infa

Nėra vienodo žmogaus, nėra vienodo dievo (3)

Nėra vienodo žmogaus, nėra vienodo dievo (3)

sausio 07
01:052018

Gaiva Paprastoji

tęsinys, ankstesnės ir sekančios dalys čia

Taip pat šia proga pasirodo visiška tokių sąvokų, kaip kaltė, bausmė, nuodėmė ir pan., beprasmybė. Dvasios gelbėti nereikia, nes materija jos negali paveikti anei jokiu būdu, sužaloti, sunaikinti ar sutepti – tai sugalvojo monoteistinės religijos, kaip įtakos svertą, kad galima būtų individą normuoti, riboti, koreguoti ir jam vadovauti, naudojant jo baimę. Ko pasekoje realaus pasaulio ir nematome, realybės bijome, ji mums per siaubinga…

Tada, jei tu gėdijiesi, nedrįsti, bijai būti kaltas ar pasmerktas, – tai tavo problema – ir gyvenime geriau sekasi tiems, kurie tos problemos neturi – sakau gi, pavergimo įrankis. Juo išaustas socialinis audinys, formuojantis mus iš išorės. Nepainiokite su sąžine ir gyvenimu pagal ją  – tai yra jau įtaka iš vidaus..

Elgtis pagal sąžinę, ir elgtis ar nesielgti bijant – tai du skirtingi dalykai. Pirmu atveju dvasia dalyvauja, antruoju – ne. Niekas iš aplinkinių negali teisingai įvertinti tavo gyvenimo, negali netgi kokio nors vieno nedidelio poelgio motyvų – vertina tave, projektuodami save ir savą patirtį ant tavęs… Tu irgi negali jiems į vidų pažiūrėti, bet, nelabai kam tas tikrasis kito vidus ir rūpi. Rūpi dažniausiai tik tai, kad tu elgtumeisi, gyventum taip, kaip iš tavęs tikimasi, ir nekliudytum kitų norų, planų, ir su tavimi nereiktų derėtis ar konkuruoti. Bet pamirštame, jog ne pagal poelgius teisiami būsime, ir niekas netgi neteis. Tiesiog kaip ant delno išaiškės kiekvieno mūsų esmė, iš ko esame sudaryti, ir savi liks prie savų.

Įdomu, kodėl kalbėti antžmogio tematika kaip Nyčė, tapo „no done“ po fašizmo – fašizmas juk, kaip ir komunizmas, kaip ir dabartinis globalus trockizmas, visi jie kaip tik priešingai, – operavo masėmis, propagavo mases? Aš suprantu, jog individo jiems nereikia, bet, individą nurašyti kartu su fašizmu – kaip tokią jungtį sugalvojo? – tačiau tai, kaip mes tą antžmogį įsivaizduojame, yra mažų žmogelių, sudarančių liaudies mases, žvilgsnis. Nyčė gerai žinojo pagonybę – graikų antikos mitus ir misterijas, suvokė jos skirtumą lyginant su monoteistine religija, kaip žmogų apribojančią ir luošinančią. Besistengiančią, kad jis gyventų gyvenimą negyvendamas.

J.Golovinas pasakodavo, jog tai Julius Cezaris reformavo armiją. Iki jo, graikų tradicijoje, didžiuosius Romos Imperijos užkariavimus vykdė karių armijos. T.y., laisvų žmonių, savarankiškai besitreniruojančių, pagal savą nuožiūras save karui paruošusių ir tą formą palaikančių, kario iniciaciją praėjusių, sambūris. Ir, kas dar įdomiau, ir ko įsivaizduoti praktiškai nebegalime, tie kariai ir herojai veikė savarankiškai – savo nuožiūra!… Bet, kadangi tiesa buvo viena, viena ir ta pati vertybių sistema, tai visi suprato tikslą vienodai, nebuvo apie ką diskutuoti – kiekvienas įnešė savo stipriąsias puses, savo sugebėjimą į bendrą  įvairovę, ir tokia armija yra nenugalima – rodėsi sudaryta iš dievų ar kažko panašaus. O Cezaris – tai jau kiti laikai – jau jam norisi galios, įtakos, garbės, didesnės, nei kitų – matyt, kažkoks menkesnis iš savęs buvo – jau savo kažkokius planus turi ir nori, kad kiti juos vykdytų: o herojai, kariai nesileidžia kokio tai menkystos vadovaujami, jie pripažįsta tik Tiesą, Gėrį, Teisingumą.

Pavaldiniais, paklusniais kareiviais, gali būti tik dvasiniai vaikai, klausantys tėvo, kuris visada išmintingesnis ir žino geriau. Todėl prie idėjų pasaulio tiesiogiai (kaip ir su dievais šnekėtis be tarpininkų), žmonių imta nebeprileisti. Radosi karinės mokyklos (kaip ir vėliau bažnyčios), bendros kareivių ruošimo programos; jiems vadovavo vadai, kurie buvo vadai tik tiek, kiek juos informuodavo iš viršaus, kokius įsakymus gaudavo – jėgai buvo atimtas protas, o bukumas įgavo galimybę save patvirtinti jėga. Ir Imperija ėmė griūti, trauktis, pralaimėti prieš barbarus ir vandalus, kur dar kariai buvo kariais, kur centralizmo armijose dar nebuvo… Į valstybę suvaržyti žmonės niekada nepasipriešins laisvai sąmoningai žmogiškai energijai.

O mes jau neįsivaizduojam gyvenimo be valstybės, nes gi bus anarchija! Mus apiplėš, sumuš, apvogs ir kas mus apgins? Nes, esame jau tik vaikai ir savarankiškai operuoti ne tik nesugebam, bet nenorim, mums baisu. Vergų mąstysena – tada tikrai vergais ir esame, išsiveržę iš mus ribojančių konstrukcijų ir užtvindę visą pasaulį. Norime laisvės, nepajėgdami suvokti, jog laisvė ateina – ištinka – tada, kai žmogus sugeba prisiimti atsakomybę. Kai žmogus pilnai atsako už tai, kuo jis yra, ką veikia ir kokios bus to pasekmės… Tik idėjų pasauliui, Dangui nuo mūsų nutolus, mes nebežinome kada elgiamės teisingai, o pagal tai, ko iš mūsų reikalauja valstybė ir visuomenė jaučiame, jei elgsimės, tai bus amoralu.

Kai žmogaus viduje didžiosios idėjos nebegyvena, jis paralyžiuotas, bet skatinamas bandyti, daryti, nebijoti klysti, pradėti vis iš naujo, persigalvoti, naudotis įvairove ir galimybėmis, vaikščioti ratais ir neateiti į niekur… Todėl visi žinantys, išmintingi ar sąžiningi, visais laikais kalbėjo tik  apie individus, jų vystymąsi, veikimą, gyvenimą. Individu galima laikyti tą, kurio vidus pagal dangaus, idėjų vertikalę išrikiuotas, ir gyvenama tos vertikalės neprarandant, nuo jos nenukrypstant. O, jei tokios vertikalės neturi savo stuburui palaikyti, tai esi moliuskas, rašalo dėmė, liaudies masės sudedamoji dalis.

Vergų sankaupoms šiais laikais irgi filosofija sugalvota, kaip be jos… Ir dauguma nemato skirtumo. Kuo žmogus mažiau reiškia pats, tuo labiau linkęs įtakoti aplinką, kištis į šalimais esančių reikalus, nurodyti kaip gyventi ištisoms tautoms ir valstybėms. Sekdami vis platesnį valstybinės įtakos įsigalėjimą ir individualaus žmogaus privačios sferos susitraukimą, jau beveik į nieką, galime matyti pakeliui vykstant žmogaus menkėjimo, valios, drąsos, ryžto praradimo procesą. Liberalai kovojo prieš valstybės įsigalėjimą, teisingai, bet jie tik susikoncentravo į laisves (teises), pamiršę, jog visos jos, kiek nuo valstybės atimamos, reiškia dar vieną pareigą, kurią reikia prisiimti, masėms, jei ne individualiai. Tos pareigos ir atsakomybė jiems kažkaip visai nepritiko – patys vergų sąmonę turi ir to žinoti nenori?

Aristokratija dar buvo tokia socialinė forma, kai laisvi nešė atsakomybę už jiems priklausančius, už tai, kas jiems patikėta – žemę, žemės ūkį, žmones jame dirbančius. Aristokrato požiūris nebuvo savininko požiūris – jis suvokė esąs tik laikinas valdytojas, tik globėjas, prižiūrėtojas, atsakingas už visa tai tik laikinai. Ir jo garbės reikalas buvo ateinančioms kartoms palikti visa ką geresniame stovyje, nei rado ir perėmė pats. Tik taip galima įgyvendinti ir palaikyti viziją šimtmečiui, sodinti ąžuolynus, pvz, ne sau, bet vis tiek, prasmingai.

Demokratija su jos trumpomis valdymo terminų atkarpomis bet kokią ilgalaikę viziją padaro neįmanoma, skatina galvoti tik apie šiandieną ir apie greitą naudą.

(bus daugiau)

Gaiva Paprastoji


Žymos

0 Atsiliepimų

Rašyti Atsiliepimą

Naujienų Prenumerata

-

Gauti naujienlaiškį el-paštu

Įrašykite savo pašto adresą:

Paslauga nuo FeedBurner

PRAŠOME JŪSŲ PARAMOS

Mieli skaitytojai, jei manote, kad medžiaga, teikiama „infa.lt“ buvo jums nors truputį naudinga, – jūs galite prisidėti ir paremti jos rengimą SMS ar kitu Jums patogiu būdu

  R. Karbauskis: „Dokumentuose matomi tokie skandalingi faktai apie LRT lėšų naudojimą, jog to net nebuvo įmanoma įsivaizduoti“

R. Karbauskis: „Dokumentuose matomi tokie skandalingi faktai apie LRT lėšų naudojimą, jog to net nebuvo įmanoma įsivaizduoti“

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Algimantas Rusteika. Apie kiaušinius ir televizorius

Algimantas Rusteika. Apie kiaušinius ir televizorius

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
  Teisininkas Dr. Eugen Salpius: „Kuriozinis atvejis ES teisėje, – kodėl Lietuva taip ilgai nevykdo EŽTT 2011 metų sprendimo?!..“

Teisininkas Dr. Eugen Salpius: „Kuriozinis atvejis ES teisėje, – kodėl Lietuva taip ilgai nevykdo EŽTT 2011 metų sprendimo?!..“

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Metai be alkoholio: „Nė nepasiilgsti tos būsenos svaigioj neapibrėžty“

Metai be alkoholio: „Nė nepasiilgsti tos būsenos svaigioj neapibrėžty“

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Algimantas Rusteika. Mūsų mikrofonas išjungtas

Algimantas Rusteika. Mūsų mikrofonas išjungtas

atsiliepimų 4Skaityti visą įrašą
  Ar Baltarusijos ekonomikos modelį galima pavadinti nacionalsocialistiniu?

Ar Baltarusijos ekonomikos modelį galima pavadinti nacionalsocialistiniu?

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Karas dėl teisės tikrinti LRT finansinę veiklą tęsiasi. Ramūno Karbauskio atsakymas Jakilaičiui

Karas dėl teisės tikrinti LRT finansinę veiklą tęsiasi. Ramūno Karbauskio atsakymas Jakilaičiui

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Andrius Kubilius: „…Lietuvoje susiduriame su pavojingas socialines pasekmes sukeliančiu „Karbauskio reiškiniu“

Andrius Kubilius: „…Lietuvoje susiduriame su pavojingas socialines pasekmes sukeliančiu „Karbauskio reiškiniu“

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Algimantas Rusteika. Sausio 13

Algimantas Rusteika. Sausio 13

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
  Rolandas Paksas. Apsišaukusio elito kerštas lietuvių tautai

Rolandas Paksas. Apsišaukusio elito kerštas lietuvių tautai

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Petras Gražulis siūlo suteikt veiksmingą pagalbą konservatorių frakcijai

Petras Gražulis siūlo suteikt veiksmingą pagalbą konservatorių frakcijai

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Valdžios skaičiuojama infliacija – kiek realu (už 2017)?

Valdžios skaičiuojama infliacija – kiek realu (už 2017)?

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Viktoras Orbanas: „Jūs norėjote migrantų, o mes – ne!“

Viktoras Orbanas: „Jūs norėjote migrantų, o mes – ne!“

atsiliepimų 2Skaityti visą įrašą
  Kampanija „Padėti ne gėda“ sulaukė ambasadorių

Kampanija „Padėti ne gėda“ sulaukė ambasadorių

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Sąrašas, kuriuo remiasi LGGRTC, skelbdamas KGB skundikų pavardes – dezinformacija, o kai kurie įrašai – klastotė

Sąrašas, kuriuo remiasi LGGRTC, skelbdamas KGB skundikų pavardes – dezinformacija, o kai kurie įrašai – klastotė

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Nėra vienodo žmogaus, nėra vienodo dievo (4)

Nėra vienodo žmogaus, nėra vienodo dievo (4)

atsiliepimų 3Skaityti visą įrašą
  Ar verslininkas gali tapti Lietuvos Prezidentu?

Ar verslininkas gali tapti Lietuvos Prezidentu?

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą

Atsiliepimai

Kaip visada - į centrinį tašką. Tik tiksliausia dalis (nors ir liūdniausia) ne apie kiaušinius,...

Ar yra cia iseitis? :) idomu.....

Išbandžiau :D Jei ne stalas ir kėdės kabinete, būčiau taip ir nugriuvusi...

Na reiks išbandyti :)...

Šiuo metu žiniasklaidai nerūpi nei N. Sadūnaitė, nei kitos temos, jie turi tik vieną temą:...

Ačiū už straipsnį.Ar mes dar ilgai sėdėsim ir tylėsim?Ar jau laikas patiems atsistoti ir daryti...

AŠ norėčiau Įstatyminės demokratijos, ir be lobistinių Įstatymų ir be lobistinių grupuočių, kurie ir...

Galėtumėte tokią šventę surengti Vilniaus rajone, norinčių atsirastų daug....

Kaip pirštu į akį,modifikuota vergovinė santvarka veržia apykaklę-kokios demokratijos jūs dar norit ?...!...




Kaip visada - į centrinį tašką. Tik tiksliausia dalis (nors ir liūdniausia) ne apie kiaušinius,...

Ar yra cia iseitis? :) idomu.....

Išbandžiau :D Jei ne stalas ir kėdės kabinete, būčiau taip ir nugriuvusi...

Na reiks išbandyti :)...

Šiuo metu žiniasklaidai nerūpi nei N. Sadūnaitė, nei kitos temos, jie turi tik vieną temą:...

Ačiū už straipsnį.Ar mes dar ilgai sėdėsim ir tylėsim?Ar jau laikas patiems atsistoti ir daryti...

AŠ norėčiau Įstatyminės demokratijos, ir be lobistinių Įstatymų ir be lobistinių grupuočių, kurie ir...

Galėtumėte tokią šventę surengti Vilniaus rajone, norinčių atsirastų daug....

Kaip pirštu į akį,modifikuota vergovinė santvarka veržia apykaklę-kokios demokratijos jūs dar norit ?...!...

Pasidalinkite tuo su savo draugais

Sveiki, tikiuosi, jog patiks: *Nėra vienodo žmogaus, nėra vienodo dievo (3)* - nuoroda: http://infa.lt/19594/nera-vienodo-zmogaus-nera-vienodo-dievo-3/