infa

T. Tomilinas: Sostinės valdžia marina troleibusų transportą, kas kardinaliai prieštarauja Lietuvos įsipareigojimams mažinti oro taršą ir CO2 emisijas

T. Tomilinas: Sostinės valdžia marina troleibusų transportą, kas kardinaliai prieštarauja Lietuvos įsipareigojimams mažinti oro taršą ir CO2 emisijas

sausio 11
13:54 2017
Tomas Tomilinas

lvzs.lt nuotrauka

Seime ketinama steigti Darnios plėtros komisiją dabartinės Energetikos komisijos pagrindu. Seimo narys, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininko pavaduotojas Tomas Tomilinas, reaguodamas į viešojo transporto problemas Vilniuje, pasiūlė reformuoti Seimo Energetikos komisiją į Darnios plėtros komisiją ir suteikti jai įgaliojimus vykdyti viešojo transporto politikos parlamentinę kontrolę.

Seimo nario T. Tomilino teigimu, „šiandien viešojo transporto plėtros politikos šalyje nėra. Miestai ir miesteliai susiduria su abejingumu. Po didžiųjų pertvarkų geležinkelių sistemoje Susisiekimo ministerija turi tapti šio klausimo lydere, kad kitur neatsitiktų taip kaip Vilniuje“.

Sostinės valdžia lėtai marina elektrinį viešąjį transportą. Tikėtina, kad 2017 m. sausio 11 d. Vilniaus miesto savivaldybė priims sprendimą dėl leidimo pirkti 150 panaudotų dyzelinių autobusų už daugiau nei 40 milijonų eurų. Tik aktyvių miesto visuomenininkų ir kai kurių sostinės politikų dėka sprendimo projekte atsiranda tam tikros garantijos, kad Vilniaus troleibusai taip pat bus atnaujinami (tam bus skiriama vos 6 milijonai eurų). Siūloma priimti strateginį sprendimą, kad elektriniu transportu vilniečiai galės keliauti ne daugiau negu ketvirtadalį visų kelionių viešuoju transportu.

Anot Seimo nario T. Tomilino, tai, kas vyksta Vilniuje, kardinaliai skiriasi nuo tendencijų pažangiuose Vakarų Europos miestuose – ten elektrinis transportas vystomas. Miesto valdančiųjų užmojai taip pat prieštarauja Lietuvos įsipareigojimams mažinti oro taršą ir CO2 emisijas pagal vos prieš mėnesį Seimo ratifikuotą tarptautinį Paryžiaus susitarimą dėl klimato kaitos mažinimo. Todėl miesto vadovams siūloma susitikti su naujuoju susisiekimo ministru ir pasitarti dėl viešojo transporto ateities.

Seimo nario teigimu, autobusų parko atnaujinimo akcentavimas prieštarauja ir 17-osios Vyriausybės programos nuostatoms. Siekiant darnaus susisiekimo Vyriausybės programos 95.13 punktas numato skatinti elektrinių bei tiesiogiai aplinkos neteršiančių viešojo transporto priemonių (troleibusų, elektrinių autobusų) plėtrą visoje Lietuvoje ir parko atnaujinimą Kaune ir Vilniuje.

Žinoma, Vilniaus savivaldybė pagal įstatymus yra laisva priimti pažangos ir darnos siekiams prieštaraujančius sprendimus ir nei Seimas, nei Vyriausybė negali kištis į savivaldos reikalus. Tačiau apgailėtina viešojo transporto sistemos būklė, automobilizacijos tendencijos, transporto spūstys akivaizdžiai liudija, kad miestas su šiuo uždaviniu nesusitvarko.

Galbūt vienas iš motyvų yra ateityje liberalų numatoma viešojo transporto privatizacija? Šiuo požiūriu, troleibusai – tikra „kliūtis“, nes jų sistemos privatizuoti praktiškai neįmanoma.

Tačiau mūsų pareiga priminti, kad troleibusai yra ypač svarbi Vilniaus ir Kauno viešojo transporto sistemų dalis. Jie neteršia miesto oro, nes neturi vidaus degimo variklio. Todėl skaičiuojant kaštus miesto valdžia turėtų skaičiuoti ir su kvėpavimo takų bei su kitų dėl oro taršos sukeltų ligų susijusias išlaidas. Ekspertų skaičiavimu, net vienas papildomas elektra varomų troleibusų maršrutas lemtų, kad per metus būtų sudeginta apie 150 tūkst. mažiau litrų dyzelinio kuro, o CO2 metinės emisijos būtų sumažintos net 400 tonų.

Svarbu žinoti, kad naujus troleibusus perka pažangūs miestai: Bernas, Zalcburgas, San Fransiskas, Ciurichas, Ryga ir daugybė kitų miestų Europoje, JAV, Kanadoje ir Azijoje. Atsainus požiūris į esamą ir gan gerai išvystytą troleibusų infrastruktūrą, atsisakymas ją modernizuoti taip pat prieštarauja ekonominei logikai, nes kurti naują sistemą (metro, tramvajus) yra labai brangu.

Skirtingai nuo banalaus dyzelinių autobusų pirkimo, troleibusai leidžia kurti naujas darbo vietas, nes jų surinkimas įmanomas Lietuvoje. 17-osios Vyriausybės programoje numatyta remti šių ir kitų aplinkai draugiškų transporto priemonių gamybą ar surinkimą bei naudojimą Lietuvoje.


Žymos

0 Atsiliepimų

Rašyti Atsiliepimą

Naujienų Prenumerata

-

Gauti naujienlaiškį el-paštu

Įrašykite savo pašto adresą:

Paslauga nuo FeedBurner

    Zigmas Vaišvila: „Pradėkime ir mes gerbti save. Tuomet ir mus gerbs kiti.“

Zigmas Vaišvila: „Pradėkime ir mes gerbti save. Tuomet ir mus gerbs kiti.“

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    „Roveris ir kailiniai“ muilo opera Lietuvoje – aktoriai ir atlikėjai

„Roveris ir kailiniai“ muilo opera Lietuvoje – aktoriai ir atlikėjai

atsiliepimų 3 Skaityti visą įrašą
    Aušra  Maldeikienė kreipėsi į Lietuvos Banko vadovą Vitą Vasiliauską

Aušra Maldeikienė kreipėsi į Lietuvos Banko vadovą Vitą Vasiliauską

atsiliepimų 2 Skaityti visą įrašą
    Internetinės prekybos tinklas „pardavinėja „lietuviškas Neužmirštuoles“ kaip masonų simboliką

Internetinės prekybos tinklas „pardavinėja „lietuviškas Neužmirštuoles“ kaip masonų simboliką

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Zigmas Vaišvila. Sveiko proto, logikos ir savigarbos praradimas

Zigmas Vaišvila. Sveiko proto, logikos ir savigarbos praradimas

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Dėl sunkiai sužaloto Zigmo Vaišvilos teisių civilinėse bylose

Dėl sunkiai sužaloto Zigmo Vaišvilos teisių civilinėse bylose

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Gabrielius Landsbergis: Nacionalinėje saugumo strategijoje trūksta aiškios Lietuvos pozicijos dėl Rusijos

Gabrielius Landsbergis: Nacionalinėje saugumo strategijoje trūksta aiškios Lietuvos pozicijos dėl Rusijos

atsiliepimų 2 Skaityti visą įrašą
    Algimantas Rusteika. Tuštumos kaukė

Algimantas Rusteika. Tuštumos kaukė

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    T. Tomilinas: Sostinės valdžia marina troleibusų transportą, kas kardinaliai prieštarauja Lietuvos įsipareigojimams mažinti oro taršą ir CO2 emisijas

T. Tomilinas: Sostinės valdžia marina troleibusų transportą, kas kardinaliai prieštarauja Lietuvos įsipareigojimams mažinti oro taršą ir CO2 emisijas

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Pasaka: Nevykėli, gyvenk šiandien, imk vartojimo kreditą!

Pasaka: Nevykėli, gyvenk šiandien, imk vartojimo kreditą!

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Zigmas Vaišvila. Finansų ministerija – Vyriausybė Vyriausybėje

Zigmas Vaišvila. Finansų ministerija – Vyriausybė Vyriausybėje

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Europos demokratijos bankrotas

Europos demokratijos bankrotas

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Nuo idealaus kalinio link idealaus vartotojo. Brendas ir žvaigždės

Nuo idealaus kalinio link idealaus vartotojo. Brendas ir žvaigždės

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą

Atsiliepimai

Gal ir mes taip atejom i si pasauli...

Dar būtų galima parašyti apie "didyjį" Afrikos "tyrinėtoją" Cecilį Rhodesą, apie koncentracijos stovyklas Namibijoje, apie...

Ateis atsiskaitymo valanda už visas niekšybes, padarytas Lietuvai per 26 metus ... aš tuo tvirtai...

Klienčių moterlėlės pritrūko, straipsnį parašė. Dabar pulkais lėks moterėlės konsultuotis. Gaila, kad tik šaltinio nei...

Žiauru tokia istorija nei pirma nei paskutine, ką reikės ta ir išės, teko šnekėtis su...

Pats Šimašius seniai turėjo pasišalint iš seimo, po visų rimtų ir ne iš piršto laužtų...

O! Kad Jums visiems Dievas to paties, ko linkite... tik dvigubai!...

x

jeigu pas mane tiek žurnalistų dėmesio atsirastų aš turbųt bilietą į kosmosą arba eičiau gyventi...

Tai lazda su dviem galais. Buvo sukurta papildinių parduotuvė, kad "avinai" neišsilakstytų ir galima būtų...

>>melui - ką čia nusišneki, ji niekuo nekaltinama ir jai nėra už ką nei prieš...

...

Gerb. Maldeikiene. Įstatymus reikia skaityti. Lizingu gali užsiimti bet kuris pelno siekiantis juridinis asmuo. Ir...

Kiek galima meluoti - į jokią ligoninę ji nepaguldyta. Norėjo atsigulti, bet gydytojai apžiūrėjo ir...

Pasidalinkite tuo su savo draugais