infa.lt

Insaideris: Vagystės iš vairuotojų ir Valstybės schema

Insaideris: Vagystės iš vairuotojų ir Valstybės schema

sausio 21
01:10 2018

krovininis automobilisinfa.lt Redakcija gavo skaitytojo, dėl daugeliui suprantamų priežasčių panorusio išlikti nežinomu, laišką, kuriame aprašoma situacija tolimųjų krovinių pervežimų sektoriuje. Laišką pateikiame netaisytą, toks, koks yra:

Pradėkime nuo darbo sutarties

Visur vairuotojai priimami vairuotojais – ekspeditoriais (prof. kodas 832204), o ne tarptautinių pervežimų vairuotojais (prof. kodas 833209), nors dirbs jie būtent tarptautiniuose reisuose. O juk tai – skirtingos pareigybės, atsakomybė,apmokėjimas, darbo laiko apskaita ir tt. Iš čia ir DS, kuriose terodoma 40 val darbo savaitė!

Vairuotojams taikoma suminė darbo laiko apskaita neleidžia dirbti daugiau 12 val. per parą, o ilsėtis – mažiau 11. Atitinkamai numato 48 darbo val. per savaitę ir ne mažiau 35 val. savaitgalio poilsį. Tačiau vairuotojai verčiami dirbti maksimalų EEB reglamento leistą darbo laiką po 13 ir 15 val.,kas sudaro 84 darbo val. per savaitę ir minimaliai ilsėtis 3 naktis tik po 9 val. ir tik 24 val. vieną, o 45 – jau sekantį savaitgalį. Be to, EEB reglamentas juk leidžia dirbti ilgiau esant būtinybei jų vairuotojui grįžti penktadienį į garažą,kad savaitgalį ilsėtųsi namie. O mūsiškiai – verčiami 6 savaites kasdien pažeisti LR DK ir DS nuostatas! Jokio papildomo apmokėjimo už tai jie negauna! Kaip ir negauna už naktinį ir šventinį darbą. Nes atlyginimo ir atostoginių jie negauna iš viso!

Koks gi įteisintas atlyginimas?

Įmonės „rodo“ oficialioje buhalterijoje, kad vairuotojui mokama 1,3 MMA + 1 euras / mėn. brutto. Nes, jei mažiau – įmonei būtų apmokestinamas 15% komandiruočių dienpinigių fondas. Iki 2018.01.01 tai sudarė 495 eurus brutto arba 414,07 po mokesčių. Dalis įmonių sumoka tik įmoką Sodrai, to atlyginimo neišmokėdamos. Kita dalis įmoką Sodrai sumoka tik komandiruotės laikotarpiu, o po 4 ar 6 savaičių darbo, per beveik 2 arba beveik 3 savaičių buvimą namie formina „nemokamas“ atostogas, taip pavogdamos ne tik atlyginimą, bet ir darbo stažą. Atostoginiai „dingsta“ visose įmonėse. Nesunku pasiskaičiuoti, kiek įmonės „sutaupo“ per mėnesį, metus, žinant jų vairuotojų skaičių. Ir tikrai neparodysite niekam kitos tokios šalies, kur tarptautininkas vairuotojas uždirbtų vos 1,3 MMA, dar prarasdamas ir trečdalį darbo stažo!!! Nėra tokios!



Realiai gi egzistuoja dvi „žodžiu sutartos“ mokėjimo formos: už nuvažiuotus kilometrus arba dirbtas dienas. Ir štai čia – prasideda žaidimas su komandiruočių dienpinigiais. Kaip žinia, paeiliui būdami finansų ministrais, ponai D.Grybauskaitė ir A.Butkevičius parengė vyriausybės dokumentą dėl komandiruočių dienpinigių mažinimo iki 50%. Panelė V.Blinkevičiūtė jį pasirašė, paleisdama vogimo mechanizmą… Netrukus po to, per krizę prasidėjęs masinis ukrainiečių ir baltarusių įdarbinimas, išmėtant į gatvę vietinius, rodo, kad minėtas įstatymas tyčia rengtas atlyginimų ir dienpinigių vogimui! Ir, kad jo autoriai puikiai žinojo, jog įmonės iš žmonių vogs pajamas, o per dvigubas buhalterijas, rodydamos, kad „išmoka viską 100%“ – didins nesamas sąnaudas, mažins pelnus ir vogs biudžeto mokesčius!

Juk niekas nesukontroliuos realių užsieniečio pajamų! Mažėjant laisvų darbo vietų, su ta pačia schema buvo priversti sutikti ir vietiniai darbuotojai. Deja, godumas beribis! Kartu su dalimi dienpinigių pradėjo „dingti“ ir atlyginimas! O tam „pateisinti“ buvo įvesta visokių neoficialių, niekur nereglamentuotų „atskaitymų“.

Renkamas „užstatas“ galimai „žalai padengti“ – tik maža to dalis. Tokios įmonės, kaip UAB „Kamida“, „Jontransa“ – įsigudrino darbinantis pateikti pasirašyti neprotestuotinus vekselius įmonės savininko naudai! Pirmoji duodavo 20 tūkst litų (iki euro) sumai, antroji buvo pakliuvusi į TV laidas dėl tų vekselių, bet sumų aš nežinau. Tokiose, atsiprašant, įmonėse, vogė iš vairuotojo kiek leidžia fantazija, o jei jis norėdavo išeiti – paleisdavo eigą vekseliui!

Draudimas

Draudimų franšizės. Neįsivaizduoju idioto, kuris draustųsi su tūkstantinių dydžių franšize! Vežėjams gi – tai nuolatinė praktika… Nes galima atskaičiuoti iš kvailoko vairuotojo. Būta praktikoje, kada įmonė gaudavo draudimo išmoką ir dar antra tiek iš vairuotojo. Realiai juk niekas nežino kokia ta sutartis ir franšizė iš tikrųjų! Niekas to vairuotojui nepademonstruos. Iš čia sekanti gudrybė, kai atskaičiuojama už įbrėžimus siauruose keliuose, kuriais verčia važiuoti dėl jų pigumo, sudaužytus veidrodžius ir tt. Dažniausiai įbrėžimai ir įlenkimai už kuriuos jau sumokėjo vairuotojas, nėra taisomi ir vėliau dar už juos sumoka ir kiti! Užtenka persikabinti puspriekabę ar pasikeisti vilkikais naktį ar jų neplovus, kad nepastebėtum esamo defekto. Ir jis – „tavo“!

Mašinos komplektuojamos įrankių komplektu. Besikaitaliojant iš rankų į rankas, atliekant parkinguose smulkų remontą, dalis jų sulūžta, pametama. Jei grįžus į garažą pridavinėji mašiną ir kažko nėra – atskaito. Kaip savotišką atskaitymą galima traktuoti tai, jog įmonės neaprūpina vairuotojų GPS prietaisais, darbo telefonais, darbo drabužiais ir apsaugine avalyne. Nors tai privalu pagal DS, dažniausiai vairuotojai tai turi savo. Tačiau tai neatleidžia nuo SIM kortelės asmeniniame ragelyje „pokalbių limito“, kai už darbo pokalbius dar ir atskaičiuojama, nes „viršijai“! Ar „neoperatyviai“ vairuodamas atrašei sms…

Įdomus dalykas vyksta su įmonių komerciniais mokėjimais ir baudomis! Jei reiso metu reikia naudotis perkėla traukiniu, autoserviso paslaugomis, jei gaunamos baudos už perkrovas, kabotažą ir pan. – įmonė sumas jų apmokėjimui perveda į … asmeninę vairuotojo banko sąskaitą!!! Kad jis apmokėtų tai savo banko kortele! Kaip taisyklė, pervedimo paskirtis rašoma kaip atlyginimo ar dienpinigių avansas! Ir dar tvirtesnė taisyklė, kad grįžus vairuotojui siūloma „pasidalinti išlaidas
per pusę“ arba jis siunčiamas „ant trijų raidžių“! Net turėdamas kvitus neįrodysi, kad tų pinigų sau tu nepasisavinai! Jokių instancijų tai nedomina!

Darbo jėgos nuoma

Didžiule darbuotojų bėda virto vadinamoji „darbuotojų nuoma“, kai lietuviška įmonė vairuotoją „išnuomoja“ užsienio įmonei. Kur dingsta atlyginimų skirtumas – spėlioti nereikia… Tokiais atvejais savo pinigų dar tenka gerokai palaukti, nes lietuvaičiai meluoja, kad neatsiskaitė užsieniečiai, o pastarieji tvirtina,kad pinigai pervesti tavo šefui. Kažkada gausi, jei iš viso nedings…

Net jei esi sutaręs įkainį už dieną ir įmonė pasitaikė ne akiplėšiškai vagianti,visos sumos vis tiek nemokės! Nes už kelionę iki vilkiko kur nors Prancūzijoje ar iš jo į namus – nėra mokama! Vairuoji mikroautobusą už dyka! O tai – 3 darbo dienos komandiruotėje ir nei atlyginimo, nei dienpinigių! Negana to! Jos dar skaičiuojamos į namie būtą, tų 2 ar 3 savaičių laiką! Jei dirbama 4 savaites, komandiruotė trunka 31 dieną, moka – už 28. Jei 6 savaites – 45 dienos už 42.

Taip vairuotojai prievartaujami dirbti kuo ilgiau, kad būtų sumažintas „praturistautas už dyka“ dienų skaičius metuose. Beje, jei vadyba nesugeba ar nenori surinkti vilkikų, kurių vairuotojai keisis, į krūvą – tokių dienų skaičius gali gerokai viršyti 3. Gaunasi visa ekskursija po Europą, paromis sėdint be miego ir net padoraus valgio.

Sunaudotas kuro perviršis

Na ir pats ekstremaliausias iš atskaitymų – „už pereikvotą kurą“. Čia būtina paminėti, kad jokių „degalų sąnaudų normų“ oficialiai neegzistuoja! Jų nėra nustatę nei gamintojai, nei dileriai, nei specializuoti servisai! Jas išgalvojo mūsų vežėjai. Išgalvojo tokias, kad vairuotojai priversti pirkti trūkstamus degalus iš kolegų, kurie sutaupė. Kitaip – bus atskaičiuota brangiausiu europiniu tarifu, nors dažnai tie degalai … būna rusiški! Į vilkikų bakus negalima talpinti daugiau 1500 litrų. Taigi, bakai montuojami artimo tam dydžio. Su tokiu kiekiu degalų vilkikas gali nuvažiuoti iki 4500 km ir tai užims daugiau nei savaitę laiko! Pagaliau, net jei tie degalai iš ES šalių, įmonė juk susigrąžina už juos PVM ir net akcizus! O štai vairuotoją – nubuožina didžiausia mažmenine kaina…

Apart šių neteisėtų „atskaičiavimų“, egzistuoja ir begalė vairuotojui primetamų nepriklausančių jam neapmokamų darbų. Jis privalo vesti ne tik degalų, ridos, piniginių lėšų apskaitą, bet ir pildyti kelionės lapus, ataskaitą, CMR važtaraščius, neretai pats krauti prekes, tvirtinti krovinius, saugoti nuo ES masiškai išplitusių vagysčių TP, krovinį ir degalus, atlikti smulkų remontą, pasikeisti pradurtą ar sprogusią padangą. Už kurią, beje – dar ir atskaičiuos! Dokumentų pildymas, skaičiavimai, adresų paieška, sargyba – atliekami savo poilsio laiku! Juk nepadarysi to vairuodamas ar kraudamasis. Čia primenu : dažnai visam poilsiui lieka vos 9 val per parą, iš jų miegui – puiku, jei lieka 6. Be to, toks dalykas, kaip važtaraščių rašymas pačiam, vairuotojui gresia atsakomybe!

Yra toks terminas „neutralūs važtaraščiai“, kada vežama … kontrabanda. Vėlgi, bandymas naktį nuvyti vagis, ne vienam baigėsi karstu ir kolosaliomis parsigabenimo išlaidomis artimiesiems, nes įmonės įprastai nuo to „nusiplauna“. O ir kraunant bei tvirtinant krovinį, ką įstatymiškai privalėtų daryti siuntėjas – dažnos traumos. Keista, kai tiek pareigų telpa į 1,3 negaunamo MMA…

Galima paminėti tokius netiesioginius nuskaičiavimus, kada vairuotojui „nubraukoma“ dalis jo nuvažiuotų kilometrų, „matuojant liniuote žemėlapyje“ atstumus tarp paskirties taškų. Ne tik nesumokama už juos, bet ir atskaičiuojamas „pereikvotas kuras“. Arba varymą važiuoti nemokamais „briedkeliais“, kur dažniausiai tranzitas draudžiamas, o baudas – moka vairuotojas. Jei ir negaus baudos, tai juk per dieną nenuvažiuosi tiek, kiek autostrada! Taip prarasi dalį apmokėjimo
už kilometrus, o ir degalų tokie keliai pareikalauja daugiau. Betgi už degalus atskaičiuos iš jo, o kelių mokesčio – nėra nuo ko atskaičiuoti! Ir jau ciniškiausia apgavystės forma – vairuotojo sveikatos ir gyvybės draudimas, naudos gavėju įrašant įmonės vadovą! Nors, reta įmonė apdraudžia iš viso…

O dar įdomiau, kai įmonės apgaudinėja ES kontrolės institucijas, rašydamos raštus, kad vairuotojui moka už šį visą cirką 10 eurų valandai! Žinant, kad EEB reglamentas tik oficialiai vairuotojui leidžia dirbti 336 val. per mėnesį – iš vilkikų kabinų pasipiltų milijonieriai! Įdomu, jei paprastas žmogelis taip klastotų faktus ir dokumentus – kiek jam reikėtų sėdėti!? Deja, vežėjas – nesėdės! Jei sakykime, tūla „Girteka“, nesumokėtų savo 8300 vergų tik į rankas priklausančio
414,07 euro / mėn. atlyginimo, ji per mėnesį „sutaupytu“ 3 436 781 „juodą“ eurą!!! Tik per 1 mėnesį! Čia prezidentus su valstybėmis gali nusipirkti, o nebe įstatymus, teismus, partijas ir kontroles…

Vietiniai apvagiami mažiau, nei užsieniečiai vairuotojai

Beje, bet kas iš vairuotojų patvirtins, kad ukrainiečiai apvagiami daug labiau, nei vietiniai. Būtent tuo paaiškinama, kad „nuolat katastrofiškai trūkstant vairuotojų“ į darbą nepriimami vietiniai! Vieni nuo 40 metų „per seni“, kiti,už maždaug 5000 eurų ką tik išsilaikę kvalifikacijas – „neturi patirties“! O štai 45 metų Ukrainos atsargos praporščikai su pirktomis teisėmis – pats tas! Jiems net 95 kodo pažymėjimus įmonės nuperka be jokių kursų…

O juk dar yra vairuotojai, dirbantys po Baltijos valstybes ar vietiniais reisais Lietuvoje. Savivarčių, miškavežių, benzinvežių vergai, vasarą važiuojantys po 18 valandų „non stop“, su dešrigaliu tepaluotoje saujoje, už 8 cnt / km… Remontuojantys visiškus laužus už dyka purve, perkantys net darbo pirštines ar druską savivarčių kėbulams laistyti, kad neprišaltų… Žiemą „einantys nemokamų“, be socialinių garantijų ir stažo…

Polišinelio paslaptis

Galima lažintis iš „rusiškos ruletės“, kad šitai puikiai žinoma visiems iki šiol seimams, prezidentams, vyriausybėms, LR europarlamentarams, STT, FNTT, VMI, VDI, medijoms ir kitoms institucijoms. Ir kaip sakė garsus politikas : „kas galėtų paneigti!?“… Juk į tokius postus nepakliūna kvailiai. Vadinasi, lieka viena priežastis – visiems … žlugdyti Valstybės ekonomiką naudinga materialiai!

Šią situaciją tikrai galėjo pagerinti ES struktūrų kontrolė! Deja, užuot pradėjus kontroliuoti, kiek įmonės perveda uždarbio į vairuotojo banko sąskaitą, buvo nueita poilsio viešbučiuose keliu, kas dar labiau apsunkino vairuotojų padėtį. Vadinasi, ES „rūpestis vairuotojais“ – tėra mitas, kuriuo pridengtas skatinimas juos emigruoti pas Vakarų išnaudotojus! Pigių vergų, o ne sąžiningos konkurencijos ieško ir Vakarų „gelbėtojai“.

Linkiu visokeriopos sėkmės!
Pagarbiai
Antanas

Atsiliepimų 27

  1. Kileris    -  2018-05-15, 22:23

    „Nesakyk ne tiesos arba pasakyk viską
    ‘-Sudpalaikis,sedi kontoroje,sefo pasamditas uz vairu babkes,kabinti „makaronus“ vairams…tai zinok gribe,man jau dave uzsakyma:)

  2. Aldona    -  2018-05-16, 10:28

    Tai labai rimtas straipsnis, visi išsakyti faktai man žinomi, jie teisingi niekas neišgalvota. Mano sūnus dirba tokiomis sąlygomis.Matomai dar ne visi vežejai turi vilas Ispanijoje, jachgtas ar lėktuvus, todėl pelnisi iš kito darbo vaisių. Kur tai matyta , kad tolimųjų reisų vairuotojo atlyginimas kaip maximos valytojos. Kas ten sėdi valdžioje, kokiu kyšius ima iš vežejų, kad jie šitaip apvogtų vairuotojus, kurie nežino kas yra poilsis, normalus maistas, nemato net kaip auga jų vaikai. Gėda mūsų valdžios atstovams, gėda teisėsaugai, visus reikia prikalti prie gėdos stulpo, iškelti viešumon jų darbelius nes „bunda jau Baltija….

  3. Paulius    -  2018-05-19, 01:36

    99% tiesa. 20m stazas,tarptautiniu reisu vairuotojas

Rašyti Atsiliepimą

Portalą nuo spamo saugo Akismet. Plačiau, kaip apdorojami komentarų duomenys.

Naujienų Prenumerata

-

Gauti naujienlaiškį el-paštu

Įrašykite savo pašto adresą:

Paslauga nuo Google FeedBurner

Ar palaikote dvigubą pilietybę?

Ar sutinkate su tuo, kad lietuviai gali turėti dvigubą pilietybę?

Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...
    Liberalė ir konservatoriai paskelbė streiką ir atsisakė dirbti su P. Gražuliu. Ar atsisakė atlyginimo – nepranešama

Liberalė ir konservatoriai paskelbė streiką ir atsisakė dirbti su P. Gražuliu. Ar atsisakė atlyginimo – nepranešama

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Lidžita Kolosauskaitė. 2066: Gyvenimo ekspertai

Lidžita Kolosauskaitė. 2066: Gyvenimo ekspertai

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Viešas laiškas Vilniaus merui R. Šimašiui dėl įslaptintos informacijos apie Jokūbo ligoninės komplekso savybių pakeitimą

Viešas laiškas Vilniaus merui R. Šimašiui dėl įslaptintos informacijos apie Jokūbo ligoninės komplekso savybių pakeitimą

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Rolandas Paksas. Pasigailėti negalima plakti – kur ES valdantieji padės kablelį?

Rolandas Paksas. Pasigailėti negalima plakti – kur ES valdantieji padės kablelį?

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Seimo narė Aušra Maldeikienė ragina peržiūrėti Lietuvos poziciją į komunistų valdomą Kiniją

Seimo narė Aušra Maldeikienė ragina peržiūrėti Lietuvos poziciją į komunistų valdomą Kiniją

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Naglis Puteikis: „Jei nebus leista kandidatuoti R. Paksui, Prezidento rinkimai bus nesąžiningi“

Naglis Puteikis: „Jei nebus leista kandidatuoti R. Paksui, Prezidento rinkimai bus nesąžiningi“

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Algimantas Rusteika. Humoras, mokėjimas juoktis, yra laisvės, inteligencijos ir proto ženklas

Algimantas Rusteika. Humoras, mokėjimas juoktis, yra laisvės, inteligencijos ir proto ženklas

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Socialdemokratai atvira politine korupcija įvardijo valdančiųjų valstiečių susitarimus

Socialdemokratai atvira politine korupcija įvardijo valdančiųjų valstiečių susitarimus

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Lidžita Kolosauskaitė. Švietimo spindesys ir skurdas

Lidžita Kolosauskaitė. Švietimo spindesys ir skurdas

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Žymiausi infantilūs politikai: Maldeikienė ar Žemaitaitis ?

Žymiausi infantilūs politikai: Maldeikienė ar Žemaitaitis ?

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Konservatorius kreipėsi dėl priemonių, kad apsaugotų Lietuvą nuo nesaugios Astravo AE elektros

Konservatorius kreipėsi dėl priemonių, kad apsaugotų Lietuvą nuo nesaugios Astravo AE elektros

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Rolandas Paksas: „Kviečiu į Tautos referendumą dėl lito sugrąžinimo“

Rolandas Paksas: „Kviečiu į Tautos referendumą dėl lito sugrąžinimo“

atsiliepimų 5 Skaityti visą įrašą
    „Ar bus apkalta Ramūnui Karbauskiui?“, – klausia Andrius Kubilius

„Ar bus apkalta Ramūnui Karbauskiui?“, – klausia Andrius Kubilius

atsiliepimų 2 Skaityti visą įrašą
    Konsrvatoriai siūlo mažinti antstolių nuskaitymus, kad žmogus galėtų oriai gyventi 6 eur aukščiau skurdo ribos

Konsrvatoriai siūlo mažinti antstolių nuskaitymus, kad žmogus galėtų oriai gyventi 6 eur aukščiau skurdo ribos

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Konservatoriui parūpo ligoniai: ,,Ar užteks valios įteisinti medicinines kanapes Lietuvoje?“

Konservatoriui parūpo ligoniai: ,,Ar užteks valios įteisinti medicinines kanapes Lietuvoje?“

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Nereikia to, kas žudo

Nereikia to, kas žudo

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Aušra Maldeikienė: „Švietimas turi tarnauti bendrajam gėriui, o ne elito kaprizams“

Aušra Maldeikienė: „Švietimas turi tarnauti bendrajam gėriui, o ne elito kaprizams“

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Gabrielius Landsbergis siūlo visiems kartu konstruktyviai dirbti vardan tvarios Lietuvos ateities

Gabrielius Landsbergis siūlo visiems kartu konstruktyviai dirbti vardan tvarios Lietuvos ateities

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Konservatorius: „Kodėl Andriukaičiui taip rūpi užkurti Astravo branduolinę krosnį?“

Konservatorius: „Kodėl Andriukaičiui taip rūpi užkurti Astravo branduolinę krosnį?“

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Kad užglaistytų imigrantų saugumo problemas, valdžia dėmesį nukreipia pagal radikalios kairės klišes į „kylantį nacizmą“

Kad užglaistytų imigrantų saugumo problemas, valdžia dėmesį nukreipia pagal radikalios kairės klišes į „kylantį nacizmą“

atsiliepimų 3 Skaityti visą įrašą
    Sandra Bernotaitė. Tikrovės grožis Lietuvoje

Sandra Bernotaitė. Tikrovės grožis Lietuvoje

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Rolandas Paksas: „Esu prieš 2,5 procento karo kirviams!“

Rolandas Paksas: „Esu prieš 2,5 procento karo kirviams!“

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Jei S. Skvernelis taptų Prezidentu, Lietuva pasuktų Vengrijos keliu

Jei S. Skvernelis taptų Prezidentu, Lietuva pasuktų Vengrijos keliu

atsiliepimų 2 Skaityti visą įrašą
    Visi vampyrai bijo šviesos

Visi vampyrai bijo šviesos

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Konservatorė: Pasaulio prekybos tinkle pardavinėjami marškinėliai su TSRS simbolika žeidžia mūsų jausmus

Konservatorė: Pasaulio prekybos tinkle pardavinėjami marškinėliai su TSRS simbolika žeidžia mūsų jausmus

atsiliepimų 2 Skaityti visą įrašą
    Idėja Lietuvai: pusžmogis urvelyje

Idėja Lietuvai: pusžmogis urvelyje

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Laimės ideologija – nuostabus atradimas valdžiai

Laimės ideologija – nuostabus atradimas valdžiai

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą

Atsiliepimai

Pas Juknevičienę kultūros lygis... kaip iš tvarto....

LITAS,TAI MUSU VALSTYBES SIMBOLIS,TAI TIK PATI UZ LITA.....

Babajai sėkmingai „ėda” europą iš vidaus. Greit ateis ir pas mus....

Įdomu kur buvo A.Kubilius kai buvo numatyta statyti AE Baltarusijoje prie pat Vilniaus? Dabargalima pasakyti...

nu

o pas mus vistu su chemija neaugina? kai pradesite dometis pamatysite kad visur maiste...

Apie psichiatrų nusikaltimus: skelbiam.info/520140_psichiatru-nusikaltimai-ka-daryti-ju.html...

ISIS kultūra ir daugiau nieko. O Merkel tik davatkėlė keleklūpsčiayjanti C I A...

d

filme patys matėt kaip prapjauta lašiša atverčiama ir jos mėsa iš karto sutrūkinėja kaip kokia...

O kodėl nerašoma apie kiaulių auginimą kur ir mėšlą savo ėda, o kur grūdai purskiami...

Man po dviejų kodu išmeta dar ir trečią tai čia taip išeina kad pasiklauso…. SN9WVDU18428011048...

Hm

Dabar išleidžiam 2 proc., o 2030 metais išleisim 0,5 daugiau... bėkit iš Lietuvos kuo greičiau,...

kartais net įdomu, kada ir kas šitą aferistą tikru vardu pavadins......

Bandymas užmaskuoti opią problemą. Neva tai jei niekas nekalbės apie tai, tai niekas ir nepastebės,...

Išlaikant eiliškumą. Pirma Kubiliui, paskui Karbauskiui....

    Per liepą ir rugpjūtį iš šeimų buvo paimta 1100 vaikų, – vaiko teisių tarnyba atsakė į klausimus

Per liepą ir rugpjūtį iš šeimų buvo paimta 1100 vaikų, – vaiko teisių tarnyba atsakė į klausimus

atsiliepimų 8 Skaityti visą įrašą
    Svarbi informacija prieš mokslo metusi: kas priklauso tėvams ir vaikams

Svarbi informacija prieš mokslo metusi: kas priklauso tėvams ir vaikams

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Daugelis vyrų po orgazmo lieja karčias ašaras

Daugelis vyrų po orgazmo lieja karčias ašaras

atsiliepimų 2 Skaityti visą įrašą
    Mamadieniai ir tėvadieniai – kam kiek priklauso?

Mamadieniai ir tėvadieniai – kam kiek priklauso?

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Užfiksuota daugiau galimo smurto, nuo kurio galimai nukentėjo vaikai – galimai auga smurtas prieš vaikus, galimai…

Užfiksuota daugiau galimo smurto, nuo kurio galimai nukentėjo vaikai – galimai auga smurtas prieš vaikus, galimai…

atsiliepimų 3 Skaityti visą įrašą
    Lietuvoje vienodinama praktika apsaugant ir ginant vaikų teises bei interesus

Lietuvoje vienodinama praktika apsaugant ir ginant vaikų teises bei interesus

atsiliepimų 4 Skaityti visą įrašą
    Ar krikščionims normalu užsiimti seksu su robotu?

Ar krikščionims normalu užsiimti seksu su robotu?

atsiliepimų 4 Skaityti visą įrašą
    Lidžita Kolosauskaitė. Leiskite bent jau… mylėti(s)!

Lidžita Kolosauskaitė. Leiskite bent jau… mylėti(s)!

atsiliepimų 5 Skaityti visą įrašą
    Neištikimą sutuoktinį galima atpažinti pagal išvaizdą

Neištikimą sutuoktinį galima atpažinti pagal išvaizdą

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Parengtas projektas dėl lauko darželių Lietuvoje įteisinimo

Parengtas projektas dėl lauko darželių Lietuvoje įteisinimo

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Pirmokė turėjo keliauti pas direktorių, nes kreipėsi į tos pačios klasės vaiką žodžiu, priskirtinu kitai lyčiai

Pirmokė turėjo keliauti pas direktorių, nes kreipėsi į tos pačios klasės vaiką žodžiu, priskirtinu kitai lyčiai

atsiliepimų 3 Skaityti visą įrašą
    Mokyklas ir darželius pasieks plakatai, padėsiantys atpažinti smurto prieš vaiką požymius ir skatinsiantys imtis veiksmų

Mokyklas ir darželius pasieks plakatai, padėsiantys atpažinti smurto prieš vaiką požymius ir skatinsiantys imtis veiksmų

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Tėčiai vaikus prižiūrės priverstinai – teks augintis krūtis?

Tėčiai vaikus prižiūrės priverstinai – teks augintis krūtis?

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Aš numiriau prieš beveik devynerius metus ir supratau, jog yra tai, kas nemiršta

Aš numiriau prieš beveik devynerius metus ir supratau, jog yra tai, kas nemiršta

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Valstybės globon paimtas vaikas gali augti ir kitame Europos krašte? Vaikų globos rinka diktuoja savas sąlygas

Valstybės globon paimtas vaikas gali augti ir kitame Europos krašte? Vaikų globos rinka diktuoja savas sąlygas

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Daily Mail: Britanijos policija įspėja tėvus dėl Rusijoje vykstančio „žaidimo“ nusinešusio virš šimto paauglių gyvybių

Daily Mail: Britanijos policija įspėja tėvus dėl Rusijoje vykstančio „žaidimo“ nusinešusio virš šimto paauglių gyvybių

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą

Pasidalinkite su savo draugais

Sveiki, tikiuosi, jog patiks: *Insaideris: Vagystės iš vairuotojų ir Valstybės schema* - nuoroda: http://infa.lt/19944/insaideris-vagystes-is-vairuotoju-ir-valstybes-schema/