infa

T. Tomilinas: Sostinės valdžia marina troleibusų transportą, kas kardinaliai prieštarauja Lietuvos įsipareigojimams mažinti oro taršą ir CO2 emisijas

T. Tomilinas: Sostinės valdžia marina troleibusų transportą, kas kardinaliai prieštarauja Lietuvos įsipareigojimams mažinti oro taršą ir CO2 emisijas

sausio 11
13:54 2017
Tomas Tomilinas

lvzs.lt nuotrauka

Seime ketinama steigti Darnios plėtros komisiją dabartinės Energetikos komisijos pagrindu. Seimo narys, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininko pavaduotojas Tomas Tomilinas, reaguodamas į viešojo transporto problemas Vilniuje, pasiūlė reformuoti Seimo Energetikos komisiją į Darnios plėtros komisiją ir suteikti jai įgaliojimus vykdyti viešojo transporto politikos parlamentinę kontrolę.

Seimo nario T. Tomilino teigimu, „šiandien viešojo transporto plėtros politikos šalyje nėra. Miestai ir miesteliai susiduria su abejingumu. Po didžiųjų pertvarkų geležinkelių sistemoje Susisiekimo ministerija turi tapti šio klausimo lydere, kad kitur neatsitiktų taip kaip Vilniuje“.

Sostinės valdžia lėtai marina elektrinį viešąjį transportą. Tikėtina, kad 2017 m. sausio 11 d. Vilniaus miesto savivaldybė priims sprendimą dėl leidimo pirkti 150 panaudotų dyzelinių autobusų už daugiau nei 40 milijonų eurų. Tik aktyvių miesto visuomenininkų ir kai kurių sostinės politikų dėka sprendimo projekte atsiranda tam tikros garantijos, kad Vilniaus troleibusai taip pat bus atnaujinami (tam bus skiriama vos 6 milijonai eurų). Siūloma priimti strateginį sprendimą, kad elektriniu transportu vilniečiai galės keliauti ne daugiau negu ketvirtadalį visų kelionių viešuoju transportu.

Anot Seimo nario T. Tomilino, tai, kas vyksta Vilniuje, kardinaliai skiriasi nuo tendencijų pažangiuose Vakarų Europos miestuose – ten elektrinis transportas vystomas. Miesto valdančiųjų užmojai taip pat prieštarauja Lietuvos įsipareigojimams mažinti oro taršą ir CO2 emisijas pagal vos prieš mėnesį Seimo ratifikuotą tarptautinį Paryžiaus susitarimą dėl klimato kaitos mažinimo. Todėl miesto vadovams siūloma susitikti su naujuoju susisiekimo ministru ir pasitarti dėl viešojo transporto ateities.

Seimo nario teigimu, autobusų parko atnaujinimo akcentavimas prieštarauja ir 17-osios Vyriausybės programos nuostatoms. Siekiant darnaus susisiekimo Vyriausybės programos 95.13 punktas numato skatinti elektrinių bei tiesiogiai aplinkos neteršiančių viešojo transporto priemonių (troleibusų, elektrinių autobusų) plėtrą visoje Lietuvoje ir parko atnaujinimą Kaune ir Vilniuje.

Žinoma, Vilniaus savivaldybė pagal įstatymus yra laisva priimti pažangos ir darnos siekiams prieštaraujančius sprendimus ir nei Seimas, nei Vyriausybė negali kištis į savivaldos reikalus. Tačiau apgailėtina viešojo transporto sistemos būklė, automobilizacijos tendencijos, transporto spūstys akivaizdžiai liudija, kad miestas su šiuo uždaviniu nesusitvarko.

Galbūt vienas iš motyvų yra ateityje liberalų numatoma viešojo transporto privatizacija? Šiuo požiūriu, troleibusai – tikra „kliūtis“, nes jų sistemos privatizuoti praktiškai neįmanoma.

Tačiau mūsų pareiga priminti, kad troleibusai yra ypač svarbi Vilniaus ir Kauno viešojo transporto sistemų dalis. Jie neteršia miesto oro, nes neturi vidaus degimo variklio. Todėl skaičiuojant kaštus miesto valdžia turėtų skaičiuoti ir su kvėpavimo takų bei su kitų dėl oro taršos sukeltų ligų susijusias išlaidas. Ekspertų skaičiavimu, net vienas papildomas elektra varomų troleibusų maršrutas lemtų, kad per metus būtų sudeginta apie 150 tūkst. mažiau litrų dyzelinio kuro, o CO2 metinės emisijos būtų sumažintos net 400 tonų.

Svarbu žinoti, kad naujus troleibusus perka pažangūs miestai: Bernas, Zalcburgas, San Fransiskas, Ciurichas, Ryga ir daugybė kitų miestų Europoje, JAV, Kanadoje ir Azijoje. Atsainus požiūris į esamą ir gan gerai išvystytą troleibusų infrastruktūrą, atsisakymas ją modernizuoti taip pat prieštarauja ekonominei logikai, nes kurti naują sistemą (metro, tramvajus) yra labai brangu.

Skirtingai nuo banalaus dyzelinių autobusų pirkimo, troleibusai leidžia kurti naujas darbo vietas, nes jų surinkimas įmanomas Lietuvoje. 17-osios Vyriausybės programoje numatyta remti šių ir kitų aplinkai draugiškų transporto priemonių gamybą ar surinkimą bei naudojimą Lietuvoje.


Žymos

0 Atsiliepimų

Rašyti Atsiliepimą

Naujienų Prenumerata

-

Gauti naujienlaiškį el-paštu

Įrašykite savo pašto adresą:

Paslauga nuo FeedBurner

    15 Stivo Džobso citatų-orientyrų gyvenimui

15 Stivo Džobso citatų-orientyrų gyvenimui

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Dvasingumas – tai produktas, kurį sukūrė profanai

Dvasingumas – tai produktas, kurį sukūrė profanai

atsiliepimų 5 Skaityti visą įrašą
    „Valstiečių“ frakcija dėkoja žurnalistui Andriui Tapinui už jo klausimus

„Valstiečių“ frakcija dėkoja žurnalistui Andriui Tapinui už jo klausimus

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Algimantas Rusteika: Ar savižudžius galima išgelbėti?

Algimantas Rusteika: Ar savižudžius galima išgelbėti?

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    TSRS Rusijoje dar neišnyko

TSRS Rusijoje dar neišnyko

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Seimo narys Antanas Vinkus neigia išleidęs 800 eurų parlamentinių lėšų gėlių pirkimui

Seimo narys Antanas Vinkus neigia išleidęs 800 eurų parlamentinių lėšų gėlių pirkimui

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Vytautas Juozapaitis: „Kodėl vis dar ignoruojamos piliečių iniciatyvos?“

Vytautas Juozapaitis: „Kodėl vis dar ignoruojamos piliečių iniciatyvos?“

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Aušra Maldeikienė praneša svarbią žinią: ji nebuvo svarstyta ir įspėta etikos ir procedūrų komisijos

Aušra Maldeikienė praneša svarbią žinią: ji nebuvo svarstyta ir įspėta etikos ir procedūrų komisijos

atsiliepimų 2 Skaityti visą įrašą
    Seimo nario Vytauto Kamblevičiaus atviras laiškas valdantiesiems: Kodėl valdančioji koalicija žlugdo Lietuvos kaimus?

Seimo nario Vytauto Kamblevičiaus atviras laiškas valdantiesiems: Kodėl valdančioji koalicija žlugdo Lietuvos kaimus?

atsiliepimų 3 Skaityti visą įrašą
    Naujojo vaikų teisių apsaugos įstatymo iššūkiai. Ką daryti tėvams ir aplinkiniams tokiu, vaiko smurto atveju?

Naujojo vaikų teisių apsaugos įstatymo iššūkiai. Ką daryti tėvams ir aplinkiniams tokiu, vaiko smurto atveju?

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Kodėl aš esu ir būsiu „vatnikas“

Kodėl aš esu ir būsiu „vatnikas“

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Blunka valstiečių antikorupciniai pažadai – aplipę godūs energetikai primeta nenaudingus piliečiams sprendimus

Blunka valstiečių antikorupciniai pažadai – aplipę godūs energetikai primeta nenaudingus piliečiams sprendimus

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Vienas Seimo narys už 0,5 mln. eurų

Vienas Seimo narys už 0,5 mln. eurų

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą

Atsiliepimai

str.autorius teisus iki dievo suvokimo reikia daaugti kitaip bus kruva tusciu nieko neirodanciu isvedziojimu.Komentarai tai...

Joe

Cia tik jo nuomone,daigiau nieko... Seip siulau neskaityti,neuztersti saves ,.. toks straipsnis...

Čia daugumos žm bėda. Rūkas tame, kad religingumas maišomas su tikejimu. Žm gali būti religingas,bet...

Maldeikiene išsiplauk galvą. Užtenka vaikščioti sulipus. Ir pasikeisk triusikus, įtariu kad viskas pas tave taip...

Pro

Keista, kai žmonės dvasingumą painioja su savo asmeniniu noru būti geresniems nei kiti. Niekas negali...

"Tas, kuris iš tikro PAŽĮSTA Dievą, niekuomet nesiims skleisti „dvasingumo“ ar „dvasingo“ gyvenimo būdo, kadangi...

Hmm

... na pati gryniausia liberastija per brūkšnelį - autorius visiškas profanas tikrai ne psichologas... Tik...

Juozapaitis lai savo namuose ir statosi, o žmonems, ypac vaikams, neidomus paminklas su kardu, kuris...

Vis kažkokia nauda iš jų :D...

Čia jau viršūnė......

Nieko nepadarysi. Majauskas labai nukentėjo vaikystėje. Tėvas vertė mokytis,o Mykoliukas nenorėjo. Todėl dabar ir liko...

Gerbiamas žurnaliste,manau, kad žurnalistų užduotis pateikti realius gyvenimo įvykius,paremtus tikrais faktais, o ne principu: myliu,nemyliu....

Įspėjame etikmatj komisijos pirmininkę dėl nederamo seimo narei elgesio ir viešo melavimo. Po tokio išsišokimo...

Pasidalinkite tuo su savo draugais