infa.lt

Seimas pradėjo svarstyti troleibusų „gelbėjimo“ įstatymą

26 balandžio
21:39 2017

Troleibusas

Seimas po pateikimo pritarė parlamentaro Tomo Tomilino įregistruotam Aplinkos oro apsaugos įstatymo pakeitimo projektui, kuriuo siekia įtvirtinti principą, kad viešosios investicijos – ir valstybės, ir savivaldybių – privalo būti vertinamos ne tik ekonominio naudingumo, tačiau ir aplinkosauginiu požiūriu. Šiomis įstatymo pataisomis reaguojama į Vilniaus miesto savivaldybės sprendimą įsigyti 150 naujų dyzelinių ir aplinkai taršių autobusų.

„Šiuo metu savivaldybės neturi aiškių gairių ir priima sprendimus pasiremdamos tik ekonominio naudingumo argumentais. Projektu siūlau aiškius aplinkosaugos prioritetus: energijos naudojimo veiksmingumo didinimas, iškastinio kuro deginimo įrenginių sukeliamos taršos mažinimas (tarp jų – vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių naudojimą), geriausių prieinamų gamybos, transporto sistemos organizavimo būdų ir technologijų diegimas“, – sako Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos Seime narys ir Socialinių reikalų ir darbo komiteto pirmininko pavaduotojas Tomas Tomilinas.

Europos Komisijos Baltojoje knygoje „Bendros Europos transporto erdvės kūrimo planas. Konkurencingos efektyviu išteklių naudojimu grindžiamos transporto sistemos kūrimas“ deklaruota nuostata iki 2030 m. dvigubai sumažinti įprastiniu kuru varomų automobilių naudojimą miestuose, o iki 2050-ųjų pasiekti, kad miestuose jų nebeliktų. Tai reiškia, kad iki 2030 m. siekiama, jog vykdant miestų logistikos veiklą didžiuosiuose urbanistiniuose centruose CO2 iš esmės nebūtų išmetamas.

Pasak T. Tomilino, Vilnius ir Kaunas jau dabar eksploatuoja troleibusus, kurie yra viena iš tinkamų priemonių siekiant įgyvendinti šį Europos Komisijos tikslą. Naujausių standartų vidaus degimo variklių dėka CO2 emisijos ir kita tarša mažinami nežymiai, kai, pavyzdžiui, troleibusai jau dabar yra priemonė, leidžianti gerokai mažinti taršą. Deja, elektrinių viešojo transporto priemonių rida Vilniaus mieste žymiai mažėja (2012–2015 m. sumažėjo 15 proc.), o naudojančių vidaus degimo variklius – didėja (2012–2015 m. padidėjo 43 proc.).

Seimo nario teigimu, šie procesai vyksta dėl to, kad strateginiame lygmenyje nėra nustatytų strateginių transporto plėtros gairių. Todėl Vyriausybės programos nuostata skatinti elektrinių bei tiesiogiai aplinkos neteršiančių viešojo transporto priemonių (troleibusų, elektrobusų) plėtrą visoje Lietuvoje ir parko atnaujinimą Kaune ir Vilniuje yra tiesiogiai taikytina. Iš šiuo metu egzistuojančių miesto viešojo transporto rūšių geriausiai tokius reikalavimus atitinka troleibusai (pavyzdžiui, troleibuso naudingo veikimo koeficientas yra 88 proc., elektrinio autobuso – 58 proc., o autobuso su vidaus degimo varikliu – tik 40 proc.).

LRS

PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 67

Žymos:

0 Atsiliepimų

Rašyti Atsiliepimą


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt 1,2 proc GPM

Apklausa

Ar pritariate, kad opozicijos kandidatai mestų burtus, katras vienas iš jų liks prezidento rinkimuose?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...

žvygiui nėra vietos Lietuvoje...

Nu, bl, nesu matęs individo su tokiu durnu snukiu.Durnumas iš jo fontanu trykšta....

Tai pirma gal baikit išlaidauti .Ministerijų miestelio statyba,stadiono statyba ,kodėl neklausiat ar reikalinga šiuo metu...

Tai ką siūlote? Didinti investicijas kai visi šaukia bus karas.Gal pamiršote kaip bankai bankrutuoja.Taip ir...

Sunku jums vasarai...!...