infa

Konservatoriai aršiai priešinasi KGB agentų pavardžių viešinimui ir aktyviai kovoja su paminklais

Konservatoriai aršiai priešinasi KGB agentų pavardžių viešinimui ir aktyviai kovoja su paminklais

gruodžio 04
14:152017
L. Kasčiūnas, A. Ažubalis,

Seimo kanceliarijos nuotrauka (aut. Olga Posaškova)

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos nariai Audronius Ažubalis ir Laurynas Kasčiūnas įregistravo įstatymo projektą, siūlydami eiti pastaraisiais metais Ukrainos ir Lenkijos pramintu keliu ir „išvalyti viešąsias erdves nuo komunistinių ir kitų totalitarinių ideologijų likučių“. Šis įstatymo projektas buvo pristatytas šiandien vykusioje spaudos konferencijoje.

Lietuvos viešojoje erdvėje nuolat iškyla diskusijos dėl gatvių ar mokyklų pavadinimų, miestų aikštėse tebestovinčių paminklų, skirtų su komunistine ideologija ar sovietinės okupacijos režimu susijusiems veikėjams, Lietuvą okupavusiai Raudonajai armijai. Sprendimus dėl tokių objektų pervadinimo ar pašalinimo šiandien savarankiškai priima savivaldybės, tačiau dažnu atveju nusprendžiama nesiimti ryžtingesnių veiksmų dėl įsivaizduojamo klausimo „jautrumo“.

Dar daugiau, nors per pastaruosius trejus metus Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos labai apdairiai išduoda leidimus atnaujinti sovietinei armijai skirtus memorialus, dalis jų vis tiek buvo savavališkai atnaujinti Rusijos ambasados lėšomis veikiant tiesiogiai su savivaldybėmis, taip faktiškai pažeidžiant įstatymus dėl kultūros paveldo vertybių apsaugos.

Todėl parlamentarai A. Ažubalis ir L. Kasčiūnas iniciavo įstatymo projektą „Dėl draudimo propaguoti komunizmą arba kitą totalitarinę santvarką viešuosiuose objektuose“, kuriuo būtų kartą ir visiems laikams užbaigtos diskusijos, užkertančios kelią realiems sprendimams.

„Suvokdami XX a. totalitarinių režimų okupacijų padarinius ir žalą mūsų valstybei ir tautai bei minėdami valstybingumo atkūrimo šimtmetį, turime puikią progą išvalyti viešąsias erdves nuo okupacinių režimų propagavimui skirtų objektų. Šiuo įstatymu įtvirtintume draudimą propaguoti komunizmą ar kitas totalitarines ideologijas ar santvarkas, bet kokia forma įmažinant su jais siejamų asmenų, įvykių ar datų atminimą“, – teigė Seimo narys ir įstatymo iniciatorius A. Ažubalis.

Priėmus įstatymą, visi viešieji objektai, kurių pavadinimas arba turinys yra skirtas komunistinės ar kitos totalitarinės ideologijos ar santvarkos propagavimui, turės būti pakeisti arba pašalinti. Pristatydami įstatymo projektą, pakeičiamų objektų pavyzdžiais pateikė P. Cvirkos gatvę Širvintose ar S. Neries gatvę Vilniuje.

Parlamentaras L. Kasčiūnas pabrėžė, kad viena iš pagrindinių Rusijos propagandos žinučių yra išlaikyti Sovietų Sąjungos, kaip išvaduotojos nuo nacistinėse Vokietijos, mitą, o tuo pačiu Rytų Europos valstybių okupaciją ir aneksiją pavaizduoti kaip savanorišką prisijungimą. „Kol Lietuvoje tebevadinamos gatvės tų asmenų, prisidėjusių prie sovietinės okupacijos įgyvendinimo Lietuvoje, ar paminklai, šlovinantys „išvaduotojus nuo buržuazinio nacionalizmo“, tol gali susidaryt įspūdis, kad mes tokiam istoriniam pasakojimui neprieštaraujame. Priimdami nacionalinės teisės aktą mes galutinai išspręstume šį klausimą, be to, tai prisidėtų prie istorinio teisingumo visų nuo sovietinės okupacijos nukentėjusių asmenų atžvilgiu įgyvendinimo“, – teigė L. Kasčiūnas.

Įstatymo projekto pristatyme taip pat dalyvavusi Lietuvos politinių kalinių ir tremtinių sąjungos valdybos pirmininkė Rasa Duobaitė-Bumbulienė teigė, kad nuo pat organizacijos įkūrimo 1988 metais, Sąjunga kovojo dėl istorinės tiesos atkūrimo, kurios svarbiausiais akcentais turėjo tapti desovietizacijos įstatymas ir sovietinių simbolių atsisakymas.

„Jau beveik tris dešimtmečius gyvename nepriklausomoje valstybėje, o kai kuriuose miestuose ir miesteliuose paminklais, atminimo lentomis, gatvių ir kitais pavadinimais vis dar garbinamas mūsų okupantas. Net ir didieji Lietuvos miestai – Vilnius ir Kaunas visai neseniai atsikratė tiltus puošusių sovietinių herbų, žvaigždžių ir skulptūrų. O ką jau bekalbėti apie mažesnius miestelius, kurių savivaldos atstovams dažnai pritrūksta politinės valios ar paprasčiausios žmogiškosios drąsos. Manau, kad artėjant valstybės atkūrimo šimtmečiui šiuo įstatymu turime puikią galimybę sovietiniais simboliais atsikratyti, taip parodydami, kad tautos didvyrių atminimas mums daug svarbesnis už kai kam vis dar artimą sovietinę nostalgiją“, – sakė R. Duobaitė-Bumbulienė.

LRS


Žymos

Atsiliepimų 3

  1. šiaip įdomu,  ip: 78.58.160.201 -  2017-12-04, 14:36

    kas įvyks anksčiau – nulups paskutinį „okupanto“ simbolį, ar iš „nepriklausomos“ Lietuvos išvyks paskutinis neapsikentęs durnyno…

  2. Tomukas  ip: 77.221.72.95 -  2017-12-04, 17:50

    Ne paminklai maiso Lietuvai geriau gyventi, o tie kurie buvo tais raudonaisiais ir koloboravo su ta valdzia ir toliau sedi valdzioje isdavikiskai isdave ana valdzia ir kur garantija kad jie ir vel neisvers kailio i kita puse atejus kitiems ir neusduos ar neisdavineja dabar. Pirma reikejo juos isversti i dienos sviesa o ne 75 m kavoti nuo tautos. Kas juos slepia ir yra tautos isdavikai ir politprostitutes. Juos reikia griauti o ne paminklus.

  3. HHH  ip: 84.15.34.22 -  2017-12-04, 20:33

    Tikrai nuoširdžiai ir linksmai paplosiu, išgirdęs, kad kanopas užvertė koks nors konservatnikas!

Rašyti Atsiliepimą

Naujienų Prenumerata

-

Gauti naujienlaiškį el-paštu

Įrašykite savo pašto adresą:

Paslauga nuo FeedBurner

  „Tiesa yra viena“, tad Lietuvoje, tikėtina, bus įsteigta Tiesos Ministerija, kuri baus už melo sklaidą

„Tiesa yra viena“, tad Lietuvoje, tikėtina, bus įsteigta Tiesos Ministerija, kuri baus už melo sklaidą

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  R.Karbauskis: su LRT laidų vedėju E.Jakilaičiu siejamos įmonės 2016 m. gavo 2,5 mln pajamų ir sumokėjo tik 0,3 % mokesčių

R.Karbauskis: su LRT laidų vedėju E.Jakilaičiu siejamos įmonės 2016 m. gavo 2,5 mln pajamų ir sumokėjo tik 0,3 % mokesčių

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
  Seimo narys Remigijus Žemaitaitis: „Kodėl lytiniai nusikaltėliai ginami prisidengiant lygiateisiškumo pagrindu?“

Seimo narys Remigijus Žemaitaitis: „Kodėl lytiniai nusikaltėliai ginami prisidengiant lygiateisiškumo pagrindu?“

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Rolandas Paksas: Kantrybės! Po 2025-ųjų bus geriau

Rolandas Paksas: Kantrybės! Po 2025-ųjų bus geriau

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Mindaugas Jonušas: Kampanija „Padėti ne gėda”

Mindaugas Jonušas: Kampanija „Padėti ne gėda”

atsiliepimų 5Skaityti visą įrašą
  Pasiklydę tarp to, ko norisi ir to, kuo esame (4-a dalis)

Pasiklydę tarp to, ko norisi ir to, kuo esame (4-a dalis)

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Pasiklydę tarp to, ko norisi ir to, kuo esame (5-a dalis)

Pasiklydę tarp to, ko norisi ir to, kuo esame (5-a dalis)

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
  L.Petkevičiūtė: „Mylimam TĖČIUI – rašytojui Vytautui Petkevičiui atminti. Su didžia pagarba visiems jį geruoju minintiems“

L.Petkevičiūtė: „Mylimam TĖČIUI – rašytojui Vytautui Petkevičiui atminti. Su didžia pagarba visiems jį geruoju minintiems“

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Pasiklydę tarp to, ko norisi ir to, kuo esame (3-a dalis)

Pasiklydę tarp to, ko norisi ir to, kuo esame (3-a dalis)

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
  Vladimiras Žirinovskis: Lietuva bus sunaikinta karo Europoje atveju

Vladimiras Žirinovskis: Lietuva bus sunaikinta karo Europoje atveju

atsiliepimų 4Skaityti visą įrašą
  Rolandas Paksas: Tauta „pasodinta“ ant antstolių adatos

Rolandas Paksas: Tauta „pasodinta“ ant antstolių adatos

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Lidžita Kolosauskaitė: Kas pavojingiau šiandienos Lietuvai – Vanagaitės tauškalai ar… cenzūra?

Lidžita Kolosauskaitė: Kas pavojingiau šiandienos Lietuvai – Vanagaitės tauškalai ar… cenzūra?

atsiliepimų 8Skaityti visą įrašą
  Pasiklydę tarp to, ko norisi ir to, kuo esame (2-a dalis)

Pasiklydę tarp to, ko norisi ir to, kuo esame (2-a dalis)

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Pasiklydę tarp to, ko norisi ir to, kas esame (1-a dalis)

Pasiklydę tarp to, ko norisi ir to, kas esame (1-a dalis)

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Rolandas Paksas: „Aš nebijau kalbėtis su Kremliumi“

Rolandas Paksas: „Aš nebijau kalbėtis su Kremliumi“

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
  Lietuvos Visuomenės Tarybos Organizacinio komiteto reikalavimas dėl Vyčio paminklo pastatymo Lukiškių aikštėje.

Lietuvos Visuomenės Tarybos Organizacinio komiteto reikalavimas dėl Vyčio paminklo pastatymo Lukiškių aikštėje.

atsiliepimų 3Skaityti visą įrašą
  Advokatas V. Sviderskis: „Prezidento R. Pakso apkaltoje blogį įžvelgiu tame, kad šis nusikaltimas buvo daromas valstybės vardu”

Advokatas V. Sviderskis: „Prezidento R. Pakso apkaltoje blogį įžvelgiu tame, kad šis nusikaltimas buvo daromas valstybės vardu”

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą

Atsiliepimai

Ponia Laima bene Andrikienė?...

Vėl susikurs įsivaizduojamas pareigybes ir važiuos į seimą? :D...

Tiesiog sukrečiantis savo įžvalga ir aiškiaregis dokumentas......

Kalbėjau tik apie vanagaitę, o informacinio karo agentę teko prigesint ir labai gerai. Nuomonė šiuo...

kada ratifikavimas Ceta Aferos ?...

Visiškai pritariu Omen. Nuo kada tam, kad padėtume žmogui, reikia skelbti socialines kampanijas šimtmečio proga?...

Niekas negimsta ir nieko ir be kieno tai valios. Kriminalistas užduotu klausimą qui bono...

Laimai - net juokinga, jei tik pasitaiko konservatorius kritikuojantis komentaras - tai kiekvienas komentatorius yra...

Ar Bernardas Šo nerašė, kad jūs gal būt priklausote tai visuomenės daliai, kuri laiko save...

Ponia Laima bene Andrikienė?...

Vėl susikurs įsivaizduojamas pareigybes ir važiuos į seimą? :D...

Tiesiog sukrečiantis savo įžvalga ir aiškiaregis dokumentas......

Kalbėjau tik apie vanagaitę, o informacinio karo agentę teko prigesint ir labai gerai. Nuomonė šiuo...

kada ratifikavimas Ceta Aferos ?...

Visiškai pritariu Omen. Nuo kada tam, kad padėtume žmogui, reikia skelbti socialines kampanijas šimtmečio proga?...

Niekas negimsta ir nieko ir be kieno tai valios. Kriminalistas užduotu klausimą qui bono...

Laimai - net juokinga, jei tik pasitaiko konservatorius kritikuojantis komentaras - tai kiekvienas komentatorius yra...

Ar Bernardas Šo nerašė, kad jūs gal būt priklausote tai visuomenės daliai, kuri laiko save...

Pasidalinkite tuo su savo draugais

Sveiki, tikiuosi, jog patiks: *Konservatoriai aršiai priešinasi KGB agentų pavardžių viešinimui ir aktyviai kovoja su paminklais* - nuoroda: http://infa.lt/19058/konservatoriai-arsiai-priesinasi-kgb-agentu-pavardziu-viesinimui-ir-aktyviai-kovoja-su-paminklais/