija

nuotr: © Arvydo Daunio / infa.lt

Šiuo nedideliu straipsniu sieksiu įrodyti, kodėl visiems vairuotojams kelyje privalo būti nulio alkoholio promilių reikalavimas, ir ne daugiau.

Pabrėžiu, kad manęs nedomina visų jūsų ir kiekvieno atskirai gyvenimas. Savo gyvenime tarp savo keturių sienų, savo kieme darykite ką norite ir kaip norite. Gerkite, kad ir kibirais ar kalnais vartokite kitus narkotikus. Kol nelendate apsvaigę į kelią, manęs tai nė kiek nedomina. Nes kiekvienas atsakote patys sau už save ir savo sveikatą.

Mano nuomone, būtent kelyje, būtent vairuotojai turi būti visiškai blaivūs. Ir taškas. Kad kartą ir visiems laikams būtų baigta ši kvaila ir beprasmė diskusija apie tai, kiek promilių „nekenkia“.

Taip, yra šalių, kur leidžiamos didesnės promilės nei Lietuvoje. Na ir kas? Ar tai tikrai teisinga? Pamėginsiu įrodyti, kad ne.



Taip, yra individų, kurie nesilaiko jokių visuomenės normų. Yra ir „vairuotojų“, kurie girti, „šilti dar iš po vakar“ važiavo ir važiuos, nesvarbu, kiek kartų juos baustume. Čia yra specifinis klausimas, į kurio sprendimą čia nesiplėsiu. Jis vertas atskiro nagrinėjimo.

Grįžtu prie klausimo, – tai kodėl kelyje tik nulis promilių, ir ne daugiau?

Tam yra dvi priežastys, susijusios su eismo saugumu. Net bet kurią vieną iš jų pateikus, jos visiškai pakaks atremti visus „argumentus“ dėl „nekenksmingų“ promilių ir įvesti reikalavimą kelyje turėti ne daugiau nulio promilių.

Prieš jas aptardamas norėčiau gerbiamam skaitytojui užduoti klausimą:

Ar norite sugrįžti namo sveikas gyvas? Ar norite, kad jums artimi, jums brangūs žmonės sugrįžtų sveiki gyvi namo? Jei taip, tai ko piktinatės tokiu „žvėrišku“ reikalavimu dėl nulio promilių kelyje? O, jei pritariate, kad kelyje turi būti nulis promilių – ar pakankamai to reikalaujate bent jau savo aplinkoje, ar pakankamai tą savo pritarimą išsakote kuo didesniam žmonių skaičiui?

Ir ką galima pasakyti, skaitant, kad vienas aukščiausių šalies vadovų, pats dirbęs eismo saugumo srityje, tam nepritaria?:

„Pažiūrėjus į pasekmes arba į sukeliamų skaudžių eismo įvykių dalyvių girtumo laipsnį, tai, ko gero, tikrai nesudaro reikšmingos įtakos, tie, kurie viršija šiek tiek nulį promilių.“ (https://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/skvernelis-nepritaria-0-promiliu-idejai.d?id=77793421)

Aš pasakysiu labai griežtai. Taip gali kalbėti tik abejingas savo šaliai, savo tautos žmonėms asmuo. Atsakykite patys sau, kuris iš jūsų norite pats tapti, ar kad jūsų artimieji taptų tos „nereikšmingos įtakos“ aukomis? Na ir kas, kad tokių įvykių gal tik keli ar keliolika per metus? Bet jei ten žuvo ar buvo sužeistas tas jums brangus žmogus, jūs vis tiek sakysite, kad neįvyko „reikšmingos įtakos“?

Ir toliau dar griežčiau. Mano nuomone VISI, kas nepritaria nulio promilių kelyje idėjai, dėl savo asmeninio noro apsvaigti, palaiko idėją turėti daugiau galimybių ką nors kelyje sužeisti, kartais net mirtinai.

Taigi, kodėl tokia griežta dėl nulio promilių kelyje būtinybės? Mano jau minėtos dvi, mano manymu, akivaizdžiai niekaip neatremiamos priežastys.

Pirma

Sustojimo kelią VISADA sudaro dvi dalys. Reakcijos kelias ir stabdymo kelias. Kelyje atsiradus kliūčiai vairuotojas visų pirma reaguoja (kartais ne…), tai yra, pamato situaciją, ją įvertina, priima sprendimą dėl tolesnių veiksmų ir pradeda tuos veiksmus, pvz., stabdyti.

Šis procesas, situacijos pamatymas, įvertinimas, sprendimo priėmimas bei veiksmų pradžia užtrunka, apytiksliai, vidutiniškai vieną sekundę. O toliau – fizika. Transporto priemonei judant tik 36 km/h greičiu, per tą sekundę yra nuvažiuojama 10 metrų. Važiuojant 50 km/h greičiu (kas tokiu greičiu važinėja? Miestuose juk dažnas spaudžia 60 ir daugiau…) per sekundę nuvažiuojama 13,89 metrų, 70 km/h – tai jau 20 m/s ir taip toliau.

Kad suprastumėte koks tai atstumas, turėkite omenyje, kad vidutinės pėsčiųjų perėjos plotis tėra 3-4 metrai. Kiek perėjų pralekiama per tą reakcijos sekundę? Atkreipiu dėmesį, kad per reakcijos laiką, taigi, ir per nuvažiuojamą tuo metu atstumą, vairuotojas NIEKO negali padaryti. Čia labai tinka žargoninis žodis „lagina“. Žmogus dėka savo reakcijos laiko „lagina“, t.y. vėluoja veikti.

O dabar įsivaizduokime, kad kitas neatsargus eismo dalyvis išlindo vairuotojui prieš nosį. Tarkim, vairuotojas važiuoja 50 km/h, tai yra 13,89 metro per sekundę, o pvz., pėstysis šoko į kelią likus tarp jo ir automobilio tik dešimt metrų. Galima išvedžioti ką tik nori, tačiau fizikos neapgaus nei vienas. Rezultatas bus toks – visų pirma smūgis, eismo įvykis, o STABDŽIAI, kokie jie bebūtų geri, SUVEIKS TIK PO susidūrimo. Todėl reakcijos laikas dar kitaip yra vadinamas „mirties zona“. Ne „akloji“, o „mirties“. Nes kas iš to, kad vairuotojas pamatė. Vairuotojui nebelieka laiko stabdymui tuomet, jei kažkas patenka į tą tarpą (atstumą), nuvažiuojamą reakcijos laiku.

Reakcijos kelias, dar kitaip „mirties zona“, priklauso nuo dviejų dedamųjų. Nuo važiavimo greičio. Kuo didesnis greitis, tuo ilgesnė mirties zona. Ir nors ši tema apie nulį promilių, trumpai galima paminėti, kad netinkamas, per didelis greitis taip pat lemia, kad vairuotojai tada turi ilgesnę „mirties zoną“, dėl ko taip pat įvyksta dalis auto įvykių.

Kita „mirties zonos“ dedamoji yra reakcijos laikas. Kuo reakcijos laikas pas vairuotoją ilgesnis, tuo „mirties zona“ bus ilgesnė. Visuotinai žinoma, kad dėl narkotikų, įskaitant alkoholį, reakcijos laikas ILGĖJA. Taigi, pailgėjus reakcijos laikui prie to paties greičio bus ilgesnė „mirties zona“ O dabar pamėginkite patys atsakyti. Kuo prie eismo saugumo prisideda leidimas „turėti leistinas promiles“? Kuo tai yra saugiau kelyje, kai vairuotojas turi ilgesnę, o ne trumpesnę „mirties zoną“? Ir, nekreipiant dėmesio į išvedžiojimus apie nereikšmingumus, apie kitų šalių patirtis ir kitas nesąmones, YRA VISIŠKAI AKIVAIZDU, kad ILGESNĖ VAIRUOTOJO TURIMA „mirties zona“ NIEKUO NEPRISIDEDA prie eismo saugumo. Kaip tik yra priešingai, – ilgesnė reakcija ir dėl jos esanti ilgesnė „mirties zona“ yra didesnė prielaida įvykti nelaimingiems įvykiams. Atkreipkite dėmesį į tuos, kurie ką nors teigia kitaip, nei ši paprasta, sveiku protu suprantama tiesa. Ypač, jei tai politikai ir verslininkai. Kokius interesus jie tuomet atstovauja, jei leidžia, jei pritaria DIDESNIAM JŪSŲ NESAUGUMUI kelyje?



Vien šios priežasties yra daugiau, nei pakankamai, kad kelyje visiems be jokių išimčių būtų taikomas nulio promilių reikalavimas. Pasakos apie tai, kad organizmas pats kažkiek gamina promilių, ar kad nuo kažkokių kitų produktų atsirado promilės, ir dėl to reikia kažkokios promilių ribos, manęs neįtikina. Pats savaime organizmas tiek neprigamina alkoholio, kad įpūstumėte. Dėl kitų produktų – reikia žiūrėti, kaip ir kokiu prietaisu buvo matuota. Beveik visada tokie matavimai būna atlikti netinkamai, ir dar su metrologiškai nepatikimais prietaisais. Alkotesteriai matuoja iš plaučių išpučiamą orą, kuris būna prisotintas alkoholio garų iš kraujo. Iš kraujo, o ne iš skrandžio. Skrandžio turinio alkotesteriai nefiksuoja, todėl, jei minutė prieš matavimą jūs suvalgėte saldainį su likeriu ar net išgėrėte degtinės – tol, kol tai nepateko į kraują – alkotesteris to neparodys. Todėl kalbos apie tai, kad kažkas, esą išgėrė vaistų nuo kosulio ar suvalgė saldainį prieš sustabdant kelių patruliams – tėra tik bandymas išvengti bausmės.

Antra

Iš tiesų, skirtingų žmonių reakcijos laikas skiriasi, jis nėra tik sekundė. Vieno žmogaus gali būti 0,6 sekundės, kito 1,1 sekundės. Taip tiesiog yra dėl daugybės priežasčių. Ir gali būti, ir būna situacijų, kad tas asmuo, kurio reakcija yra 0,6 sekundės, tarkime, išgeria bokalą alaus. Leidžiamos promilės neviršijamos. O reakcija, kol veikia alkoholis pailgėja iki 0,8 sekundės. Tačiau jo reakcija vis tiek TRUMPESNĖ nei to kito, turinčio 1,1 sekundės reakciją. Toks žmogus pagrįstai keltų kitą klausimą – o tai kodėl turi būti nulis promilių jei va, žiūrėk, anas blaivus turi ilgesnę reakciją nei aš, kad ir truputį išgėręs, juk jo „mirties zona“ ilgesnė, jis pavojingesnis. Atsakyti į šį klausimą gana paprasta. Ir atsakyme, mano manymu, yra vienas dar svarbesnis dalykas, dėl kurio privalo būti nulis promilių kelyje. Tačiau viešoje erdvėje kažkodėl beveik neaptarinėjamas.

Taigi, kodėl truputį išgėręs, su „leistinomis promilėmis“ ir trumpesne reakcija, nei kitas blaivus, bet su ilgesne reakcija, vis tiek yra pavojingesnis eismo dalyvis? Todėl, kad reakcijos trukmė yra antraeilis dalykas.

Pirmaeilis dalykas yra adekvatumas, gebėjimas realiai, adekvačiai įvertinti situaciją. Visuotinai žinoma tiesa yra ta, kad pavartojus „ant drąsos“ ir „ant linksmumo“, kad ir dėl mažų alkoholio ar kitų narkotikų dozių, žmogus blaiviems aplinkiniams žmonėms matosi kaip ne visai adekvatus. Tai gali būti beveik nepastebima, kai dozės mažos, ir akivaizdu, kai žmogus yra „gatavas“.

Joks normalus blaivus žmogus rimtai nevertins girto, o kitąsyk tik mažai išgėrusio sapalionių, kad jis mąsto ir supranta aplinką ir vertina situaciją taip pat ar geriau negu blaivus. Taip pat visuotinai žinoma ir suprantama, kad kelyje PRIVALU REALIAI, ADEKVAČIAI vertinti situaciją ir važiuoti taip, kad nelaimingų įvykių nenutiktų. Adekvataus mąstymo, gebėjimo adekvačiai vertinti („galvojau, kad spėsiu, galvojau,kad pralįsiu“ ir panašūs bandymai pasiteisinti) situaciją kelyje pažeidimas yra bene svarbiausia priežastis, kodėl kelyje privalo būti nulis promilių.

Apibendrinkime pavyzdžiu. Asmuo prie pietų paragavo dar ir šio to stipresnio. Nedaug. Promilių leistinų neviršija. Reakcija pailgėjo tarkim tik 0,1 sekundės. 0,1 sekundės reakcijos laiko pailgėjimas reiškia, kad pvz. prie 60 km/h greičio jau turima „mirties zona“ bus ilgesnė dar per 1,7 metro! Ar tiek negana, kad įvyktų įvykis? Visiškai užtenka! O savijauta tapo tik vos vos labiau atsipalaidavusi ir kiek labiau pasitikinti savimi. Kas reiškia, kad tas pačias situacijas vairuotojas, pats to nesuvokdamas, vertina optimistiškiau, kad „viskas čia bus gerai, galima spausti“. Taigi, už vairo turime šiek tiek drąsiau besijaučiantį, ir dar su ilgesne „mirties zona“ vairuotoją. KUO TAI PRISIDEDA PRIE EISMO SAUGUMO?

Mano nuomone, to, ką išdėsčiau, visiškai pakanka, kad kelyje būtų reikalavimas dėl nulio promilių visiems vairuotojams.

O tie, kurie pulsite tai neigti ir išvedžioti savas „tiesas“, geriau pirma pagalvokite, kaip jaustumėtės, jei jūsų artimas žmogus nukentėtų dėl tokio, truputį „įkalusio“, su leistinomis promilėmis, vairuotojo kaltės, 0,1 sekundės vėliau pastebėjusio perėjoje tą jūsų artimą žmogų.

Autorius, dirbantis eismo saugumo srityje, dėl suprantamų priežasčių paprašė neviešinti jo pavardės, kuri redakcijai žinoma

Atsiliepimų 4

  1. Virgis   -  2018-08-16, 08:13

    Yra žmonių kurie išvis negalėtų ir neturėtų vairuoti. Kitas profesionalas vairuotojas girtas šimtą kartų geriau vairuoja už tą blaivuolį. Bet jie vairuoja, sukelia avarines situacijas, trukdo kitiems.Ir jie vairuoja be jokių problemų, išlenda į kelią prieš sunkiasvorį ir niekas jų nesudraus, nes jie vairuoja blaivūs. Aš profesionalas vairuotojas jau 35 metai ir mačiau visko. Ir nereikia įrodinėt savo teorijas, kad išgėres taurę šampano per dalykinius pietus aš jau pavojingas visuomenei.
    ,

  2. Mindas   -  2018-08-16, 08:39

    o, komentaruose alkomėgėjų agresyvumas kur buvęs nebuvęs jau lenda 🙂

  3. paneveziete   -  2018-08-16, 11:20

    Visu 100% sutinku ir dar reikėtų gal būt nustatyti amžiaus ribą ar sveikatos reikalavimus, kad vos paeinantis, 80-90 metų ar po kelių infarktų asmuo nebesėstų už vairo

  4. gsm   -  2018-08-18, 07:01

    Autorius ryškiai mokykloje nesimokė nei chemijos, nei biologijos.

    Net ir kūdikio kraujyje natūraliai yra šiek tiek junginio CH₃=CH₂–OH, jau nekalbant apie kitus junginius, kurių bendra formule R-OH, kuriuos visus pakankamai jautrus alkotesteris užfiksuotų kaip etilo alkoholį.

    O jau nekalbant, kad nuo paprasčiausių gerai prinokusių vaisių ir uogų galima nemenkai apgirsti.

    Tuo labiau, autorius išreiškė asmeninę emocijomis paremtą nuomonę, o ne moksliniais matavimais, kokie kiekiai kraujyje pradeda lėtinti reakciją ir pan.. Beje, yra požymių, kad labai nedideli alkoholio kiekiai kaip tik pagerina reakciją, raumenų tonusą, stabilizuoja širdies veiklą ir smegenų aprūpinimą deguonimi.

    Kur kas didesnę grėsmę nei saldainis su likeriu kelia nuovargis, stresas, pašaliniai trikdžiai – va čia tai reiktų įvesti įstatymą, kad prie vairo būtų galima sėsti tik išmiegojus bent 7 valandas ir prieš tai pasiklausius raminančios muzikos.

    Jo, ir pensininkams reikėtų uždrausti vairuoti, ir trumparegiams, ir invalidams. Betgi tai diskriminacija!

    Tai čia tokie trivia, kad autorius kitąsyk pasitikrintų. Vairuoti išgėrus yra neabejotinai nepateisinama.

    Kitas klausimas, ką laikome absoliučiu nuliu, kaip jį išmatuoti? 0,0001‰ ≠ 0, tai matematinis faktas. O fizikinis faktas yra, kad prietaisas gali išmatuoti absoliutų nulį tik tuomet, kai jis neveikia. Todėl ir dedamos apatinės ribos – pavyzdžiui, 0,2‰, 0,4‰ ar 0,5%. Jei aparatas rodo 0,21‰, nors realiai yra tik 0,19‰ – tai tikrai tokį vairuotoją reikia bausti (a) profilaktiškai, (b) nes jo keliama grėsmė iš esmės dėl to nėra mažesnė, tad galima pritaikyti „neatsakingą elgesį kelyje“, (c) prieš keletą minučių koncentracija viršijo ribą, o vairuotojas jau buvo kelyje.

    P.S. nevairuoju. Man tik graudžiai šlykštu, kai diletantai rašo straipsnius, o dar šlykščiau – kai tokie patys diletantai prastūminėja įstatymus, nuo kurių paskui kenčia niekuo dėti žmonės. Ir iš kur čia ta davatkiška gandragalviškumo mada? Kiba autorius dėl mados ir transvestitu apsimeta?

Rašyti Atsiliepimą

Svetainę nuo spamo saugo Akismet. Sužinokite kaip naudojami jūsų duomenys.

Naujienų Prenumerata

-

Gauti naujienlaiškį el-paštu

Įrašykite savo pašto adresą:

Paslauga nuo Google FeedBurner

Apklausa

Už kurį kandidatą balsuotumėte Lietuvos prezidento rinkimuose?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...
  VTAĮT tarnyba Seime faktais griovė mitą apie „vaikų grobimus“

VTAĮT tarnyba Seime faktais griovė mitą apie „vaikų grobimus“

atsiliepimų 2Skaityti visą įrašą
  Turi kitokią nuomonę, nei šakalinių šutvė – esi durnius. O durnių vaikai – teisėtas jų grobis

Turi kitokią nuomonę, nei šakalinių šutvė – esi durnius. O durnių vaikai – teisėtas jų grobis

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
  Ar tikrai mes laisvi ir turime savo prigimtines teises?

Ar tikrai mes laisvi ir turime savo prigimtines teises?

atsiliepimų 6Skaityti visą įrašą
  Rolandas Paksas. Valstybių nepriklausomybė – tautų Europos bendrijos pamatas

Rolandas Paksas. Valstybių nepriklausomybė – tautų Europos bendrijos pamatas

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Ramūnas Karbauskis: Mes dar kartą įrodėme, kad vykdome Seimo rinkimuose duotus pažadus!

Ramūnas Karbauskis: Mes dar kartą įrodėme, kad vykdome Seimo rinkimuose duotus pažadus!

atsiliepimų 5Skaityti visą įrašą
  Kovai prieš smurtą artimoje aplinkoje liberalė kviečia šokiui

Kovai prieš smurtą artimoje aplinkoje liberalė kviečia šokiui

atsiliepimų 2Skaityti visą įrašą
  Valstietis Raimundas Martinėlis pereina į opozicinę TS-LKD frakciją

Valstietis Raimundas Martinėlis pereina į opozicinę TS-LKD frakciją

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  G. Landsbergis ragina frakcijų vadovus susitarti, kad nebūtų susiaurintas pavojaus vaikui apibrėžimas

G. Landsbergis ragina frakcijų vadovus susitarti, kad nebūtų susiaurintas pavojaus vaikui apibrėžimas

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Naglis Puteikis: „Premjeras ir pagrindiniai du jo ministrai yra patys liberaliausi ministrai per pastarąjį dešimtmetį“

Naglis Puteikis: „Premjeras ir pagrindiniai du jo ministrai yra patys liberaliausi ministrai per pastarąjį dešimtmetį“

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
  Nuo KT nutarimo priėmimo dienos žmonės nebegali remtis nuostata, jog šeimą sudaro skirtingų lyčių asmenys

Nuo KT nutarimo priėmimo dienos žmonės nebegali remtis nuostata, jog šeimą sudaro skirtingų lyčių asmenys

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
  O kas, jei..?

O kas, jei..?

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
  Seimo politikų vertinimai vieni kitų atžvilgiu smuko iki „kolūkio lygmens sampratų“ išsireiškimų

Seimo politikų vertinimai vieni kitų atžvilgiu smuko iki „kolūkio lygmens sampratų“ išsireiškimų

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Mindaugas Puidokas paskelbė kandidatuosiąs į Lietuvos Respublikos prezidento postą

Mindaugas Puidokas paskelbė kandidatuosiąs į Lietuvos Respublikos prezidento postą

atsiliepimų 5Skaityti visą įrašą
  Dovilė Šakalienė ir Ko apie “Gender” socialinį lytiškumą, Stambulo konvenciją ir moterų teises

Dovilė Šakalienė ir Ko apie “Gender” socialinį lytiškumą, Stambulo konvenciją ir moterų teises

atsiliepimų 3Skaityti visą įrašą
  Lidžita Kolosauskaitė. Alkoholio vartojimas arba… viskas su saiku yra sveika

Lidžita Kolosauskaitė. Alkoholio vartojimas arba… viskas su saiku yra sveika

atsiliepimų 3Skaityti visą įrašą
  Rolandas Paksas. Negeras kvapas iš Daukanto rūmų

Rolandas Paksas. Negeras kvapas iš Daukanto rūmų

atsiliepimų 2Skaityti visą įrašą
  Kaip kalbėtis su žmogumi, kuris nori išsiųsti jus į GULAGą

Kaip kalbėtis su žmogumi, kuris nori išsiųsti jus į GULAGą

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Prof. Antanas Svirskis. Baltoji knyga. Pasiūlymai Lietuvos Žemės ūkiui

Prof. Antanas Svirskis. Baltoji knyga. Pasiūlymai Lietuvos Žemės ūkiui

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Rusijos raganos atlieka užkeikimų ritualą palaikant Putiną (video)

Rusijos raganos atlieka užkeikimų ritualą palaikant Putiną (video)

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Liberalas Simonas Gentvilas „valstiečiams“ siūlo iš partijos pavadinimo išbraukti žodį „žalieji“

Liberalas Simonas Gentvilas „valstiečiams“ siūlo iš partijos pavadinimo išbraukti žodį „žalieji“

atsiliepimų 2Skaityti visą įrašą
  Arvydas Juozaitis: „Steikime Tautos iždą“

Arvydas Juozaitis: „Steikime Tautos iždą“

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Ebolos viruso ir kitos panašios grėsmės Lietuvoje yra niekas, palyginus su antivaxerių judėjimu

Ebolos viruso ir kitos panašios grėsmės Lietuvoje yra niekas, palyginus su antivaxerių judėjimu

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
  G. Landsbergis piktinasi S. Skvernelio rinkiminiu šou vyriausybėje. Visuomenė šou Seime stebi jau 2 metus

G. Landsbergis piktinasi S. Skvernelio rinkiminiu šou vyriausybėje. Visuomenė šou Seime stebi jau 2 metus

atsiliepimų 3Skaityti visą įrašą
  Apie smurtą mokymo įstaigose

Apie smurtą mokymo įstaigose

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Seimo konservatorė siūlo uždrausti Rusijos muzikantų gastroles, nes jie palaiko Putino politiką

Seimo konservatorė siūlo uždrausti Rusijos muzikantų gastroles, nes jie palaiko Putino politiką

atsiliepimų 8Skaityti visą įrašą
  Mindaugas Puidokas: „Ar nekyla nauji ,,auksiniai” projektai už kariams ir gynybai skirtus pinigus?“

Mindaugas Puidokas: „Ar nekyla nauji ,,auksiniai” projektai už kariams ir gynybai skirtus pinigus?“

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  A. Maldeikienė: VSD galų gale pripažinus tai, ką kalbu jau pusę metų – būtina kalbėti apie Kinijos grėsmę

A. Maldeikienė: VSD galų gale pripažinus tai, ką kalbu jau pusę metų – būtina kalbėti apie Kinijos grėsmę

atsiliepimų 2Skaityti visą įrašą

Atsiliepimai

parašyta tam, kad parašyt...

neitikino nei skaidreas...

Puikiai koreliuojasi, kaip URODAI is VTAT siautejo rudeni, kol visuomene bent kiek nesukilo ir kaip...

Kas jis toks, kad galėtų teisti ar anuliuoti:)...

>Zitai balsavimo modulis, matomai, nustatytas fiksuoti IP adresą, ir sprendžiant pagal viską...

nesupratau cirku jusu. anketa uz ka balsuosiu parode kad balsavau. kodel rodo melaaaa...

panašu, kad vėl turime kovoti dėl laisvės, nes dabar tautai primetami įstatymai nei iš tolo...

ka jie svencia,idiotai.Kad nusiritome iki Absurdistano ir valstybes senai neber???...

labai teisingos gerb.Puteikio pastangos viešinant ir dabartinės valdžiukės juodus darbus.Nuo ankstesnių - skiriasi į...

nori, kad žmonės Skvernelį rinktų, todėl, atseit, gerinasi....

Argumentai išdėstyti nuostabiai.Tik ar nors vienas išrinktasis taip mąsto, va kur klausimas???...

Pritariu kiekvienam Jusu zodziui Ugniau....

viskas gerai, tik nesutinku del gimdymu namuose, nes ,esant komplikacijoms, pagalbos nebus....

Taip, Ugniau, artėja tikrai įdomūs laikai, jeigu šiais lemiamais tautai metais, kai mūsų laukia treji...

  Arvydas Daunys. Šeima, kaip koncepcija, ideologija ir pasaulėžiūra

Arvydas Daunys. Šeima, kaip koncepcija, ideologija ir pasaulėžiūra

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
  R. Karbauskis registravo „Vaiko teisių“ įstatymo pataisas – kas naujo?

R. Karbauskis registravo „Vaiko teisių“ įstatymo pataisas – kas naujo?

atsiliepimų 2Skaityti visą įrašą
  Pasvalyje – nesuvokiamas vaiko atėmimas: kaltina močiutę melu

Pasvalyje – nesuvokiamas vaiko atėmimas: kaltina močiutę melu

atsiliepimų 2Skaityti visą įrašą
  Profesorius V. Kasiulevičius: kaime gimusiam kūdikiui šansai mirti – keturis kartus didesni

Profesorius V. Kasiulevičius: kaime gimusiam kūdikiui šansai mirti – keturis kartus didesni

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
  Lietuva su raudonais balionais išėjo į gatves (nuotraukos)

Lietuva su raudonais balionais išėjo į gatves (nuotraukos)

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Rasa Dijokaitė: Ko mokoma tėvų terorizavimo kursuose

Rasa Dijokaitė: Ko mokoma tėvų terorizavimo kursuose

atsiliepimų 2Skaityti visą įrašą
  Atimami vaikai. Negalima prisidengus kilniu tikslu skatinti sveiku protu nesuvokiamų reiškinių

Atimami vaikai. Negalima prisidengus kilniu tikslu skatinti sveiku protu nesuvokiamų reiškinių

atsiliepimų 5Skaityti visą įrašą
  Arvydas Daunys. Ar Lietuva po tokio smūgio į šeimą sugebės atsikelti?

Arvydas Daunys. Ar Lietuva po tokio smūgio į šeimą sugebės atsikelti?

atsiliepimų 8Skaityti visą įrašą
  Daiva Archipovaitė: Kaip buvo sugriauta mano šeima

Daiva Archipovaitė: Kaip buvo sugriauta mano šeima

atsiliepimų 11Skaityti visą įrašą
  Dangstydamasi kova su smurtu šeimoje, valdžia atima vaikus iš normalių šeimų [video]

Dangstydamasi kova su smurtu šeimoje, valdžia atima vaikus iš normalių šeimų [video]

atsiliepimų 28Skaityti visą įrašą
  Per liepą ir rugpjūtį iš šeimų buvo paimta 1100 vaikų, – vaiko teisių tarnyba atsakė į klausimus

Per liepą ir rugpjūtį iš šeimų buvo paimta 1100 vaikų, – vaiko teisių tarnyba atsakė į klausimus

atsiliepimų 20Skaityti visą įrašą
  Svarbi informacija prieš mokslo metusi: kas priklauso tėvams ir vaikams

Svarbi informacija prieš mokslo metusi: kas priklauso tėvams ir vaikams

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Daugelis vyrų po orgazmo lieja karčias ašaras

Daugelis vyrų po orgazmo lieja karčias ašaras

atsiliepimų 4Skaityti visą įrašą
  Mamadieniai ir tėvadieniai – kam kiek priklauso?

Mamadieniai ir tėvadieniai – kam kiek priklauso?

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
  Užfiksuota daugiau galimo smurto, nuo kurio galimai nukentėjo vaikai – galimai auga smurtas prieš vaikus, galimai…

Užfiksuota daugiau galimo smurto, nuo kurio galimai nukentėjo vaikai – galimai auga smurtas prieš vaikus, galimai…

atsiliepimų 3Skaityti visą įrašą
  Lietuvoje vienodinama praktika apsaugant ir ginant vaikų teises bei interesus

Lietuvoje vienodinama praktika apsaugant ir ginant vaikų teises bei interesus

atsiliepimų 5Skaityti visą įrašą

Pasidalinkite su savo draugais

Sveiki, tikiuosi, jog patiks: *Kodėl kelyje vairuotojams privalo būti "nulio promilių" reikalavimas?* - nuoroda: https://infa.lt/24696/kodel-kelyje-vairuotojams-privalo-buti-nulio-promiliu-reikalavimas/