infa.lt

Romo Juškelio fotografijų ciklas „Žmonės ir Manekenai“, tekstų mozaika

Romo Juškelio fotografijų ciklas „Žmonės ir Manekenai“, tekstų mozaika

sausio 11
01:05 2018

Romo Juškelio fotografijų ciklas „Žmonės ir Manekenai“. Tekstų mozaika, bandanti tas nuotraukas įminti…

Romas Juškelis - fotogrfijų ciklas manekenaiGero, tikro meno požymis – jo daugiaprasmiškumas. Ne vaizdo (dirbtinis, dabar taip madingas) susluoksniavimas vienoj vietoj, vienam kūrinyje. Bet paslaptingas, nes konkrečiai ir galutinai nepaaiškinamas, vaizdo, dažnai netgi paprasto, pliko, vienalyčio, simbolizmas…

Apie tokį vaizdą gali kalbėt ir kalbėt, pradėjus vis iš naujo ir iš naujo, vis kita kryptimi, link kitokios temos, lyginant, aiškinant, pranašaujant – ir tai vis tiek neišsemiama… (lyginant su Šiuolaikiniu menu, kur vaizdas pats iš savęs, ar jis būtų paprastas, ar sudėtingas, nesako nieko. Tada paimi autoriaus surašytą kūrinio idėjos užmanymą, išvystymą, kas norėta pavaizduoti, kaip, kodėl… pasiskaitai kaip romaną, pasižiūri dar kartą į tą kūrinį ir pagalvoji, kad autorius būtų įdėjęs tiek energijos, laiko ir pastangų į idėjos įgyvendinimą, kiek jis sudėjo į jos sugalvojimą… Nors dažnas ir sugalvojimui nedaug ko iš savęs praranda, pasinaudoja tiesiog įprastinėmis tapusiomis kliše.)

Yra žinoma, jog paprastai autoriaus kuriami (fotografuojami) ciklai egzistuoja – eksponuojami, publikuojami – buvę platūs ir gausūs, laikui bėgant nusistovi, išsigrynina, norėtą perduoti prasmę, vaizdą ar panaudotą techniką vis geriau išreiškia vis mažesnis kiekis ciklo darbų.

Taip dirba ir pats autorius, taip su meno kūriniais dirba ir laikas – tai kaip ir natūralus procesas. Bet lygiagrečiai vyksta ir panašus, bet dirbtinis procesas, tokį meno kūrinį, kaip, pavyzdžiui, fotografinį ciklą prasmiškai pakoreguojantis, vizualiai pritaikantis, akcentus perstatinėjantis, ir ilgainiui vienas nuotraukas vietoj kitų į pirmą planą ištraukiantis procesas – mada, ideologija, propaganda, visuomenės, gyvenimo, istorijos pokyčiai, galų gale – laiko dvasia varomas. Nėra lengva šiuos procesus atskirti, jie abu gali būti vykdomi autoriaus rankomis, tiek jo valia, tiek prieš jo valią, tiek ir toliau, kai autoriaus jau nebėra – kultūros ideologų, rinkos užsakymų, kuratorių ir galeristų.

Manekenų ciklas nuo pat pradžių turėjo savo oficialiai pripažintas fotografijas – žvaigždes ir nuotraukas, kurių norėti rodyti viešai buvo nerealistiška, ir jos buvo daugiau asmeniniam autoriaus džiaugsmui, draugų ratui, meninei diskusijai neviešoje erdvėje… R. Juškelio kūryboje randame tiek naujumą, tiek estetiką: tarybiniam laikotarpiui geriau tiko manekenų, mėgdžiojančių žmones, gyvenimas vitrinose – nors ir pakankamai konvencionalus, bet ne be siaubo gaidelių… dabar labiau tinkamos eksponavimui rodosi nuotraukos, tada daugiau buvę įrašomos į estetikos kategoriją – formų, šaržo, net juodo jumoro – tai, kas buvo privatu, dabar tapę vieša…

O ir žiūrovas nebe visus prasminius lygius pagauna savo „antenomis“ – kai naujumo jau tame reiškinyje nebemato, ironijos nebesupranta, o ir estetiką tik labai tiesmukišką, tiesioginę… Žodžiu, svarstyti galima būtų be galo, bet ką norėjau pasakyti yra tai, jog koks reikalavimas Manekenų ciklui neišsakomas, jame visada randasi nuotraukų, tinkamų būti atsakymu… Ko tenai beieškok, viską rasi.

Romas Juškelis - fotogrfijų ciklas manekenaiKai autorius kuria ateičiai, nes nujaučia kokia ji bus, tai jo darbai išlieka: ateitis ateina, ir jie į ją labai gražiai įsirašo… Kas kurta dabarties madoms ar savęs paties pašlovinimui, tas su dabartimi ir praeina. Visam laikui… Bet. Apie tą atėjusią ateitį – labai įdomu pastebėti – menininko darbai į ją įsirašo realią, kokia ji atėjo, o ne į tokią, kokią ją sugebame pamatyti mes, ar kokia ją norėtume matyti mes… Ar tikime, esame įtikinti ją esant vienokia ar kitokia – toks menas dar ir nurodo mums Realybę, kurią dažniausiai esame iš akių pametę, ar kuri iš jų, dabar naudojamų daugiskaitoje, yra tikra.

Tuo metu daug kas buvo užsiėmę fiksavimu to, kas išnyksta, ko jau greitai nebebus ar kas dar tik per klaidą užsilikę: R.Požerskis – atlaidus, A.Macijauskas – turgus, R.Rakauskas – senus žydinčius sodus ( ir žmones)… R.Juškelis fotografavo tai, kas yra – dabartį, o kad jinai buvo fasadinė, tai ir formos tokios – atspindžiai, manekenai, vietoje žmonių, žmonės šokyje, judesy (nes ramybės būsenoj jų jau nėra, jie išnyktų, kad neišnyktų, jie turi būti veiksme)… Greičiau galima būtų pasakyti, jog fotografavo ateitį, kuri jau buvo mus supusioje dabartyje…

Tarybinio meto fotografija – tai buvo menas, kurtas iš pralaimėjimo, iš to, kas yra: kalbant apie kultūrinį ekraną, tai tik ekranas ir buvo, už jo tuštuma… O, kadangi vis tiek reikia rasti ant ko stovėti, kurti, gyventi, tada ateinama prie to, kas yra visada amžina – grožis, harmonija, simbolizmas, mitas… Ir šie amžini dydžiai kaip tik geriau ir prieinami iš pralaimėjimo pozicijos. Nes laimėjimas lengvai paskęstų aktualijų šurmuly.

Romas Juškelis - fotogrfijų ciklas manekenai„Dievas apleidžia gyvenimą, išsikrausto į amžiną erdvę, kurioje gyvena ir mirtis. Nebedalyvaujantis gyvenimo cikluose, ne apie jį daugiau tie ciklai sukasi, jis tampa nesančiu, esybe laukime. Visi skaičiavimai tik pabrėžia, kad jo laukiama ir, kad jo laukti dar reikės. Jo egzistavimo įrodymai nustoja tokiais būti: rytas, grįžtantys metų laikai, naujagimiai; vietoj jų randasi nauji – dangaus ir pragaro amžinumas, paskutinio teismo finalumas.

Žmogus tampa pasmerktas laikui, kuris daugiau nėra gyvenimo sąlyga, ir todėl yra kažkas sakralaus, bet nežmoniškas iš principo, neturintis pasigailėjimo. Laikas tampa ir nuosprendžiu, ir bausme.

Todėl tiktai tas, kam mirtis negresia, gali būti nuo tos bausmės atleistas. Ir žymusis Paskalio pasakymas: „Dievo gal ir nėra, gal būt mes esame pamesti, bet įsivaizduojant, jog jis yra…“- yra stratagema, perskaitanti mums tą mirties nuosprendį ir tada leidžianti pradėti tikėtis pasigailėjimo.“

John Berger „and our faces, my heart, brief as photos“

(„jis mintis vartoja taip, kaip dailininkas teptuką. Jo sąmonė spalvina pasaulį kaip dažais… tai, kas jo rašyta, įgyja fizinės realybės požymius. J.Bergerio genijus nematomas. Jo gyvenimo kūrybinis palikimas yra tolygus nepamirštamiems gyviems portretams.“)

Romas Juškelis - fotogrfijų ciklas manekenai„Aš sapnavau, kad esu keistai užsiėmęs: turiu išvaizdos ir atrodymo prievoles: aš surenku tai ir vėl padalinu. Sapne aš ką tik atradau paslaptį, pats, be pagalbos ar patarimo. Paslaptis buvo patekti į vidų to, į ką aš žiūriu – vandens kibirą, karvę, miestą (pvz.Toledo), matomą iš viršaus, ąžuolą, ir į vidų patekęs, sutvarkyti jo išvaizdą iš vidaus į gražesnę, geresnę. Tai nereiškė, kad jis taps gražesnis ar atrodys harmoningiau; taip pat jis netampa tipiškesniu, kad, pavyzdžiui, ąžuolas galėtų atstovauti visus ąžuolus; tai paprasčiausiai reiškė padaryti jį labiau savimi, kad karvė ar miestas, ar kibiras su vandeniu taptų labiau į akis krentančiai unikalūs.

Šis veiksmas man buvo malonus, ir susidarė įspūdis, kad maži pakeitimai, kuriuos jų viduje padariau, teikė malonumą ir kitiems.“

Kas geriausiai jaučiasi minties erdvėse, tam saugiausia rodosi gyventi labai žemiškoje, pastovioje aplinkoje, tarp žemiškų žmonių, neturinčių jokio supratimo apie minties skrydžius. To aplinkos saugiklio nereikėtų, jei jis pats būtų tikras savu įsižeminimu.

„Ar tu jau esi tuo, kuo vizualiai esi? – klausia tapytojas savo objekto. – Aš esu, kas aš esu… Aš laukiu, – atsako kalnas, ar pelė, ar vaikas. – Ko? -Tavęs, jei atsisakysi viso kito… – Kokiam laikui? -Tiek ilgai, kiek reikės… – Gyvenime yra ir kitų dalykų! – Tai rask juos ir būk toliau normalus. – O jeigu ne? – Aš duosiu tau, ko nedaviau niekam kitam, bet tai nieko verta, tai tik atsakymas į tavo nieko nereiškiantį klausimą… – Nieko verta? – Aš esu tai, kas aš esu… – Tik tiek, nieko kito nepažadi? – Nieko kito. Aš galiu laukti amžinai… – Man patinka normalus gyvenimas… – Tai gyvenk jį ir nesitikėk nieko iš manęs… – O jei aš tikiuosi iš tavęs? – Pamiršk viską, ir manyje tu rasi – mane!”

iš John Berger esė rinkinio „The Shape of a Pocket“

Romas Juškelis - fotogrfijų ciklas manekenaiBuvo užmanyta, žinoma, eiti koja kojon su laiko dvasia: dėti pastangas įnešti daugiau dvasingumo, energetinio turinio į žmones, į jų veiklą ir jos rezultatus, į supančią aplinką, pasaulį… Bet, paraleliai ėjo ir dvasingumo sąvokos išstūmimo iš vartojimo procesas, pakeitimas jos moksline pasaulėžiūra; mokslas keitė religiją, o eksperimentas, laboratorijos sterilume ir sustabdytame laiko momente atliktas, pakeitė gyvenimo virsmą, begalinę jo įvairovę ir kaitą… Dvasinei energijai giliau, plačiau į gyvenimą prasiskverbti aiškiai nepavyko: dvasios prisipildžiusi materija neišretėjo, gyvenimas išretėjo, nes tada beliko išeitis materiją skaidyti gabalais ir gabaliukais, atomais ir jo dalelėm…

Jei mano kartai žodis „dvasingumas“ dar buvo pilnai priimtinas – kūrinys su dvasia, gamtos dvasia, tautos dvasia… Sinonimais buvo galima naudoti ir nuotaiką, energiją, poeziją… Žmonės, tiek kūrėjai, tiek žiūrovai, nors ir instinktyviai, bet skyrė meną su dvasia, ir meną be dvasios, kuris buvo nieko vertas, tuščia forma, apvalkalas be turinio… Miręs, negyvas gimęs, nukopijuotas automatiškai, dvasia neįdėta. – Dabartinis, ne tik žiūrovas, bet ir kūrėjas vis dažniau pasakys: „apie ką jūs čia kalbat? Kokias čia dabar nesąmones skleidžiat? – Viskas yra žmogaus saviraiška ir viskas turi teisę egzistuoti.“

Skirstymas į meną ir ne meną praranda savo prasmę, kai žmogus nebepajėgus pajusti dvasingumo. Padėk šalimais išmanųjį telefoną ir obuolį, kas tau pasakys, kuris iš jų yra gyvas daiktas, o kuris ne… Žmogus tiek su tuo telefonu bendrauja, kad jis jam gyvesnis už gyvą, o čia obuolys kažkoks nešvarus, chemija apipurkštas, kurį pirmiausia dar nusilupti reikia, jei nori paragauti… Žmogus jau ne tik pats tik tiek gyvas, kiek tas jo telefonas, jis jau ir obuolį tik tiek ar dar mažiau gyvu jaučia.

O skirstymas į meną ir ne meną, tai iš viso – diskriminacija. Dabar mes visi viską galim ir esam lygūs.

Modernumo atsiradimo šaltinis buvo jau kada atsiradęs poreikis, pirmiausia dideliuose miestuose ir techninėje civilizacijoje, pasaulį priimti ne tiesiogiai, visame jo nesutramdome gyvybingume, bet jau perfiltruotą, prijaukintą, kažkieno supaprastintą, geometrinėmis schemomis paaiškintą… Suvokiant, kad ir instinktyviai, tą konceptą, jo esmę, netgi tada, tuose rėmuose ir toje formoje buvo galima dar kažką meniško padaryti, sukurti vertingą turinį būtent tokiai užduotai formai… Skirtumas su šiuolaikiniu menu yra tas, kad gero, tikro meno niekam nebereikia – jį žiūrėti ir įvertinti nebelieka kam.

Romas Juškelis - fotogrfijų ciklas manekenai„Neegzistuoja nieko mirusio. Jei sukuriame kažką, turintį žmogaus formą, tai jau magijos aktas. Vaškinės figūros, lėlės, manekenai, robotai, golemai… vaikų žaidimas lėlėmis irgi yra ne senas išradimas. Seniau jų grėsmė buvo suprantama kaip ir visa magija, kuri palaipsniui, kai jos reikšmės nebežinoma, nusileidžia į vaikų žaidimų plotmę? – Kai mergaitė žaidžia su lėle, jai lėlė yra visiškai gyvas daiktas. Ir tai teisinga… Manekenas parduotuvės vitrinoje yra labai tikras ir labai grėsmingas vampyras, reikalaujantis savimi rūpintis ir jį aptarnauti. Naktimis jis gali išnykti ir ryte atsirasti vėl. Vaškinių figūrų muziejuose labai nejauku, nežinia ką tos figūros naktį veikia. Robotų sukilimas bus faktas, su kuriuo tiesiogiai susidurs ateinančios kartos. Resublimacijos procese, kai dvasinė, intelektualinė energija, kurią dar turi žmogus, pereina į jo sukurtus daiktus ir kūrinius, tai iš magijos taško žiūrint yra natūralu, jog tie daiktai ima gyventi savą gyvenimą.“

J.Golovinas. Iš video fragmento „Lėlių sukilimas“

Romas Juškelis - fotogrfijų ciklas manekenaiRomo Juškelio draugai dar prisimena, kai Kaune, paskutiniame tarybinio laikotarpio etape, buvo pastatyta „Merkurijaus“ universalinė parduotuvė, signalizavusi ekonominį atgijimą, prekių parduotuvėse pagausėjimą – artėjimą į Vakarus! (kokie tarybiniams žmonėms jie tada atrodė) – su jos didžiuliais langais – vitrinomis, ir juose – manekenų grupėmis, poromis ar ištisomis šeimomis… Su visa jiems reikalinga priežiūra, rengimais perrengimais… Įdomu, kad fotografinį entuziazmą tai sukėlė tik R.Juškeliui, kuris, gal kaip tikram menininkui ir priklauso, nežinojo ką iš tiesų darė, kai ėmėsi visą tą manekenų gyvenimą sekti, fiksuoti, juo domėtis…Iš jo daryti meną.

Nes, ar jis iš tikro matė, jog tokia visuomenės ateitis – techninė, materialistinė, robotizuota? Ar, kad visuomenė jau tokia yra savo esme, tik dar to nežino, tai dar neišryškėjo paviršiuje? Kad ateitis nueis naujumo ir žavėjimosi naujumu keliu, nepasilikdama laiko suvokimui, apibendrinimui, estetizavimui? – manau, kad tais laikais dar buvo daug intelektualių diskusijų, gilaus esminio domėjimosi privačioje erdvėje, žinoma, bet kartais tai išvirsdavo į viešumą labai geros kokybės meno kūriniais… Ir, vis tik, labai retas iš tų tada dar gausiai atstovautų visuomenėje protingų, mąstančių žmonių būtų teisingai išpranašavę ateitį, laiku pastebėjęs, jog ji išvirs visai kuo kitu, nei manyta, įsivaizduota… Kad tai, apie ką manyta, įsivaizduota, kad tai greičiau gal buvo praeitis…

„R. Juškelis buvo kaunietis, tyliai dirbantis reikalingus darbus, dosniai dalijęs save. Nelabai daug kur važinėjęs. Nelabai norėjęs, kad jo gyvenimas būtų buvęs kitoks. Jis nuolat stebėjo savo miesto veidą – tokį patį kasdien ir kasdien iš naujo vis kitokį, pažinojo jame daug žmonių ir buvo jų žinomas. O kai R. Juškelio netikėtai nebeliko, supratau, kad ir Kaunas jau niekada nebebus toks, koks buvo.“

Parinko, surašė, fragmentus vertė Gaiva Paprastoji

P.S. tai tik keletas įmanomų, visai skirtingų linijų, pagal kurias galima šnekėti apie R.Juškelio fotografijų seriją „Manekenai“. Tos linijos išsiskleidžia kaip vėduoklė, gal reiktų tekstą paskaityti vėl, nuo pradžios, kad viskas labiau susirištų į vieną turinį…


Žymos

1 Atsiliepimas

  1. Paulius    -  2018-01-13, 21:23

    Žaviuosi Gaivos minčių platumu ir įžvalgumu. Apie R.Juškelio kūrybą anais laikais buvo mažai rašoma, o dabar – dar mažiau. Todėl kiekvienas straipsnis, juolab gilus ir sudėtingas, džiugina.
    Dideliausiai dėkoju autorei, kuri būdama paprastąja yra labai nepaprasta !!

Rašyti Atsiliepimą

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Naujienų Prenumerata

-

Gauti naujienlaiškį el-paštu

Įrašykite savo pašto adresą:

Paslauga nuo Google FeedBurner

Ar pritartumėte tam, kad homoseksualios poros galėtų tuoktis Lietuvoje?

Ar pritartumėte homoseksualų santuokoms Lietuvoje?

  • Ne (89%, 313 balsavo)
  • Taip (7%, 23 balsavo)
  • Neturiu nuomonės (4%, 14 balsavo)

Viso balsavo: 350
Pradėta - 2018 lapkričio 8 @ 14:41
Pabaiga - 2018 gruodžio 8 @ 14:41

Leidžiama ... Leidžiama ...
    Super-herojai išgelbės Lietuvos vaikus..?

Super-herojai išgelbės Lietuvos vaikus..?

atsiliepimų 2 Skaityti visą įrašą
    Putinas, Trampas ir pasaulinė maisto katastrofa. Bloomberg 2019 m. „Pesimisto gidas“

Putinas, Trampas ir pasaulinė maisto katastrofa. Bloomberg 2019 m. „Pesimisto gidas“

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Rolandas Paksas. Po susitikimo su V.Putinu

Rolandas Paksas. Po susitikimo su V.Putinu

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Parazitai, virusai ir Apokalipsės ratas [4]

Parazitai, virusai ir Apokalipsės ratas [4]

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Esi prieš Barnevernet praktikų taikymą Lietuvoje? – Tai tu už smurtą prieš vaikus

Esi prieš Barnevernet praktikų taikymą Lietuvoje? – Tai tu už smurtą prieš vaikus

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Tolerancija. Žmogaus kitoniškumas nėra tapatus jo vertei ir asmeninėms savybėms, už kurias turėtume jį gerbti

Tolerancija. Žmogaus kitoniškumas nėra tapatus jo vertei ir asmeninėms savybėms, už kurias turėtume jį gerbti

atsiliepimų 2 Skaityti visą įrašą
    Mokytojams: Mes jus palaikome, bet kur jūs buvote, kai jūsų palaikymo reikėjo kitiems?

Mokytojams: Mes jus palaikome, bet kur jūs buvote, kai jūsų palaikymo reikėjo kitiems?

atsiliepimų 5 Skaityti visą įrašą
    Korupcijos tvaikas virš universitetų nesisklaido, virš valstybės taip pat

Korupcijos tvaikas virš universitetų nesisklaido, virš valstybės taip pat

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Ar vaikai vertina savo tėvus kaip smurtautojus? – Ne! Tai kodėl tą daro valstybė?

Ar vaikai vertina savo tėvus kaip smurtautojus? – Ne! Tai kodėl tą daro valstybė?

atsiliepimų 2 Skaityti visą įrašą
    Kova su korupcija – korupcionierių reikalas

Kova su korupcija – korupcionierių reikalas

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Dėl ko D.Šakalienei norisi verkti

Dėl ko D.Šakalienei norisi verkti

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Mindaugas Puidokas: „Mūsų valstybė sunkiai serga“

Mindaugas Puidokas: „Mūsų valstybė sunkiai serga“

atsiliepimų 5 Skaityti visą įrašą
    Gabrielius Landsbergis ragina premjerą ir Seimo narius išgirsti sekmadienio protesto reikalavimus ir ieškoti kompromiso

Gabrielius Landsbergis ragina premjerą ir Seimo narius išgirsti sekmadienio protesto reikalavimus ir ieškoti kompromiso

atsiliepimų 2 Skaityti visą įrašą
    Parlamentarai M. Puidokas ir N. Puteikis reikalauja pripažinti neteisėtu Seimo balsavimą dėl JT Migracijos pakto

Parlamentarai M. Puidokas ir N. Puteikis reikalauja pripažinti neteisėtu Seimo balsavimą dėl JT Migracijos pakto

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Algimantas Rusteika: Gyvoji Lietuva ateina

Algimantas Rusteika: Gyvoji Lietuva ateina

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Mindaugas Puidokas. Kodėl D. Šakalienės rėmėjai taip prieštarauja esminėms pataisoms vaiko teisių apsaugos srityje?

Mindaugas Puidokas. Kodėl D. Šakalienės rėmėjai taip prieštarauja esminėms pataisoms vaiko teisių apsaugos srityje?

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Parazitai, virusai ir Apokalipsės ratas [3]

Parazitai, virusai ir Apokalipsės ratas [3]

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    2050-ieji. Lietuvos Respublikos Seimas. Švenčiami tolerancijos ir pakantumo metai

2050-ieji. Lietuvos Respublikos Seimas. Švenčiami tolerancijos ir pakantumo metai

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Saulius Skvernelis konservatoriams: „Gal ir reikėtų toje įstaigoje kai kam pabūti, dėl to, ką jūs padarėte“

Saulius Skvernelis konservatoriams: „Gal ir reikėtų toje įstaigoje kai kam pabūti, dėl to, ką jūs padarėte“

atsiliepimų 2 Skaityti visą įrašą
    Saulius Skvernelis apie konservatorių organizuojamą valstybės perversmą

Saulius Skvernelis apie konservatorių organizuojamą valstybės perversmą

atsiliepimų 6 Skaityti visą įrašą
    Prezidentas Rolandas Paksas: „Iš mūsų jau pavogta valstybė, ir Tauta nebeįtakoja valdžios priimamų sprendimų“

Prezidentas Rolandas Paksas: „Iš mūsų jau pavogta valstybė, ir Tauta nebeįtakoja valdžios priimamų sprendimų“

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    V. Troščenka. Nuo darbo nebūsi bagotas – tapsi kuprotas

V. Troščenka. Nuo darbo nebūsi bagotas – tapsi kuprotas

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Arvydas Juozaitis. Privalėsime atsisakyti Seime palaimintos migracijos sutarties

Arvydas Juozaitis. Privalėsime atsisakyti Seime palaimintos migracijos sutarties

atsiliepimų 3 Skaityti visą įrašą
    Vaiko teisių apsaugos įstatymo pataisos, parengtos SADM ministerijos

Vaiko teisių apsaugos įstatymo pataisos, parengtos SADM ministerijos

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Statistikos departamentas nerado duomenų apie žudomus vaikus, kuriuos jo vardu skelbia Lietuvos influenceriai

Statistikos departamentas nerado duomenų apie žudomus vaikus, kuriuos jo vardu skelbia Lietuvos influenceriai

atsiliepimų 3 Skaityti visą įrašą
    Povilas Gylys: „D. Grybauskaitė prieš S. Jakeliūną“ – „iš kur vaikinui tiek drąsos?“

Povilas Gylys: „D. Grybauskaitė prieš S. Jakeliūną“ – „iš kur vaikinui tiek drąsos?“

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Vaikai negali būti įkaitais, kai specialistams trūksta žinių

Vaikai negali būti įkaitais, kai specialistams trūksta žinių

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą

Atsiliepimai

Labai teisingas straipsnis,psichologu netampama per kelis užsiėmimus,kurkim organizaciją padedančią šeimai,o ne atiminėjančias vaikus iš šeimų...

Labai juokingas straipsnis. Dėkui, Daivai, pralinksmino. Tik, viena dalyką primiršo,apie bakterilogini gynkla, kūrys auginamas megintuveliuose....

Tai ką dabar su tokia tarnyba daryti? Matyt, čia jau ne streikas, o tik sukilimas...

Ale tu matai, lenkų frakcijoje yra daugiausia lietuvių. Čia tai bent....

Štai kas tie gražuoliai-Lietuvos judai....

Lietuvos televizijų ir radijų (bet kokių) ĮPRASTINĖ PROGRAMA 6:00 -...

gražių paveiksliukų galerija: liaudiesmenas.livejournal.com...

Jeigu naikinate Lietuvą, keiskite ir jos simboliu. Ponai iš Briuselio kopūstų krašto....

Visoje ES tik lenkų ir vengrų valdžios yra normalios, o likusių valstybių - iškrypėlės. Nekreikim...

Vėl pavydžiu lenkams ir vengrams. Juos valdo sava valdžia......

idiotai - žydų užsakymas tai...

An

Eikit dibti po 40val.per savaite,o ne po20val.visi komunistinės senės,arba pričiože tinginiai....

RM

Pagirtina. Jei jau turi gyvūną, tai privalai juo tinkamai rūpintis....

    Pasvalyje – nesuvokiamas vaiko atėmimas: kaltina močiutę melu

Pasvalyje – nesuvokiamas vaiko atėmimas: kaltina močiutę melu

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Profesorius V. Kasiulevičius: kaime gimusiam kūdikiui šansai mirti – keturis kartus didesni

Profesorius V. Kasiulevičius: kaime gimusiam kūdikiui šansai mirti – keturis kartus didesni

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Lietuva su raudonais balionais išėjo į gatves (nuotraukos)

Lietuva su raudonais balionais išėjo į gatves (nuotraukos)

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Rasa Dijokaitė: Ko mokoma tėvų terorizavimo kursuose

Rasa Dijokaitė: Ko mokoma tėvų terorizavimo kursuose

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Atimami vaikai. Negalima prisidengus kilniu tikslu skatinti sveiku protu nesuvokiamų reiškinių

Atimami vaikai. Negalima prisidengus kilniu tikslu skatinti sveiku protu nesuvokiamų reiškinių

atsiliepimų 5 Skaityti visą įrašą
    Arvydas Daunys. Ar Lietuva po tokio smūgio į šeimą sugebės atsikelti?

Arvydas Daunys. Ar Lietuva po tokio smūgio į šeimą sugebės atsikelti?

atsiliepimų 7 Skaityti visą įrašą
    Daiva Archipovaitė: Kaip buvo sugriauta mano šeima

Daiva Archipovaitė: Kaip buvo sugriauta mano šeima

atsiliepimų 11 Skaityti visą įrašą
    Dangstydamasi kova su smurtu šeimoje, valdžia atima vaikus iš normalių šeimų [video]

Dangstydamasi kova su smurtu šeimoje, valdžia atima vaikus iš normalių šeimų [video]

atsiliepimų 28 Skaityti visą įrašą
    Per liepą ir rugpjūtį iš šeimų buvo paimta 1100 vaikų, – vaiko teisių tarnyba atsakė į klausimus

Per liepą ir rugpjūtį iš šeimų buvo paimta 1100 vaikų, – vaiko teisių tarnyba atsakė į klausimus

atsiliepimų 20 Skaityti visą įrašą
    Svarbi informacija prieš mokslo metusi: kas priklauso tėvams ir vaikams

Svarbi informacija prieš mokslo metusi: kas priklauso tėvams ir vaikams

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Daugelis vyrų po orgazmo lieja karčias ašaras

Daugelis vyrų po orgazmo lieja karčias ašaras

atsiliepimų 4 Skaityti visą įrašą
    Mamadieniai ir tėvadieniai – kam kiek priklauso?

Mamadieniai ir tėvadieniai – kam kiek priklauso?

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Užfiksuota daugiau galimo smurto, nuo kurio galimai nukentėjo vaikai – galimai auga smurtas prieš vaikus, galimai…

Užfiksuota daugiau galimo smurto, nuo kurio galimai nukentėjo vaikai – galimai auga smurtas prieš vaikus, galimai…

atsiliepimų 3 Skaityti visą įrašą
    Lietuvoje vienodinama praktika apsaugant ir ginant vaikų teises bei interesus

Lietuvoje vienodinama praktika apsaugant ir ginant vaikų teises bei interesus

atsiliepimų 4 Skaityti visą įrašą
    Ar krikščionims normalu užsiimti seksu su robotu?

Ar krikščionims normalu užsiimti seksu su robotu?

atsiliepimų 5 Skaityti visą įrašą
    Lidžita Kolosauskaitė. Leiskite bent jau… mylėti(s)!

Lidžita Kolosauskaitė. Leiskite bent jau… mylėti(s)!

atsiliepimų 5 Skaityti visą įrašą

Pasidalinkite su savo draugais

Sveiki, tikiuosi, jog patiks: *Romo Juškelio fotografijų ciklas „Žmonės ir Manekenai“, tekstų mozaika* - nuoroda: https://infa.lt/19698/romo-juskelio-fotografiju-ciklas-zmones-ir-manekenai-tekstu-mozaika/