infa.lt

Pirmasis elektrifikuotas kelias Švedijoje įrodė savo efektyvumą

12 birželio
01:03 2018

foto: Vattenfall

Nuo balandžio Švedijoje startavo eksperimentinis projektas eRoadArlanda, praneša Reuters. Metų eigoje, kelio atkarpoje, kurios ilgis 2 km bus testuojama įmontuota pakrovimo sistema elektriniam transportui. Tam į kelią buvo įtaisytas kontaktinis bėgis, kuris įkrauna automobilius, autobusus ir krovininius automobilius judėjimo metu.

Kad galėtų naudotis įkrovimo sistema, transporto priemonė turi būti aprūpinta judančiu energijos priėmėju. Judant elektrinis transportas pasikrauna, o kai tik jis pasitraukia iš elektrifikuotos kelio dalies, elektros priėmimo jungtys automatiškai įsitraukia į automobilį. Elektrinis kelias veikia nepriklausomai nuo oro sąlygų, tačiau tuo pačiu ir nesukelia pavojaus pėstiesiems ar gyvūnams net lietingu oru.

Kol kas elektrifikuotame kelyje išbandomas tik vienas modifikuotas vilkiko modelis, kuris perveža krovinius iš aerouosto Stokholmas-Arlanda į artimiausią pašto tarnybos Postnord sandėlį. Įtaisytas bėgis ne tik pakrauna vilkiką, bet ir paskaičiuoja energijos sąnaudas pakrovimui. Ateityje tai leis pateikti automobilių savininkams sąskaitą pagal nustatytą tarifą.

Projektą, kuriam buvo išleista 50 mln švediškų kronų (5,82 mln dolerių), finansavo valstybė. Elektros energiją eRoadArlanda tiekia energetinis gigantas Vattenfall, o pakrovimo technologiją – Švedijos įtaisomų elektros maitinimo sistemų gamintoja Elways..

Pasak Elways vadovo Gunnar Asplund, vyriausybė patenkinta pirmaisiais eksperimento, kuris tęsis iki sekančių metų balandžio, rezultatais. Kol kas vienintelė elektrifikuoto kelio problema – tai bėgio užterštumas, tačiau kompanija šį klausimą jau išsprendė.

Projekto kūrėjai tikisi, jog ateityje elektromobiliai jau gamybos stadijoje bus aprūpinami elektros srovės priėmėjais. Prie viso to, elektromobilio masė mažėja naudojant mažesnės talpos bateriją. Elektromobilo kaina taip pat pasikeis, kadangi, būtent akumuliatorius, pasak Asplund, sudaro pusę automobilio kainos. „Nerimas dėl apribotos elektromobilio eigos laiko praeis, o elektromobiliai kainuos mažiau, nei automobiliai naudojantys iškastinį kurą“, – prognozuoja Asplund.

Projekto organizatoriai 5 milijonus dolerių už 2 km elektrifikuoto kelio laiko adekvačia kaina. Vattenfall atstovai paaiškino, jog kontaktinis oro tinklas, kaip troleibusams, kainuotų brangiau, ir tuo pačiu subjaurotų estetinį vaizdą. Anksčiau, eRoadArlanda atstovai pranešė, jog vienas kilometras elektrifikuoto kelio su pakrovimo funkcija kainuos 1 mln €u – 50 kartų pigiau už tramvajaus linijos statybą. Kol kas galutinis sprendimas nepriimtas, tačiau teoriškai Švedija planuoja įrengti pakrovimo bėgius 20 000 km kelių.

PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 218

Žymos:

0 Atsiliepimų

Rašyti Atsiliepimą


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt 1,2 proc GPM

Apklausa

Už ką balsuotumėte prezidento rinkimuose, jei vyktų šiandien?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...

Vakarų debilai valdžioje pasapnavo, kad gali nugalėti Rusiją, atsibudę pamąstė savo debiliškomis smegenimis, kad gerai...

Kas sugeba - daro. Kas nesugeba - vadovauja. Kas nesugeba vadovauti - moko....

Kryti i bedugne - sustabdyti neimanoma!...

salys mandagiai ju taip ir nepasiunte?...

ir reikejo daryti,kada valdei!...

LB

dėl tavęs šiek tiek pamažinsim....